PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Fra : Kim

Dato : 06-03-09 19:24

Fik lige denne blå skærm med følgende meddelse:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
og henviser til filen "p17xfilt.sys"

Jeg mistænker mit nye lydkort, som skulle værre et
Creative X-Fi Xtreme Audio 7.1 , men Everest siger det er et
Creative Audigy LS Audio Processor

Andre har haft samme problem,

http://forums.creative.com/creativelabs/search?board_id=soundblaster&submitted=true&q=p17xfilt.sys
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.id=soundblaster&thread.id=82043&view=by_date_ascending&page=5

Nogen her der evt lige ved hvordan
man løser dette problem ?

Eller er pengene spildt og man må købe et andet lydkort.

Mvh Kim
Asus P5KPL-C
Intel Pentium Core 2 Duo E8400 3.0 GHz
Ram Kingston 2*2 GB DDR II
GEFORCE 9800GTX+ OC 512MB
Soundcard Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio 7.1 ?

Fra : Henning

Dato : 07-03-09 08:16

>Nogen her der evt lige ved hvordan
>man løser dette problem ?

Lyder som et Windows-problem, ikke hardware-relateret. Prøv at spørge
i softwaregruppen.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-03-09 11:23

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg mistænker mit nye lydkort, som skulle værre et
> Creative X-Fi Xtreme Audio 7.1 , men Everest siger det er et

Der er åbenbart mange der har eller har haft det problem.
Creative har ihvertfald prøvet at lægge en løsning op:
http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=28055

Mvh
Benjamin

Fra : Kim

Dato : 08-03-09 11:06

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev
> Der er åbenbart mange der har eller har haft det problem.
> Creative har ihvertfald prøvet at lægge en løsning op:
> http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=28055

Det var det første jeg prøvede, virkede ikke.

Har du skrottet det Creative X-Fi Xtreme Lydkort,
bruger nu onboard, ingen problemer.

Er på jagt efter et godt "billigt" lydkort,
nogen forslag, ikke over 5-6oo kr ?

Mvh Kim

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-03-09 20:47

Kim <Spam@noway.dk> wrote:

> Er på jagt efter et godt "billigt" lydkort,
> nogen forslag, ikke over 5-6oo kr ?

Midiman (M-Audio) Audiophile 2496.

> Mvh Kim

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 19:01

Kim wrote:

> Er på jagt efter et godt "billigt" lydkort,

Hvad skal du bruge det til?

Musik eller gaming?

> nogen forslag, ikke over 5-6oo kr ?

Kun musik:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=97178

Endnu bedre (og noget dyrere) - kan også bruges til gaming:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899

Har du ca. 700,- så er her et godt kompromis der kan anvendes til både
musik og gaming:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=67981

Alle 3 er i en klasse hvor Creative må give op. Audiotrak laver
semiprofessionelle lydkort - Creative laver legetøj. Ingen semiprof'er
eller prof'er med respekt for sig selv vil anvende udstyr fra Creative.

Jesper Poulsen

Fra : Kim

Dato : 11-03-09 18:03

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev
> Musik eller gaming?

Begge men ikke proffesionelt, kun til hjemmebrug
Tak for linkene.

> Kun musik:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=97178

Jeg er mest interesseret i AudioTrak Maya 5.1 MK-II
At du skriver "kun musik" forstår jeg ikke, der skrives bl.a.:
"Baseret på VIA's helt nye chipsæt TREMOR TM får du
ægte surround sound i dine film og spil i meget høj lydkvalitet."

Lige et spørgsmål, ved du om med den software der kan
justere lyden, "VIA Vinyl Audio Control Panel"
(læst om her: http://www.tweakup.dk/article/476/dk/)
kan man der justere ens subwoofer, det som også kaldes
Bass Management hos VIA HD Audio Deck ?

Jeg syntes ikke at kunne se det nogle steder, heller ikke inde på
http://download.audiotrak.net/?w=at&p=4&g=1&l=en
eller på http://www.tweakup.dk/article/476/dk/

Jeg kører med Logitech X-230 (2.1), som er 2 Satellit og 1 Subwoofer.
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100096)

Mvh Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-03-09 18:34

Kim wrote:

> At du skriver "kun musik" forstår jeg ikke, der skrives bl.a.:
> "Baseret på VIA's helt nye chipsæt TREMOR TM får du
> ægte surround sound i dine film og spil i meget høj lydkvalitet."

Der er ikke gaming-support.

> Bass Management hos VIA HD Audio Deck ?

Nope.

> Jeg kører med Logitech X-230 (2.1), som er 2 Satellit og 1 Subwoofer.

Lydkortet bør have noget bedre at spille i, feks. en Jean Hiraga
klasse-A forstærker og et par Dali Ikon 1.

Jesper Poulsen

Fra : Kim

Dato : 11-03-09 20:54

> Der er ikke gaming-support.

Nå, hvorfor skriver de det så ?

> Nope.

Det havde mit gamle Sound Blaster Audigy SE ellers.
http://www.soundblaster.com/mediasource/welcome.asp?id=54070&p=6
samt sætte den til 2.1 højttalere.

> Lydkortet bør have noget bedre at spille i, feks. en Jean Hiraga
> klasse-A forstærker og et par Dali Ikon 1.

Øhh, betaler du ?

Der mangler en del features på det AudioTrak Maya 5.1 MK-II
kan jeg se...
/Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-03-09 22:59

Kim wrote:

> Det havde mit gamle Sound Blaster Audigy SE ellers.

Det er popsmarte features som ikke findes i semiprof-lydkort. Creative
kan ikke overleve uden disse popsmarte features. Hvis de ikke var der
ville almenheden få øjnene op for den gode lydkvalitet i ESI/Audiotrak.

Der er folk der hellere vil have bling-bling end god lyd.

> samt sætte den til 2.1 højttalere.

Det kan Audiotrak også - det giver bare ikke fuld valuta for pengene.
Kortet yder bedst med rigtigt hifi-udstyr.

> Der mangler en del features på det AudioTrak Maya 5.1 MK-II
> kan jeg se...

Der mangler ikke features for god lyd. Der mangler features for smart
bling-bling. Hvis du vil have bling-bling skal du ikke købe Audiotrak.

Jesper Poulsen