Mor siger nej til tørklæde i Danmark
Fra : H. Jensen

Dato : 26-02-09 10:27

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&view=single_thread&cat_uid=3&conf_uid=65&thread_uid=17381#

BT debat redaktion skriver at en dansk mor siger nej til at tvinge hendes
datter tørklæde på i relation med et besøg i en moske i København.

Personligt synes jeg at man som forældre bør tage stilling til om ens barn
skal med på udflugter der i en grad kræver uniformering uanset om vi taler
om et besøg i diverse sekter eller på sprogskole i udlandet. Der skal være
et formål med at stjæle et barns identitet, hvilket man til en vis grad kan
retfærdiggøre hvis barnets selvopfattelse er baseret for meget på det ydre.
Det er en af grundene til at vi f.eks. vil bruge uniformering på
Sortehavsakademiet, som kun kan etableres hvis Folketinget gennemfører den
nye ansvarslov for forældre.

Det er der bare ikke tale om her. Her er tale om at man frarøver barnet
identiteten for at underkaste sig noget almindelig viden om hedninge,
hvilket børnene sagtens kunne lære om alene ved at studere emnet i
skolebøger. Prisen er med andre ord før høj.

Det er flot at denne mor tør stå imod gruppepresset.
H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra :    ab©

Dato : 26-02-09 12:02

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket børnene sagtens kunne lære om alene ved at studere emnet i
> skolebøger. Prisen er med andre ord før høj.

Utoligt, at der i dagens Danmark lever nogen med en så énøjet holdning.
Uanset hvor man kommer på besøg, må almindelig høflighed da gælde ... Vil
man f.eks. ind i en katolsk kirke, må man - som et normalt anstændigt
menneske - da rette sig efter de regler som der forventes - her hjælper det
jo ikke, at man står og stamper i jorden og holder på, at man vil ind i
korte bukser og bare arme I bedste fald bliver man stemplet som stupid.

Skal nogen ind i huset hos os, forventer vi da at vore "husregler" bliver
fulgt - hvor dum kan man være ?

ab©

Fra : H. Jensen

Dato : 26-02-09 12:12

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> korte bukser og bare arme I bedste fald bliver man stemplet som stupid.
>
> Skal nogen ind i huset hos os, forventer vi da at vore "husregler" bliver

Jeg roser også at hun holder sin unge væk. Jeg synes bare at skolen kræver
for meget af sine elever i dette tilfælde. De kunne jo sagtens få
forståelsen af emnet blot ved at læse om det i skolen.

Det med husreglerne kan man tænke lidt over når så mange her i landet lever
helt uden for vores normer.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 27-02-09 08:31

H. Jensen <meditationinlet@yahoo.co.uk> declared in:
49a6792a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk :

> Jeg roser også at hun holder sin unge væk. Jeg synes bare at skolen
> kræver for meget af sine elever i dette tilfælde. De kunne jo sagtens
> få forståelsen af emnet blot ved at læse om det i skolen.

Et er teoretisk behandling af et emne.
Noget andet er at få syn for sagen, og selvom der blot er tale om et
kig ind i en moske, så gør det straks emnet meget mere virkelighedsnært
for eleverne, at de rent faktisk får fysisk kontakt til det.
Det motiverer, og letter indlæringen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-02-09 12:49

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> Skal nogen ind i huset hos os, forventer vi da at vore "husregler" bliver
> fulgt - hvor dum kan man være ?

Ja, nu må de selvbudte muhamser-gæster sgu gerne snart tage hjem!

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 14:50

ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
> korte bukser og bare arme I bedste fald bliver man stemplet som stupid.
>
> Skal nogen ind i huset hos os, forventer vi da at vore "husregler" bliver

Det var ikke et krav fra moskéens side. I hvert fald ikke ifølge
følgende pressemeddelelse fra Dansk Folkeparti:

<http://www.danskfolkeparti.dk/DF_Haarder_skal_standse_t%C3%B8rkl%C3%A6d
etvang_i_dansk_folkeskole.asp>

=
DF: Haarder skal standse tørklædetvang i dansk folkeskole

Dansk Folkepartis uddannelsesordfører Martin Henriksen tager kraftigt
afstand fra, at en dansk folkeskole i Gladsaxe har planer om at tvinge
elever til at bære hovedtørklæde under et besøg i en moské i Københavns
nordvestkvarter, selvom moskéen ikke stiller krav herom. Han kræver nu
undervisningsminister Bertel Haarder ind i sagen.

- Det er helt uacceptabelt, at man på en dansk folkeskole beslutter sig
for, at eleverne "for at lære, hvordan det er at være muslim" skal
tvinges til at bære muslimsk hovedtørklæde. Hovedtørklædet er foruden at
være et kvindeundertrykkende instrument også et symbol på islamisme. Det
skal ingen piger tvinges til at iføre sig, siger Martin Henriksen.
Martin Henriksen vil have undervisningsminister Bertel Haarder til at
lægge pres på skolen for at få den til at ændre beslutningen.

- Haarder må skride ind og sørge for, at piger i en almindelig dansk
folkeskole naturligvis ikke skal tvinges til at bære hovedtørklæde,
siger Martin Henriksen.

Martin Henriksen bebuder samtidig, at Dansk Folkeparti i lyset af den
konkrete sag ser sig nødsaget til at stille ændringsforslag til partiets
eget beslutningsforslag om, at der ikke må tages kulturelt eller
religiøst betingede særhensyn til minoritetsgrupper.

- Vi er blevet overhalet af udviklingen. Da jeg skrev
beslutningsforslaget, kunne jeg simpelthen ikke forestille mig, at man i
en dansk folkeskole, ville tvinge eleverne til at bære muslimsk
hovedtørklæde, men det er så åbenbart tilfældet, og så må vi jo stille
ændringsforslag til vores eget forslag, der tager højde herfor. Dermed
må vi forbyde, at eleverne tvinges til at bære hovedtørklæde, fastslår
Martin Henriksen.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 21:44

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> - Haarder må skride ind og sørge for, at piger i en almindelig dansk
> folkeskole naturligvis ikke skal tvinges til at bære hovedtørklæde,

Det er jo småting i forholdt til amerikanske skoler hvor man har tvunget
elever til at klæde sig arabisk hele dagen OG at lægge sig og bede til
Allah.

Bortset fra det, kan det sikkert være oplysende at opleve hvor ubehageligt
det er at have en klud ned over ørerne, så det ville jeg da synes er en god
idé. Man kunne så til gengæld forlange at muslimske piger møder i bikini i
skolen en enkelt dag - "man" hævder ustandselig at det er enten hijab eller
bikini Se på de muslimske blogs, - danske kvinder er tvunget til at
rende rundt i bikini, - siger de krafttroende.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 22:24

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Det er jo småting i forholdt til amerikanske skoler hvor man har tvunget
> elever til at klæde sig arabisk hele dagen OG at lægge sig og bede til
> Allah.

Som leg i 'primary school'? Også kaldet 'Elementary school'.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 09:43

"Per Rønne" wrote:

> Som leg i 'primary school'? Også kaldet 'Elementary school'.

Ikke "leg", men undervisning i "muslimernes religion", - nogle forældre
nægtede at lade børnene gøre det.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-09 09:59

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Ikke "leg", men undervisning i "muslimernes religion", - nogle forældre
> nægtede at lade børnene gøre det.

Undervisning i underskolen, 'primary school', vil hyppigt have karakter
af leg, og vil i dette tilfælde netop være det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 10:08

"Per Rønne" wrote:

> Undervisning i underskolen, 'primary school', vil hyppigt have
> karakter af leg, og vil i dette tilfælde netop være det.

En troende kristen vil jo ikke synes det er leg, at skulle ligge på et
bedetæppe og bede til Allah.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-09 10:37

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> En troende kristen vil jo ikke synes det er leg, at skulle ligge på et
> bedetæppe og bede til Allah.

En normal folkekirkekristen vil finde det helt ubetænkeligt, om man på
en lejr i KFUM-Spejderne kører et tema om den gamle asa-tro, og herunder
har nogle efterligninger af gammel, religiøs praksis.

Fuldt ud lige så ubetænksomt som hvis en skuespiller kører et ritual for
de gamle græske eller romerske guder.

Det er i hvert fald ikke af den grund, at man på Det kongelige Teater
har skrevet Artemis ud af denne sæsons opførelse af Euripides drama
»Iphigeneia i Aulis«.

At man har skrevet Artemis ud af skuespillet har derimod ført til at man
måtte afskrive Euripides »happy ending«, idet gudinden ikke længere kan
komme Agamemnons datter til undsætning.

Samtidig gøres hans bror Menelaos til en horebuk, der blot vil have
Helena tilbage i sengen, og i den forbindelse ikke ser noget galt i at
niecen skal lade livet ;-(.

Ja, teatret er i krise, og det er instrukørerne der anbringer det i
krisen med deres insisteren på at opførelserne skal være 'aktuelle' og
'ateistiske'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 12:01

"Per Rønne" wrote:

> En normal folkekirkekristen vil finde det helt ubetænkeligt, om man på
> en lejr i KFUM-Spejderne kører et tema om den gamle asa-tro, og
> herunder har nogle efterligninger af gammel, religiøs praksis.

Sikkert, men en amerikansk kristen ville ikke, OG islam er jo en højst
levende tro, og ikke en gammel uddød en, som ingen ville føle sig
intimideret af.

Vi burde iøvrigt genindføre de olympiske guder og gudinder, DE gav jo
mening.

Fra : P.N

Dato : 26-02-09 12:24

> [...]
>
> BT debat redaktion skriver at en dansk mor siger nej til at tvinge hendes
> datter tørklæde på i relation med et besøg i en moske i København.

Jamen det er da ok, men så behøver hun jo bare ikke besøge moskeen, fordi
Islam er fredens religion og derfor behøver man ikke at udstille sig selv i
en moske.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 13:22

On Thu, 26 Feb 2009 12:24:28 +0100, P.N wrote:

> Jamen det er da ok, men så behøver hun jo bare ikke besøge moskeen, fordi
> Islam er fredens religion

Islam har ALTID været voldens og undertrykkelsens religion.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-02-09 10:25

On 26 Feb., 12:24, "P.N" <p...@tdc.dk> wrote:

> Jamen det er da ok, men så behøver hun jo bare ikke besøge moskeen, fordi
> Islam er fredens religion og derfor behøver man ikke at udstille sig selv i
> en moske.

Du er vel nok sjov.

Fra : JBH

Dato : 27-02-09 08:23

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Islam er fredens religion og derfor behøver man ikke at udstille sig selv

Du er vel nok sjov.

Eller naiv/dum ?

Fra : ivannof@hotmail.com

Dato : 27-02-09 04:10

> Jamen det er da ok, men så behøver hun jo bare ikke besøge moskeen, fordi
> Islam er fredens religion og derfor behøver man ikke at udstille sig selv i
> en moske.

Nu er der jo mange former for fred. F.eks den velsignede fred der
sænker sig når man udløser sit selvmordsbælte i forventningen om de 72
jomfruer osv. Jo, islam er fredens osv. Ligesom DDR var den
DEMOKRATISKE del af Tyskland osv.

Tænk at man skal høre om islam som fredens religion samtidig med at
man åbner avisen og læser om terror i Mombai, selvmordsbomber i Irak
og Afghanistan og Irans leder, der mener at jøderne skal udryddes. Og
i den forbindelse er der ingen muslimer, der demonstrerer mod disse
tilstande. Demonstrationer er forbeholdt tegnere, der tegner!

I Danmark er det værste der kan ske at en person dør før tiden. I
islam er det værste at en forlængst død mand kunne blive fornærmet!

Hilsen Ivan

Fra : /Peter

Dato : 26-02-09 12:48

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> http://debat.bt.dk/index.php?id=1&view=single_thread&cat_uid=3&conf_uid=65&thread_uid=17381#

Der er IKKE tørklædetvang i den pågældende moske,
så det er skolen er tvinger ungerne i at iklæde sig totalitære ideologiers
kustumer.

Mon de skal have naziuniform på for at besgøge frIhedsmuseet?

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 13:22

On Thu, 26 Feb 2009 12:47:40 +0100, /Peter wrote:

> Der er IKKE tørklædetvang i den pågældende moske,
> så det er skolen er tvinger ungerne i at iklæde sig totalitære ideologiers
> kustumer.

Hvis det er sandt (jeg ved det ikke), så sætter det jo historien i et helt
andet lys og skolelæreren specielt, i MEGET dårligt lys.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 15:08

Steen A. Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> wrote:

> Hvis det er sandt (jeg ved det ikke), så sætter det jo historien i et helt
> andet lys og skolelæreren specielt, i MEGET dårligt lys.

Netop.

vi finder det naturligt at iføre os en kalot når vi besøger synagogen,
en kalot som synagogen har liggende fremme til sådan brug. En sådan har
jeg så haft på to gange; ved et besøg ved Templets vestmur i Jerusalem,
og ved et nyligt besøg i synagogen i Krystalgade, da den holdt åbent
hus.

Men der er altså tale om et krav fra /lærerens/ side, ikke fra
/moskéens/. Børnene, eller rettere pigerne, skulle nemlig lære hvordan
det var at føle sig islamiske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 15:40

On Thu, 26 Feb 2009 15:07:58 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Men der er altså tale om et krav fra /lærerens/ side, ikke fra
> /moskéens/. Børnene, eller rettere pigerne, skulle nemlig lære hvordan

HVIS det hænger sådan sammen, så burde læreren fyres omgående.

Fra : Kert Rats

Dato : 26-02-09 22:37

"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse

> HVIS det hænger sådan sammen, så burde læreren fyres omgående.

Aben ligger hos den famøse lærer - ikke hos den pågældende moske.

Venligst

Kert Rats

Fra : *@*

Dato : 27-02-09 16:24

On Thu, 26 Feb 2009 22:36:35 +0100, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse

>Aben ligger hos den famøse lærer - ikke hos den pågældende moske.

netop

men vedkommende lærer bliver desværre ikke fyret, og det er et af de
store problemer i den offentlige sektor, man sørger ikke for at skille
sig af med uduelige medarbejdere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 14:50

H. Jensen <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote:

> Det er flot at denne mor tør stå imod gruppepresset.

Jeg citerer fra linket:

=
Klasselæren Semail Wanscher svarede moderen følgende:
»Vi har på trinnet besluttet, at de skal have tørklæde på, hvis børnene
skal med. Du er den eneste, der nægter det, derfor har vi besluttet, at
hvis du fortsat har den holdning, skal hun have undervisning i C-klassen
når vi andre tager af sted den 27. feb.

Jeg kan så fortælle dig, at de muslimske kvinder i hovedtal ikke føler
sig undertrykt, det er noget vi vesterlændinge tror de er.«
=

Klasselæreren tager jo her direkte og officielt politisk stilling, og så
må man jo vurdere om hendes navn betyder, at der er tale om en etnisk
dansker, der er konverteret til islam. Og som bruger sin platform på at
udbrede dette troslæresystem.

Det er i øvrigt andetsteds fremgået at det tørklædekravet ikke kommer
fra moskéen, men fra læreren, heller ikke selv om moskéen på Dortheavej
er det notoriske Islamisk Trossamfunds moské - det er altså en del af
det verdensomspændende Muslimske Broderskab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 21:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> =
>
> Klasselæreren tager jo her direkte og officielt politisk stilling,

Akkurat som de par skoler hvor man forlanger morgenbøn (den kristne) i
folkeskolen, som ellers ikke må forkynde.

Det er jo også et forsøg på at udbrede kristendommen over for ubefæstede
sjæle.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 21:49

On Fri, 27 Feb 2009 21:38:00 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> folkeskolen, som ellers ikke må forkynde.
>
> Det er jo også et forsøg på at udbrede kristendommen over for ubefæstede

Man kan da ikke undskylde at en lærer pådutter små elever sine egne
politiske/religiøse holdninger, med at en anden skole har morgenbøn.

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 26-02-09 19:41

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
>
> BT debat redaktion skriver at en dansk mor siger nej til at tvinge hendes
> datter tørklæde på i relation med et besøg i en moske i København.

Ja, det er kun danske halal-tosser der er værre end islamisterne.

Men den dag opgøret for den forbandede indvandringspolitik kommer,
er det også halal-tåben der kommer til at dingle fra lygtepælen.

Fra : Kert Rats

Dato : 26-02-09 22:40

"N E i L -+- D A N E L A W" <æ@ø.å> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men den dag opgøret for den forbandede indvandringspolitik kommer,
> er det også halal-tåben der kommer til at dingle fra lygtepælen.

Knap så voldsomt kommer det nok ikke til at gå for sig, men jeg er sikker
på, at halal-hippierne får sig et alvorligt forklaringsproblem hen ad
vejen - ligesom kommunisterne fik sig et tilsvarende, da muren faldt i 1989,
se DR2's udsendelse om DKU.

Venligst

Kert Rats