MS Windows
briani 27239
Black Screen of Death - nu får jeg snart g~
Fra : Brian H

Dato : 07-03-09 21:18

Sidder med en Vista Ultimate SP1 som har fået fænomenet Black Screen of
Death, men jeg synes nu at jeg har prøvet alle forslag jeg kan støve op via
Google.
Maskinen når lige at "komme ind" i Vista, men kun sort baggrund og musen ses
absolut intet andet. "Træge taster" kommer frem ved 5 x 'Shift', og ellers
arbejder den lystigt på HD men intet sker.
Jeg har prøvet diverse boot cd'er, vista recovery cd'er osv, men ingen af
dem kan få adgang til drevet - jeg antager at det er pga. det software jeg
har brugt ikke var til SP1, men ved ikke om det er derfor.
End ikke den originale Vista dvd'en kan få fat i windows drevet, der står
kun "C: (ACER) 0 mb"
Alle "safemodes" er forsøgt, bootrec, chkdsk osv men intet hjælper.

Fejlen kom efter en brugeren måtte bruge funktionen med gendannelsespunkter,
husker ikke hvad det hedder :)

Findes der ikke en fil man kan hente, brænde på en skive, boote op og så
fixer den lige maskinen på 5minutter?
Kan jeg evt. gøre noget når jeg har smidt disken på min egen pc via et
usb->sata kabel? Tænker at jeg kan redigere en fil eller to, slette noget
eller andet for at få liv i maskinen igen...

Det er virkeligt frustrerende, det var noget nemmere med XP og dens
tilsvarende "recovery console"...

Fra : Pico

Dato : 07-03-09 23:38

Brian H wrote:
> [...]
> det software jeg har brugt ikke var til SP1, men ved ikke om det er
> derfor. End ikke den originale Vista dvd'en kan få fat i windows drevet,

Det lyder umidelbart som fejl på disken, som du selv foreslår længere nede,
prøv atsmide den i en anden og se hvad den siger.
--
MVH
Pico

Fra : Brian H

Dato : 08-03-09 09:09

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det lyder umidelbart som fejl på disken, som du selv foreslår længere
> nede, prøv atsmide den i en anden og se hvad den siger.

Den kan 'sagtens' læses som ekstern - dog med lidt "ejerskabs problemer",
men det er jo bare M$ i en nøddeskal :)

Fra : Snuden

Dato : 08-03-09 12:22

On Sun, 8 Mar 2009 09:09:06 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Den kan 'sagtens' læses som ekstern

Så er formentlig controlleren - hvad siger den til at få smækket en
anden bootbar disk i?

> - dog med lidt "ejerskabs problemer",
>men det er jo bare M$ i en nøddeskal :)

Det er helt normalt - det er jo ikke samme konto der prøver at tilgå
oplysningerne på disken.
--
Snuden