vikingetidens madopskrifter
Fra : S.B.

Dato : 25-02-09 21:47

gode opskrifter fra vikingetiden af
http://www.viking.virkelighed.dk/mad.htm

Søren

Fra : Max

Dato : 25-02-09 21:58

Hej S.B.

> gode opskrifter fra vikingetiden af

Lidt til grin, for det første tror jeg ikke der findes rigtige
opskrifter fra vikingetiden, det meste er nok gætværk og
en ting ved jeg med sikkerhed, og det er at vikinger ikke
kendte til at dyrke kartofler :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-02-09 22:31

Max wrote:
> Lidt til grin, for det første tror jeg ikke der findes rigtige
> opskrifter fra vikingetiden, det meste er nok gætværk og
> en ting ved jeg med sikkerhed, og det er at vikinger ikke
> kendte til at dyrke kartofler :)

Kartoflen kommer da ellers fra Vinland!

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 25-02-09 22:36

Hej Peter

> Kartoflen kommer da ellers fra Vinland!

Nej, den kommer længer sydfra.

--
Mvh Max

Fra : Grethe Hoff

Dato : 26-02-09 10:01

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Kartoflen kommer da ellers fra Vinland!
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Tror kartofler kommer fra Syd-Amerika.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-02-09 11:47

Grethe Hoff wrote:
> Tror kartofler kommer fra Syd-Amerika.

Det gør den også, såvidt jeg husker, men hvordan defineres Vinland normalt?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 26-02-09 11:52

Hej Peter

http://da.wikipedia.org/wiki/Vinland

http://www.geocities.com/inyotef23/

--
Mvh Max

Fra : Grethe Hoff

Dato : 26-02-09 16:02

> Det gør den også, såvidt jeg husker, men hvordan defineres Vinland
> normalt?
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Leiv Eriksson het mannen som oppdaget Vinland, han seilte litt forkjært da
han skulle til Grønland fra Island (landsforvist fra Norge) og havnet i
Nord-Amerika...omtrent litt sør for New Foundland, såvidt jeg erindrer.

Fra : Ralph

Dato : 26-02-09 23:13

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
> han skulle til Grønland fra Island (landsforvist fra Norge) og havnet i
> Nord-Amerika...omtrent litt sør for New Foundland, såvidt jeg erindrer.

Jeg kan godt lide norsk humor - bevist eller ej - "såvidt jeg erindrer"
lyder lidt som om du var med på turen til Grønland

--
Ralph

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-02-09 16:16

> [...]
> opskrifter fra vikingetiden, det meste er nok gætværk og
> en ting ved jeg med sikkerhed, og det er at vikinger ikke

Det er jo lavet af et par skoledrenge på max. 14 år så man skal nok tage det
alt for seriøst.

Steen.

Fra : S.B.

Dato : 26-02-09 18:58

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er jo lavet af et par skoledrenge på max. 14 år så man skal nok tage
> det alt for seriøst.
>
> Steen.

næe, var også ment som et morsomt indlæg her i den mørke vintertid, selv om
det åbenbart tages meget seriøst at nogen

Søren

Fra : Max

Dato : 26-02-09 19:42

Hej Søren

> næe, var også ment som et morsomt indlæg her i den mørke vintertid,
> selv om det åbenbart tages meget seriøst at nogen

Hvem da ?

--
Mvh Max

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-02-09 20:40

"Max" skrev i en meddelelse

> Hvem da ?

Jeg overvejer at lave den med "giftige svampe" til svigermor næste gang hun
overnatter

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Grethe Hoff

Dato : 26-02-09 21:46

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49a6f001$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg overvejer at lave den med "giftige svampe" til svigermor næste gang
> hun overnatter
>

> --
> Venlig Hilsen
> Michael Meidahl Jensen

Fyyyyy, det kunne jo være det var meg. )

Fra : sjp

Dato : 26-02-09 20:24

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> næe, var også ment som et morsomt indlæg her i den mørke vintertid, selv
> om det åbenbart tages meget seriøst at nogen
>
> Søren

Det var da også et helt fint finurligt indslag . tak
Mvh Stig

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 01-03-09 12:30

> Lidt til grin, for det første tror jeg ikke der findes rigtige
> opskrifter fra vikingetiden, det meste er nok gætværk og
> en ting ved jeg med sikkerhed, og det er at vikinger ikke
> kendte til at dyrke kartofler :)

Her er en seriøs side om emnet (på engelsk):
http://www.vikinganswerlady.com/food.shtml