Upload og download
Fra : Leon Lund

Dato : 29-08-01 11:26

Hej

Jeg kunde godt tænke mig at vide hvordan man uploader til en anden computer
og downloader der fra da jeg og min bror mangler et stystem hvor vi kan
sende og modtage filer eller hente dem fra hinandens computer da vi bor i
hver sin ende af landet er der nogle der kan hjælpe vil vi blive meget glade

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-07-01 16:15

Start med at stille din dato. Du er en måned foran.
Start med at slette dit indlæg så vi ikke skal se på det i en måned, ellers
ryger du i kill filtret.
Message > Cansel Meessage

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Henning

Dato : 29-07-01 20:00

On Sun, 29 Jul 2001 17:14:44 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<milux@image.dk> wrote:

>Start med at stille din dato. Du er en måned foran.
>Start med at slette dit indlæg så vi ikke skal se på det i en måned, ellers
>ryger du i kill filtret.

Øh, hvorfor skal du se på det en måned? Du markerer vel bre indlægget
og tryker Del - så er det væk At det stadig ligger på news-serveren
er vel ligegyldigt, det er slettet på din maskine og hentes ikke igen?
(I modsat fald burde du nok skifte news-reader

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-07-01 20:10

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message

> [...]
> er vel ligegyldigt, det er slettet på din maskine og hentes ikke igen?
> (I modsat fald burde du nok skifte news-reader

Hej Henning

Nej den løsning kan ikke bruges af de ca 80% af os der bruger OE.
Jeg agter ikke at skifte newsreader, fordi nogle enkelte fjolser ikke kan
finde ud af at stille deres dato!
Jeg dumper dem i kill filteret. Skulle de så have et spørgsmål en anden
gang - så ser jeg det ikke. Og det generer ikke mig.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 29-07-01 20:34

"Henning" <ingen@email.tx> skrev:

> [...]
> er vel ligegyldigt, det er slettet på din maskine og hentes ikke igen?
> (I modsat fald burde du nok skifte news-reader

Prøver lige en genudsendelse :)

Sådan sletter du et hentet indlæg med OE:

Gå op i Rediger > Søg efter > Meddelelse.
Gå ned i feltet der hedder emne og skriv: "Upload og download",
(hvis det er der indlægget hedder forstås og uden gåseøjne)
- og klik så på "Søg nu"
Når den har fundet indlægget så marker det, højreklik på det og
vælg "Flyt til mappe."
Vælg en mappe som f.eks. "Slettet post" og klik på OK.
Indlægget kan ikke ses mere i gruppen og bliver ikke hentet igen.
(Dette fif virker ikke hvis OE er stillet til at være Offline.
Man behøver ikke at have ringet op til nettet, men offline-knappen
må ikke være trykket ned.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mogens

Dato : 29-07-01 16:33

On Wed, 29 Aug 2001 12:26:17 +0200, "Leon Lund"
<leon.lund@e-privat.dk> wrote:

> [...]
>hver sin ende af landet er der nogle der kan hjælpe vil vi blive meget glade

I kan f.eks. bruge Netscape's AIM som i de nyere version
har direkte filoverførsel. En anden mulighed er ICQ som
også har dette.

Begge programmer kræver dog at der er en person tilstede
ved begge maskiner

Mvh Mogens

Fra : Esben

Dato : 29-07-01 17:32

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også har dette.
>
> Begge programmer kræver dog at der er en person tilstede

ICQ kan man da bare sætte op til autoreceive file.

--
Esben

Fra : Peter Rinder

Dato : 29-07-01 20:55

Det smarteste efter min mening er at bruge FTP.
Den ene skal starte en FTP-server med et program til det
feks. Serv-U FTP server.
Når dette er gjort kan den anden logge på hans server med et FTP-program
feks. WS_FTP eller CuteFTP.

/Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-07-01 20:05

"Leon Lund" <leon.lund@e-privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver sin ende af landet er der nogle der kan hjælpe vil vi blive meget glade

Find et sted på nettet hvor der er udbyder harddiskplads. Set hinanden op så
i har adgang til jeres internet harddiske. Dette har den fordel overfor der andre
forslag at i ikke bhøver at være på nettet samtidig.

Nu ville jeg havde foreslået www.myspace.com men kan ikke få skidet til
at virke.

mvh
Henning

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-01 20:40

> [...]

> computer og downloader der fra da jeg og min bror mangler et stystem
> hvor vi kan sende og modtage filer eller hente dem fra hinandens

Det er ikke det helt rigtige sted at spørge. Prøv istedet dk.edb.netvaerk.

Men fortæl lige lidt mere specifikt hvilke operativsystemer i benytter,
hvilke forbindelser til internet i har, om der evt. er installeret netværk i
forvejen, og hvilket behov for filoverførsel i har.

Kent Oldhøj

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 10-08-01 17:37

<leon.lund@e-privat.dk> wrote:

> [...]
>hver sin ende af landet er der nogle der kan hjælpe vil vi blive meget glade

Det første man starter med at er stille uret og datoen. Når du har
styr på det så skriv igen. Se i manualen til dit operativsystem for
oplysninger om hvardan du stiller tiden og datoen på din maskine.