Killinger sælges!
Fra : MONA RASMUSSEN

Dato : 29-07-01 08:08

Hejsa.

Vores dejlige kat, Frække Frida har fået killinger. De fleste er
solgt, men vi har lige to tilbage (-og de er bare SÅ dejlige).

Se billeder af dem på www.kattehule.subnet.dk

De er opvokset i soveværelse og stue, og de er MEGET vant til
mennesker. Begge spinder meget, og vil gerne kæles med.

Send en e-mail, hvis du er interesseret. Og du kan sagtens få
flere billeder, hvis du vil...

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-07-01 09:52

Hej Mona

Du har ret, de er virkelig dejlige. Derfor synes jeg også, at 50 kr. er for
billigt for dem, hvorfor tager du ikke mere?
Jeg synes ikke, at en killing/kat skal sælges for under 300 kr., hvad mener
andre? Er det helt urealistisk at tage den pris???

mvh Eva

Fra : MONA RASMUSSEN

Dato : 29-07-01 10:04

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b63cdfd$0$3185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk..
..
> [...]
kr., hvad mener
> andre? Er det helt urealistisk at tage den pris???

Hej Eva.

Tak for din kommentar.

Vi bor på landet, hvor der er uroligt mange gårdkatte til
bortgivning/salg for ingen penge.

Jeg tror at kr. 300,- er en urealistisk pris. -Den kan man få,
hvis katten er f.eks. en halvægte racekat, som f.eks. skovkat,
eller bor et sted, hvor efterspørgslen er stor og udbuddet
lille...

I den Blå Avis sælges de fleste almindelige kattekillinger til
kr. 50,- og da det nok er der de fleste kikke efter almindelige
killinger, er det den pris jeg matcher.

Selvfølgelig vil jeg hellere have kr. 300,- end kr. 50,- pr.
killing, men aller-aller-helst vil jeg have killingerne afsat til
GODE hjem...

Men de to killinger vi har tilbage, er simpelthen så dejlige i
deres temperament, så hvis det ender med at vi må beholde dem
selv, gør vi det alligevel med glæde.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Kirstine

Dato : 29-07-01 10:12

In article <3b63cdfd$0$3185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
safeni@privat.tdcadsl.dk says...
> [...]
> Jeg synes ikke, at en killing/kat skal sælges for under 300 kr., hvad mener
> andre? Er det helt urealistisk at tage den pris???

Nope...jeg synes, at det er en aldeles rimelig pris. Vi købte Julius og
Tabasco - to affaldskatte, den ene fundet i en affaldssæk ved vejkanten,
den anden gårdkat, hvor mormissen døde under fødslen - til ialt 500,- for
to småskravl, der krævede pleje 24/7. Vi betalte for, at begge killinger
var dyrlægetilset (op til flere gange i Julius' tilfælde)...vi betalte
for, at det var et sted, der ikke bare solgte til hvem som helst...og vi
betalte for, at sælger tog sine dyr alvorligt og krævede det samme af
køber. Vi lavede en aftale med sælger om, at hun ville ringe til os efter
en uge, så vi sammen kunne snakke om, hvordan det gik med misserne. Og da
de fyldte 1 år, lavede vi en lille "historie" med nogle af dem mange
billeder, vi havde fået taget af dem, og sendte til hende. Hun sendte et
rørende brev tilbage, og takkede os for, at vi tog os så godt af dem.

Puha...hvad var det egentligt, jeg ville frem til?! Jo...det *burde* være
sådan, at en kommende katteejer ikke fandt det andet end naturligt at
skulle betale for sin killing - jeg er bare ikke sikker på, at det er så
realistisk. Vi er i hvert fald ofte blevet mødt med "I må sq da være
åndsvage"- holdningen, når vi har fortalt om vores missekatte. For
hvorfor dog betale, når man kan få dem kastet i nakken næsten gratis?

Kirstine...og Tabasco, som ligger oppe i sin hængekøje og bare flader ud

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-07-01 10:20

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mona
>
> Jeg synes ikke, at en killing/kat skal sælges for under 300 kr.,
hvad mener
> andre? Er det helt urealistisk at tage den pris???

Nej det er bestemt ikke urealistisk ... du kan jo ikke en gang købe en
bluse til 50 kr ... for mig at se er 300 kr også for lidt ... jeg
kunne godt tænke mig en killings pris kom op mod de 1000 kr og
killingen så var vaccineret og ormebehandlet evt. chippet/tartoveret
..... og er disse ting i orden betaler jeg gerne både 1000 kr eller
1200 for killingen ....så 300 kr er bestemt ikke urealistisk ....

God søndag fra Ami

Fra : Gitte J.L

Dato : 29-07-01 10:33

Hm...hvis killingerne er født den 6/6 så er de under 12 uger gamle og
bør absolut ikke tages fra mormissen (dvs. de killinger der er solgt er
altså også taget for tidligt fra)!! Yndige er de da, men hvorfor må de
ikke have lov at få de minimum 12 uger sammen med hinanden og mormis
inden de bliver solgt? Og ja...50 kroner er stadig en smid-i-nakken-pris
..... det kostede de to bøf vi stegte på grillen for nogle dage siden.
Vil lige anbefale Politikens Kattebog og en sterilisering af hunmissen
af hensyn til det overfyldte killingemarked.
-Gitte

Fra : Mona Rasmussen

Dato : 29-07-01 12:24

Gitte J.L <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B63D84E.A4828499@hum.auc.dk...
> [...]
> Vil lige anbefale Politikens Kattebog og en sterilisering af
hunmissen
> af hensyn til det overfyldte killingemarked.

Hej Gitte.

Tak for din respons og dine kommentarer, som jeg dog bliver lidt
irriteret over.

De killinger som er solgt, bor stadig her hos os. De er altså
reserverede og kommer selvfølgelig ikke fra deres mor før det er
tilladeligt (læs lovligt!)

Jeg har talt med dyrlægen i Holstebro, som oplyser at de i følge
loven må sælges når de er 8 uger. Da jeg sagde at mange anbefaler
at de skal være 12 uger (For jeg har jo været her i NG før!),
fortalte hun, at det er rigtigt at de udvikler sig meget fra 8
til 12 uger, og at det er en fordel at de er hos deres mor til
uge 12, men at de sagtens og uden problemer kan flytte hjemmefra
ved 8 uger.

Vi har derfor besluttet at det er deres nye ejere, som må vælge
hvornår de vil have dem. For vores skyld må de gerne blive her
til uge 12 eller mere.

Med hensyn til kattebøger, så har jeg allerede op til flere, og
spørger gerne dyrlægen om råd, hvis jeg er i tvivl om noget.

Med hensyn til sterilisation, så har vi allerede katte som er
steriliserede, og mener at det er vores valg om de skal
steriliseres eller ej. Vi nyder at have killinger (har valgt at
have det før, og vil vælge at have det igen). Og vi har aldrig
haft problemer med at finde gode hjem til dem... Men vores
killinger er altså også utroligt omgængelige og meget præget på
mennesker!

Prisen er stadig kr. 50,-, men jeg kan bestemt godt finde på at
nægte at sælge dem, hvis jeg ikke føler mig tryg ved en eventuel
køber. Så beholder vi dem hellere selv!

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-07-01 12:55

Hej Mona

Det er OK at blive irriteret over vi katte-entusiasters moralprædikener ind
i mellem - det er fint at I har valgt at få killingerne, og at I også
sorterer jeres købere. Det er der desværre bare mange, som ikke gør, hvilket
giver overfyldte kattehjem mv. når sommeren er slut... Men sådan er det jo
bare - åbentbart.

Mht. alderen vil jeg dog sige... Der er faktisk ingen lovmæssige krav til,
hvornår killingerne må flytte hjemmefra. I princippet kunne du altså finde
nye hjem til 3 dage gamle killinger, hvis du havde lyst til det. De 8 uger
gælder udelukkende hundehvalpe, som man før i tiden skar over en kam med
kattekillinger, og derfor har mange - både alm. mennesker og dyrlæger -
stadig den holdning, at bare killingerne er 8 uger gamle, så går det nok...
Og det gør det da også i mange tilfælde! Desværre er der også mange
eksempler på, at killinger som er flyttet hjemmefra tidligere end 12 uger
gamle, har udviklet aggressiv adfærd, bliver urenlige, bliver destruktive
mv. - derfor anbefales det af Kattens Værn samt rigtig mange dyrlæger m.fl.
at vente med at sælge killingerne til de er mindst 12 uger gamle.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

"Mona Rasmussen" <mismo@get2net.dk> skrev ...

Fra : Mona Rasmussen

Dato : 29-07-01 15:22

> [...]
hvorfor må de
> ikke have lov at få de minimum 12 uger sammen med hinanden og

Hej Gitte.

Jeg har nu lavet en tilføjelse på siden, som oplyser at de først
er klar til at flytte hjemmefra den 29 august = 12 uger.

Jeg er enig i at de sidste 4 uger udvikler killingerne en hel
del, og så har vi jo selv glæde af dem i de uger.

Vi har altid tidligere kun solgte 12-uger-gamle killinger, men nu
er der i hvert fald ingen tvivl, når man læser teksten på siden.

Med hensyn til prisen, så holder jeg fast i at prisen er kr.
50,-, men vil overveje at sætte den op på næste kuld...

Mange hilsner fra

Mona