Montering af blu-ray
Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 05-03-09 12:17

Hej

Jeg har skiftet mit DVD drev ud med et Pioneer BDC-S02BK blu-ray drev.

Hvis jeg sætter en alm DVD skive i kommer filmen frem som det plejer.

Setter jeg en blu-ray skive deri sker der intet. Nul og niks.

Starter jeg stifinder op er drevet der men der er ingen filer på blu-
ray skiven.

Det drejer sig om XP.

Nogen ideer?

Benny

Fra : Kim Eichen

Dato : 05-03-09 22:04

<hojvaelde@gmail.com> wrote in message
[...]

Du mangler sandsynligvis software, der kan afspille blue ray. Den nyeste
Power Dvd kan afspille dem.
Prøv at downloade en trial og se om det hjælper (i hvert fald indtil den
udløber)

Mvh Kim

Benny

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-03-09 22:10

hojvaelde wrote:

> Starter jeg stifinder op er drevet der men der er ingen filer på blu-
> ray skiven.

WinXP understøtter ikke UDF 2.5 som er filsystemet på Blu-Ray (og HD-DVD)
disce.

Man kan finde WinXP drivere til dette, men at se filerne bringer dig ikke
voldsomt videre med at afspille dem, så du kan ligeså godt købe PowerDVD
eller anden passende software.

--
Jesper Lund

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 05-03-09 17:03

On 5 Mar., 22:10, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> voldsomt videre med at afspille dem, så du kan ligeså godt købe PowerDVD

Skal man have både UDF 2.5 drivers og PowerDVD indstalleret? Jeg
indstallerede PowerDVD 8 og det hjalp ikke en hujende fis. Det siger
at der ikke er en disk i drevet. Alm DVDer kører fint.

Benny

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-09 01:28

hojvaelde wrote:

> Skal man have både UDF 2.5 drivers og PowerDVD indstalleret?

Nej, PowerDVD er nok.

> Jeg
> indstallerede PowerDVD 8 og det hjalp ikke en hujende fis. Det siger at
> der ikke er en disk i drevet. Alm DVDer kører fint.

Er du sikker på at det var en Blu-Ray version? Det er kun Ultra udgaven
som er Blu-Ray (ja, de er dygtige..)
<http://www.cyberlink.com/products/movie-playback/powerdvd/
compare_en_US.html>

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Laursen

Dato : 06-03-09 14:13

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Nej, PowerDVD er nok.

> Er du sikker på at det var en Blu-Ray version? Det er kun Ultra udgaven
> [...]

Man kan også som extra indstalere AnyDVD, ja ja ved det måske lydder
ondsvagt, men de senere versioner aktiverer Blu-ray support i XP hvis
man sætter AnyDVD til det.
Det gør man i AnyDVD under "Video Blu-Ray".
Sæt vimplet i "Enable Blu-ray support". Som bonus kan man så vælge at
cracke regionerne også

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-09 14:17

Henrik Laursen wrote:

> Man kan også som extra indstalere AnyDVD, ja ja ved det måske lydder
> ondsvagt, men de senere versioner aktiverer Blu-ray support i XP hvis
> man sætter AnyDVD til det.

Det må svare til at installere en UDF 2.5 driver hvilket du kan gøre uden
AnyDVD HD. At kunne se filerne bringer dig bare ikke voldsomt meget
nærmere afspilning..

--
Jesper Lund