Nokia 6500 classic
Fra : Lars A

Dato : 06-03-09 10:24

Hej .
Jeg skal en tur til USA og vil gerne have min 6500 med, men jeg har hørt at
det er ikke alle mobiltelefoner der virker der over.
Spørgsmålet er så virker min 6500 hvis jeg tager den med.
Mvh Lars

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-03-09 17:45

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev :

>Jeg skal en tur til USA og vil gerne have min 6500 med, men jeg har hørt at
>det er ikke alle mobiltelefoner der virker der over.

Ja.
--
Kerim

Fra : Lars A

Dato : 06-03-09 21:23

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja.
> --
> Kerim

Hej.
Jeg siger tak for oplysningen
Mvh Lars

Fra : Anders

Dato : 06-03-09 17:55

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at det er ikke alle mobiltelefoner der virker der over.
> Spørgsmålet er så virker min 6500 hvis jeg tager den med.

Husk lige en adaptor, da de ikke bruger helt så meget strøm som i DK

Fra : Hauge

Dato : 06-03-09 18:42

Anders wrote:
> Husk lige en adaptor, da de ikke bruger helt så meget strøm som i DK

Fnis... Virkeligt godt svar.. Faktisk så bruger de mere strøm..

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 06-03-09 19:46

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Fnis... Virkeligt godt svar.. Faktisk så bruger de mere strøm..
>
> /Hauge

Fnatabe !

Fra : Hauge

Dato : 06-03-09 21:01

Anders wrote:
> Fnatabe !

Måske, men mit svar er det rigtige, dit svar udviser en uvidenhed fra din
side. Beklager, men sådan er det.

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 07-03-09 07:06

> Måske, men mit svar er det rigtige, dit svar udviser en uvidenhed fra din
> side. Beklager, men sådan er det.
>
> /Hauge

Du hopper jo i med begge ben, for der kommer kun 110 volt ud af
stikkontakterne i USA, hvor
vi i DK har 220 volt.

Fra : Mendoza

Dato : 07-03-09 09:23

Anders wrote:
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Du hopper jo i med begge ben, for der kommer kun 110 volt ud af
> stikkontakterne i USA, hvor
> vi i DK har 220 volt.

Præcis, og derfor er strømforbruget for en given belastning også dobbelt så
stor, ifølge Ohms lov. Wattforbruget er dog det samme.
I øvrigt har vi 230/400V i DK.

Fra : Hauge

Dato : 07-03-09 13:07

Anders wrote:
> Du hopper jo i med begge ben, for der kommer kun 110 volt ud af
> stikkontakterne i USA, hvor
> vi i DK har 220 volt.

Hehe, nu vi snakker om at hoppe med samlede ben.. Volt er spænding mens
Ampere er strøm.. Vi har ikke 220 Volt *strøm* i danmark, men 230 Volt
*spænding*..

Så vi igen din extreme uvidenhed blive kastet op i gruppen?

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 07-03-09 13:42

> [...]
> *spænding*..
>
> Så vi igen din extreme uvidenhed blive kastet op i gruppen?

Troll

Fra : -= JF =-

Dato : 07-03-09 14:18

Anders skrev:

> Du hopper jo i med begge ben, for der kommer kun 110 volt ud af
> stikkontakterne i USA, hvor
> vi i DK har 220 volt.

Hvis jeg var dig ville jeg nok stoppe nu

Fra : SB

Dato : 06-03-09 18:51

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det er ikke alle mobiltelefoner der virker der over.
> Spørgsmålet er så virker min 6500 hvis jeg tager den med.

Min telefon virkede ikke i store dele af USA. Udbyder Telmore = TDC.
Surt, når man tror at man kan bruge sin mobil mobilt.
Simon

Fra : bannimann

Dato : 15-03-09 23:32

> [...]
> at det er ikke alle mobiltelefoner der virker der over.
> Spørgsmålet er så virker min 6500 hvis jeg tager den med.

Du kan sagtens bruge selve mobilen, den har
a.. WCDMA 850/2100
b.. GSM/EGSM 850/900/1800/1900 - altså den er helgarderet.
Det er så spørgsmålet om din udbyder har porteringsaftaler med div.
teleselskaber, over there - de har jo et veritabelt hav af dem.

Ps. Mht til din oplader, så kører den fra 100 til 240 V så det er ikke noget
problem, men du skal have et adapter/rejsestik, der går fra DK til US
standart..