saltkød
Fra : Ralph

Dato : 04-03-09 23:41

Hvis det ikke var for Dyrlægens Natmad havde saltkød så en
eksistensberetigelse?

Og hvordan blev det opfundet? Hvis JEG skulle have en rugbrød med sprængt
oksekød ville jeg vælge oksebryst med pebberod.

Holdninger?? Fedtfattigt kunne være een grund, kom glad med andre.

--
Ralph

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-03-09 00:47

Ralph wrote:
> [...]
> sprængt oksekød ville jeg vælge oksebryst med pebberod.
>
> Holdninger?? Fedtfattigt kunne være een grund, kom glad med andre.

Dyrlægens natmad med leverpostej med saltkød og sky (og gerne rødløg)
er for mig en lækkerbisken, som jeg spiser et par gange om året.
Sprængt oksekød med peberrod smager også dejligt

Lisbet

Fra : jos

Dato : 05-03-09 10:58

Lisbet Laursen wrote:
> [...]

vel en naturlig følge af at saltning på et tidspunkr var den eneste
tilgængelige måde for konservering?

finn

Fra : Max

Dato : 05-03-09 07:55

Hej Ralph

> Hvis det ikke var for Dyrlægens Natmad havde saltkød så en
> eksistensberetigelse?

Ja da.

> Og hvordan blev det opfundet? Hvis JEG skulle have en rugbrød med
> sprængt oksekød ville jeg vælge oksebryst med pebberod.

Det er jo to forskellige slags pålæg med hver sin smag, så jeg
syntes bare man skal spise begge slags :)

--
Mvh Max