Køb af brændeovn
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 29-07-01 08:43

Vi tænker på at købe en ny brændeovn-konvektionsovn. Vi har hos BAUHAUS set
en type Viking,den koster 3995 med 5 års garanti.Vi er lidt i tvivl,og
tænker på om det måske ville være bedre at investere lidt flere penge,og
måske derved få en bedre ovn. Har man erfaringer på dette område, modtages
de med tak. Venlig hilsen Ejnar Nielsen

Fra : Henrik Høgh

Dato : 30-07-01 19:31

Hvor i DK bor du.
For tre år siden købte vi en "pakke" hos et pejsecenter i Hornsherred !!
Brændeovn, underplade, skorsten, pejsesæt, brændebalje og opsætning. 15.000
kr

Leveret efter 3 uger, opsat på 3 timer, synet og godkendt.
Montøren kom kl 16, og kl. 19.30 tændte jeg op første gang.
Har varmet en stue og et køkken op. Køkkenet er forsynet med gulvvarme, so
tænder når temperaturen er under 18 gr.
Stuen er på 24 m2 og køkkenet på 26 m2.
Brændet har været gratis.

Besøg, og få gode fif, hos et pejsecenter før i handler. Og efter at have
set den montør sætte en ovn og skorsten på ene mand på tre timer, vil jeg
ikke anbefale at gøre det selv. Selv under orkanen kunne jeg ikke mærke
skorstenen bevæge sig. Den er 3 4 meter høj.

Henrik Høgh

Fra : Henrik Høgh

Dato : 30-07-01 19:35

Sorry. ODSHERRED.

Henrik

Fra : S. Børresen

Dato : 01-08-01 08:30

Jeg gik nok længer og investerede i en ABC ovn, (wall36) samlet pris for den
og skorsten 28.500 kr. inc. montering
Om det er for meget skal jeg ikke kunne sige, men dens træforbrug, i forhold
til de billiger ovne, er ca det halve.
for at varme en stue op på 45 m2 med 3,5 meter til loftet, (hvor det er
højest), bruger den ved 5 grader udenfor ca. en trillebørfuld på 5 dage
Dette er stadig med ventilationen stående åben

Så selv om den var noget dyrer, har jeg endnu ikke fortrudt købet

/Søren

Fra : Preben Finne

Dato : 04-08-01 13:27

Hej

Vi Har købt den hos jimix,den de er meget billige men kvaliteten fejler ikke
noget har haft den i 4 år nu uden problemer
prøv at kikke her www.jimix.dk

Preben