64 bit maskiner og lidt ældre programmer ?
Fra : Erik Greve

Dato : 07-03-09 17:50

På den datastue, hvor jeg arbejder, har vi fået et tilbud på nye maskiner,
der kører 64 bit.
De leveres tomme, altså uden operativsystem.
Kan vi forvente at vores XP styresystem, som vi har licens til og vore
nuværende
programmer kan køre på en 64 bit maskine ?

Venlig hilsen
Erik Greve
www.aehae.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-03-09 18:13

On Sat, 7 Mar 2009 17:49:57 +0100, "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk>
wrote:

> [...]
>nuværende
>programmer kan køre på en 64 bit maskine ?

Næsten alle moderne CPU'er er 64 bit men bagudkompatible så de uden
problemer kan køre 32-bit operativ system, så I vil næppe få problemer
med de nye maskiner...

Vil du have mere specifik information kommer du til at fortælle os
præcis hvilke maskiner / bundkort / CPU'er det drejer sig om....

<mlr>

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-03-09 18:56

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> writes:

> [...]
> nuværende
> programmer kan køre på en 64 bit maskine ?

Der bør være absolut ingen problemer. Skriver dette fra en
AMD64/Opteron maskine, som kører WinXPPro 32bit.

Kai

Fra : Erik Greve

Dato : 07-03-09 23:39

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Kai
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Tak for svar - det var det svar jeg havde håbet på
Venlig hilsen
Erik Greve