fjernskrivebord
Fra : René Keldorff

Dato : 06-03-09 18:05

jeg har en pc sat til fjernsynet som bruges til både lyd (musik) og
billede (drtv.dk og TV2 sputnik mm.)

Jeg er træt af at rejse mig hver gang der skal skiftes kanal, musiknr.
mm. Jeg har derfor installeret fjernskrivebord via denne vejledning
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp

Det virker fint. Jeg kan nu styre musikken hvor jeg vil via min
bærbare, men det kniber med at få billedet på fjerncomputeren - den
logger ud, når jeg logger på. Nu går det smarte gået af mht at bruge
min bærbar som fjernbetjening, æv.

Kan dette problem løses, så jeg bevare billedet på min fjerncomputer
samtidig med at jeg kan se den på min lokale pc?

Do I make myself clear?

René

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 06-03-09 18:54

René Keldorff (slet YB2AG) skrev:
> [...]
>
> Kan dette problem løses, så jeg bevare billedet på min fjerncomputer
> samtidig med at jeg kan se den på min lokale pc?

Prøv Teamviewer, det er gratis.
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Mogens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-03-09 20:30

On 06 Mar 2009 17:05:12 GMT, René Keldorff <keldorff@YB2AGmail.dk>
(slet YB2AG) wrote:

>Kan dette problem løses, så jeg bevare billedet på min fjerncomputer
>samtidig med at jeg kan se den på min lokale pc?
>
>Do I make myself clear?

Jep, og fjernskrivebordet er bestemt ikke den rigtige løsning i den
situation. Her vil jeg istedet anbefale noget VNC-software.

Selv har jeg gennem mange år anvendt RealVNC der findes i en gratis
version her:

http://www.realvnc.com/products/free/4.1/index.html

men der findes et større antal programmer der kører over de samme
protokoller.

Uanset hvilket af VNC varianterne du vælger, så er dokumentationen her
et godt sted at starte:

http://www.realvnc.com/support/documentation.html

<mlr>

Fra : René Keldorff