Politiets forstærkede indsats
Fra : JBH

Dato : 04-03-09 01:34

førte til pågribelse af et par af de "perler" som render rundt og visiterer
borgere på Nørrebronx. Men det fik Politiet så ikke noget ud af....

http://ekstrabladet.dk/112/article1134508.ece

"Politiets massive tilstedeværelse på Nørrebro i København gav i dag bonus,
da to personer blev anholdt for at visitere forbipasserende. Det skete som
led i den verserende bandekonflikt i hovedstaden.
Strafferammen for den pågældende sigtelse er to år, så vi vil forsøge at få
dem varetægtsfængslet,"

Og på TV2 tekst tv.

"Mændene er i stedet sigtet for at overtræde våbenloven, da de var i
besiddelse af en totenschlager. Det er dog ikke nok til et grundlovsforhør,
så mændene løslades igen."

/JBH

Fra : JBH

Dato : 04-03-09 02:12

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> besiddelse af en totenschlager. Det er dog ikke nok til et
> grundlovsforhør, så mændene løslades igen."

Og fra EB

http://ekstrabladet.dk/112/article1134532.ece

" første omgang mente politiet, at de to kunne sigtes i forbindelse med
visitation af tilfældige på gaden, men sigtelsen om ulovlig tvang blev
frafaldet, oplyser lederen af politiets indsats mod bandekriminalitet,
Henrik Svindt.
Det skyldes særlige omstændigheder, siger han uden at ville gå nærmere i
detaljer."

Hmm, gad nok vide hvad det var for nogle "særlige omstændigheder" Især
efter jeg tidligere idag læste at Politiet opfordrede folk til frivilligt at
lade sig visitere af "perlerne" Har Politiet mon lavet en eller anden
"lokumsaftale" med "perlerne" ?

/JBH

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 04-03-09 08:14

JBH skrev:
> [...]
> lade sig visitere af "perlerne" Har Politiet mon lavet en eller anden

Jeg skuer...... *FREMTIDEN*

Sådan! nu er problemet næsten løst. Visitationer og Brian i stolen som
justitsminister.
Imorgen har politiet stresset problemet væk.
I overmorgen er banderne "deprimerede", og dagen efter har
"nul-tolerencen" haft "sin effekt".. give or take a week..

Det eneste der ikke er sket, og helt sikkert ikke vil ske, er en grundig
analyse af hvad der skete og især hvorfor.

- cep