tastatur genvej søges
Fra : Carsten

Dato : 06-03-09 10:14

Hej...
er det ikke muligt at lave genvejs taster til firefox ?
jeg synes at det kunde være rart når man har flere faneblade åben at man
kunde skifte mellem disse uden at skulle have fat i musen
/Carsten

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-03-09 11:20

On 2009-03-06, Carsten <spam@spam.dk> wrote:

> er det ikke muligt at lave genvejs taster til firefox ?
> jeg synes at det kunde være rart når man har flere faneblade åben at man
> kunde skifte mellem disse uden at skulle have fat i musen

ctrl-tab/ctrl-shift-tab

--
Andreas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-09 11:32

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> ctrl-tab/ctrl-shift-tab

Og Ctrl+fanenummer (1-9)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-09 11:44

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> crashed Echelon writing

> Og Ctrl+fanenummer (1-9)

Og CTRL+Page up/Down

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten

Dato : 06-03-09 12:31

Lyksalighederne vil jo ingen ende tage

/Carsten

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 06-03-09 13:48

Carsten wrote:
> Lyksalighederne vil jo ingen ende tage

Det er forsåvidt rigtigt, hvis de angivne shortcuts var rigtige.
CTRL+fanenummer er forkert: det er ALT+fanenummer(Tab), der skal bruges.
Se:
http://support.mozilla.com/en-US/kb/keyboard+shortcuts

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-03-09 17:10

On Fri, 06 Mar 2009 12:48:03 +0000, Jørgen Heesche
<heesche@webspeed.dk> wrote:

> CTRL+fanenummer er forkert: det er ALT+fanenummer(Tab), der skal
> bruges.

Nej, det er ikke "forkert". Det afhænger bare af platformen.

> Se: http://support.mozilla.com/en-US/kb/keyboard+shortcuts

Web-siden er dynamisk genereret ud fra platform. Hvis man kører
Windows viser den side Ctrl+(1 to 8).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-09 17:46

Asbjorn Hojmark skrev:

> Nej, det er ikke "forkert". Det afhænger bare af platformen.

Det kan man da ikke, Grr. Jeg kan til nød forstå den
alternative menuplacering af indstillingerne, men genveje må
man da ikke ændre på! (medmindre det er på en Mac -
Mac-brugerne er alligevel lidt specielle)

> Windows viser den side Ctrl+(1 to 8).

Øv, jeg sad med 1-8 i baghovedet, men mente jeg huskede
forkert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 06-03-09 22:04

Kim Ludvigsen wrote:

> Det kan man da ikke, Grr. Jeg kan til nød forstå den alternative
> menuplacering af indstillingerne, men genveje må man da ikke ændre på!
> (medmindre det er på en Mac - Mac-brugerne er alligevel lidt specielle)

Det er desværre rigtigt,
på websiden kan man vælge mellem Windows, Linux og Mac OS.

Shortcut for Select Tab (1-8):
Windows: Ctrl+(1-8)
Linux: Alt+(1-8)
Mac OS: Cmd+(1-8)