Verdens dyreste øl?
Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 03-03-09 20:57

Så har Carlsberg netop frigivet Vintage Nr. 2, den anden øl i en trilogi af
meget dyre øl. Øllene er lavet efter alle kunstens regler, lagret på
egetræsfade og i meget begrænset oplag(600 flasker)
Første øl, en barley wine, kom sidste år, og øllet i år er en baltic(eller
østersø-)stout. Begge øl er fremragende, hvilket vel også bare manglede til
priser på over 2000 kroner for 37.5 cl, og begge har stort gastronomisk
potentiale.

Detaljerede noter og øvrige betragtninger her:

http://spisdrik.blogspot.com

Anders
www.vinkritik.dk
www.decorked.dk

Fra : Ivar

Dato : 05-03-09 22:08

Anders Halskov-Jensen skrev:

> [...]
> priser på over 2000 kroner for 37.5 cl, og begge har stort gastronomisk

Jeg kan ikke blive imponeret over, at nogen sælger en øl dyrt.
Det kan kun imponere dem, der tror, at pris er lig kvalitet.
Jeg kan sagtens sælge en øl til 4000 kr.

Ivar Magnusson

Fra : ASKF

Dato : 07-03-09 23:59

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> ytrede sig i
<mn.2d307d93007438a4.31159@nozpamwebspeed.dk> med dette:

>Jeg kan ikke blive imponeret over, at nogen sælger en øl dyrt.
>Det kan kun imponere dem, der tror, at pris er lig kvalitet.
>Jeg kan sagtens sælge en øl til 4000 kr.

Jeg tvivler på du sagtens kan sælge en øl til 4000 kr.

Jeg er dog ikke i tvivl om at du godt kan sætte en øl til salg til den
pris, men om du får den solgt er en helt anden sag.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ivar

Dato : 08-03-09 00:40

ASKF skrev:

> Jeg tvivler på du sagtens kan sælge en øl til 4000 kr.

Det skal du ikke tvivle på. Jeg tager blot mod pengene og
afleverer øllen.

Ivar Magnusson

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-03-09 23:30

"Anders Halskov-Jensen" <anders@dontgetspam.dk> skrev i en meddelelse

> Begge øl er fremragende, hvilket vel
> også bare manglede til priser på over 2000 kroner for 37.5 cl, og
> begge har stort gastronomisk potentiale.

Hmm. Jeg forstår nada. Carlsberg har sat en ære i at producere skodøl under
slogans som "Probably the best beer in the world", og tror nu, de kan vinde
Kejserens Nye Klæder-tilhængere med øl til over 2.000 for 37,5 cl.

Jeg er imponeret.

Ikke over Carlsbergs øl men over, at de slipper afsted med sådan et stunt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Linde

Dato : 05-03-09 23:54

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg er imponeret.
>
> Ikke over Carlsbergs øl men over, at de slipper afsted med sådan et stunt.

Der er vel ikke rigtig noget stunt i det, andet end at styrke sit navn ved
at have et eksklusivt brand at associeres med. Jacobsen er jo et
selvstændigt bryggeri, der godt nok har en solid bund i pengekisten, men som
skal konkurrere med alle de andre mikrobryggerier der også laver
"specialøl". Okay, konkurrencen er jo en smule unfair, men der er vel heller
ingen prestige i at lave øl ingen synes er gode. Lige "Vintage"-øllen synes
jeg nu er en smule dekadent og over the top, men det er måske bare fordi jeg
ikke har råd til at smage den

Mvh
Linde

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 06-03-09 16:05

> [...]
> "Vintage"-øllen synes jeg nu er en smule dekadent og over the top, men det
> er måske bare fordi jeg ikke har råd til at smage den

Og netop det synes jeg er et problem. At man konkurrerer med vin på pris og
begrænset udbud.
Vel var det fine øl. Men er det bedre end den Wetsvleteren 12 jeg drak
aftenen før?
Næææh, egentlig ikke. Og den giver jeg 2 euro for i Bruxelles.

Anders

Fra : Linde

Dato : 08-03-09 00:41

"Anders Halskov-Jensen" <anders@dontgetspam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> aftenen før?
> Næææh, egentlig ikke. Og den giver jeg 2 euro for i Bruxelles.

True. True. Helt enig, uden at have smagt den må jeg tilslutte mig. Men man
kan på den anden side heller ikke klandre et firma at spille i markedet, og
hvis de mener der er grundlag for produktet, ja så fred være med det. Og om
ikke andet får de vel noget ud af det i form af erfaringer med brygge- og
lagringsmetoder i en helt anden skala end de er vant til.

Mvh
Linde

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-03-09 08:20

Jens Bruun forklarede:
> [...]
>
> Jeg er imponeret.
>
> Ikke over Carlsbergs øl men over, at de slipper afsted med sådan et stunt.

God beskrivelse, som jeg helt kan tilslutte mig.
Kai