Kan modtage men ikke sende emails ?
Fra : frankhan@mail.dk

Dato : 06-03-09 08:44

Hej.

Vi ligger i Spanien i campingvogn og har et problem med mail-
programmet.

Jeg benytter "Windows Mail" programmet hos TDC (Vista på computeren).

Jeg modtager mails uden problemer, men kan ikke afsende mails. (jeg
kan heller ikke få adgang til nyhedsgrupperne).

Bruger POP3 til afsendelse og SMTP.mail.dk til afsendelse - men
sidstnævnte det virker ikke her i Spanien (der var ingen problemer med
afsendelse af mails hjemmefra danmark, før vi tog afsted).

Er der nogen som har en løsning på problemet ??

venlig hilsen, Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-09 17:35

<frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bruger POP3 til afsendelse og SMTP.mail.dk til afsendelse - men
sidstnævnte det virker ikke her i Spanien

Du kan ikke hos Tdc (eller de fleste andre) sende gennem en fremmed
udbyder - dvs at du skal være koblet op til Tdc for at deres SMTP-server
virker.

D.v.s. at du kan godt modtage fra Tdc's POP3 server
Men du skal modtage gennem den udbyder, som du kobler op hos i spanien.

Alternativt kan du bruge web-mail hos Tdc - der kan du både sende og
modtage.

Mht news, så skal du formentlig også være koblet op til Tdc for at det
virker - ellers check om din udbyder i Spanien ikke har en news-server.

Ellers prøv www.sunsite.dk - jeg ved ikke om deres server virker i spanien ?

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-09 18:27

Jan Vestergaard skrev:

> Ellers prøv www.sunsite.dk - jeg ved ikke om deres server virker i spanien ?

Den virker hvor der er internet.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 06-03-09 17:35

Hej Frank

> Er der nogen som har en løsning på problemet ??

SMTP hos TDC acceptere sikkert ikke at du bruger den
via en udenlandsk IP adresse.

Løsningen er simpel, brug WEBmail i udlandet.

--
Mvh Max

Fra : Ole C

Dato : 06-03-09 19:25

Max skrev blandt andet:

> Løsningen er simpel, brug WEBmail i udlandet.

Eller asmtp.mail.dk.
Bør virke, hvis OE/WM sættes op som vist her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5701

--
vh
Ole C

Fra : frankhan@mail.dk

Dato : 06-03-09 14:38

Tak for jeres svar. Jeg har hidtil brugt Web-mail, men det var lidt
bøvlet i forhold til windows mail programmet.

Tak til Ole. Har fulgt dit link, og det virker fint - så nu kan jeg
både sende og modtage mails fra samme program. Dejlig når jeg skal
bruge "besvar" muligheden. (har ændret til asmpt og sat flueben i
"min server kræver godkendelse") det løste problemet.

Er der nogen mulighed for at komme til at kunne benytte
nyhedesgrupperne hernede fra Spanien - som jeg er vant til hjemmefra.
(p.t. bruger jeg "google groups" - men synes det er lidt bøvlet).
Programmet er sat op til: "news.inet.tele.dk", men kan ikke få adgang
til grupperne. Når jeg prøver, får jeg svaret: "Access denied to your
node".

V.h. Frank

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-03-09 23:08

Se http://dotsrc.org/usenet

Fra : Lone

Dato : 07-03-09 05:53

> [...]
>Programmet er sat op til: "news.inet.tele.dk", men kan ikke få
>adgang til grupperne. Når jeg prøver, får jeg svaret: "Access

Ved ikke hvad "node"/ din fejlbesked betyder, men mener
den der "news.inet.tele.dk" er en ældre svend.......hmmm.

Prøv evt at nøjes med -> "news.tele.dk" istedet.
Hvis du ikke bruger binære grupper kan du forsøge med
"dtext.news.tele.dk" (kun tekstgrp) Begge er TDC.

Hvis "node" betyder port - så kan det måske være noget
med hvilken port /NNTP den er sat til at bruge........

--
vh Lone

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-03-09 07:56

Lone wrote, On 07-03-2009 05:53:
> Prøv evt at nøjes med -> "news.tele.dk" istedet.

Den er uden login, så den kan nok ikke bruges fra en fremmed
internetudbyder.

Fra : Lone

Dato : 07-03-09 22:38

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse news:49b21a74$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Den er uden login, så den kan nok ikke bruges fra en fremmed internetudbyder.

Point taken

--
vh Lone

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-03-09 12:41

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev :

> [...]
>Hvis du ikke bruger binære grupper kan du forsøge med
>"dtext.news.tele.dk" (kun tekstgrp) Begge er TDC.

Om man bruger news.inet.tele.dk, news.tele.dk eller
dtext.news.tele.dk er ligegyldigt, man havner på den samme
server.

TDC har ingen binære grupper.

Man kan kun bruge TDCs newsserver, hvis man bruger en
TDC/Telmore/Yousee-forbindelse.
--
Kerim

Fra : simon

Dato : 07-03-09 13:01

frankhan@mail.dk skrev:

> [...]
> Programmet er sat op til: "news.inet.tele.dk", men kan ikke få adgang
> til grupperne. Når jeg prøver, får jeg svaret: "Access denied to your

Hej.
Som et par stykker allerede har skrevet til dig, så brug
www.sunsite.dk.
Du sætter bare nyhedsserveren op som
news.sunsite.dk

Inden du gør det, skal du lige tilmelde dig:
http://dotsrc.org/usenet/

Her skal du sende en tom e-mail til den email-
adresse, der står, og du vil få tilsendt et
password - men læs selv hvad der står.

mvh
simon

Fra : Frank

Dato : 07-03-09 15:11

Test fra frank til gruppen.

Fra : Frank

Dato : 07-03-09 15:15

Så virker det - tak for svarerne. Har lagt news.sunsite.dk ind og det
fungerer perfekt. tak igen.

Vil ikke undlade at fortælle at der idag er fuld sol og 25 graders varme i
skyggen her lige syd for Alicante. Vi er omkring 50 danske campingvogne som
overvintre hernede. I formiddags har vi været på det lokale marked og købe
ind til week enden, og derefter mødes vi på en af de lokale caféer og får
"en lille en" - meget hyggeligt.

Venlig hilsen, Frank

Fra : simon

Dato : 07-03-09 15:57

Frank skrev:
> [...]
> lokale marked og købe ind til week enden, og derefter mødes vi på en af
> de lokale caféer og får "en lille en" - meget hyggeligt.

ØV - hvor er du priviligeret mand !
Fint med sunsite - den bruger jeg, da jeg
har Fullrate som udbyder.
Ha' en god dag.
hilsen simon

Fra : N/A