Læderrenovering - eller hvad jeg nu skal k~
Fra : Sir1

Dato : 04-03-09 15:57

Hej
Jeg har for nylig været ude for et uheld hvor jeg måtte ned og kysse
asfalten. Det gik selvfølgelig ud over tøjet, men noget af det står
muligvis at redde med lidt god vilje. Jeg tænker på om det er muligt,
så at sige, at lukke slidmærker igen? Kan man "polere" en glat
overflade på en eller anden måde eller findes der et middel der kan
lukke porerne så det ser nogenlunde ordentligt ud igen?
Vh,
Søren
Nå, ja, er du nysgerrig efter uheldets karakter kig under Tragedien:
http://home20.inet.tele.dk/siren/morini.htm

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-03-09 06:19

>nå, ja, er du nysgerrig efter uheldets karakter kig >under Tragedien:
>http://home20.inet.tele.dk/siren/morini.htm

sgu kedeligt at se, men godt du kan fortælle om det.
Held og lykke med genopbygningen.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600S 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Søren Larsen

Dato : 06-03-09 17:18

Hej.

Har lige læst lidt i din dagbog omkring hele projektet. Imponerende, dyb
respekt og dybt tragisk at det skulle ende sådan. Håber da at forsikringen i
det mindste påskønner det kæmpe arbejde du har lagt i det.

Held og lykke

/Søren

Fra : claus b.p.

Dato : 08-03-09 16:10

Sir1 wrote:
> [...]
> Vh,
> Søren
> Nå, ja, er du nysgerrig efter uheldets karakter kig under Tragedien:

Tillykke med at du overlevede, det var en dygtig præstation at få reddet dig
væk fra en direkte kollision.
Da forsikringsselskabet har anerkendt at ville dække skaden, skal du ikke
bare få takseret motorcyklen, men også alle de andre genstande som er blevet
beskadiget ifb. m. uheldet. Dermed også dit læderdress, støvler, handsker,
hjelm mm.. Jeg har prøvet forskellige ting for at reparere på læder, men det
er aldrig lykkedes mig at få overfladen til at se ud som oprindelig, kun at
camouflere skaden. Måske kan en professionel fx. saddelmager renovere det,
men lad forsikringsselskabet fortælle dig hvad du skal prøve, eller om de
blot vil erstatte det.

/Claus