Udstyrs "startsæt"?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-03-09 22:12

Jeg har fået mig en lille Yamaha DT-175 og nu skal jeg så have taget
kørekort her i løbet at foråret. (Hvis nogen kan anbefale en god
kørelærer i slagelse - kalundborg - holbæk området...)

Primært skal den bruges som "bil nr. 2" pga. den yderst fornuftige
benzinøkonomi og forsikringen som kun er på 1300 kr om året, men den skal
selvfølgelig også have lov at komme på skovtur. Hvilket udstyr får jeg
brug for til det? Hvilke mærker og forhandlere kan anbefales? Det skal
ikke koste mere end højest nødvændigt, da jeg er offentligt ansat.

Jeg er helt på bar bund her. Har en hjelm, men den passer kun lige og det
er derfor ikke en jeg skal bruge til længere ture.

--
Lasse Jensen

Fra : LasseNC

Dato : 02-03-09 14:25

On Mar 2, 10:12 pm, Lasse Jensen <faf...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg er helt på bar bund her. Har en hjelm, men den passer kun lige og det
> er derfor ikke en jeg skal bruge til længere ture.

En hjelm skal sidde forholdsvist stram, ellers hjælper den ikke under
styrt. Men er det sådan du får hovedpine? Hvor mange fingrer kan du få
ind bag ved hjelmen foran panden?

Find noget brugt, det er super, jeg gav alt mit nyindkøbte grej videre
for noget jeg har arvet istedet, det er 1000 gange mere lækkert end
noget splinternyt :)

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 02-03-09 17:07

On 2 Mar., 22:24, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Find noget brugt, det er super, jeg gav alt mit nyindkøbte grej videre
> for noget jeg har arvet istedet, det er 1000 gange mere lækkert end

Hjelm - enig

I øvrigt - du har behov for:

- godt køretøj - gå efter tøj som er varmt og som har ce-beskyttelse
(indbyggede plader til beskyttelse af knæ, skuldre, albuer og andre
udsatte legemsdele) ,
- Mc støvler - vandtætte og varme
- rygskjold samt
- et par gode varme handsker...

Hvis der ikke skal koste alverden så kig hos THANSEN - de har - til
pengene - udemærket scootertøj som sagtens kan opfylde de daglige
behov til rimelige penge - kører du ned til en mc-forhandler bliver du
bleg over prisen

Alt i alt burde du kunne få det for en 3-4k.... excl. hjælm

Bent
GSF 1200

Fra : LasseNC

Dato : 04-03-09 04:33

On Mar 3, 9:20 pm, Lasse Jensen <faf...@gmail.com> wrote:

> Det lyder voldsomt billigt i forhold til danmark. Hvordan er de til
> engelsk dernede? Det kunne jo kombineres med næste gang traileren skal
> fyldes med dåsebajere og nu åbenbart også flæskesvær og peanuts..
>
> --
> Lasse Jensen

Du skal nok klare dig på engelsk, jeg var dernede for et års tid siden
tror jeg.

I den der Mega store tror jeg den hedder? Ekspedienten var super til
guide med størrelser osv.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-03-09 06:27

On Mon, 02 Mar 2009 16:07:04 -0800, Bent_Albertslund wrote:

> [...]
> over prisen
>
> Alt i alt burde du kunne få det for en 3-4k.... excl. hjælm

Det lyder jo meget fornuftigt. Tak for hjælpen.

Men hjælmen skal nu stadig udskiftes. Den passer min bror og hans hovede
indeholder lige en anelse mindre grød end mit. Jeg kan ikke få den af og
på med ørering i.

--
Lasse Jensen

Fra : Morten

Dato : 03-03-09 13:51

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er helt på bar bund her. Har en hjelm, men den passer kun lige og det
> er derfor ikke en jeg skal bruge til længere ture.

Bilka plejer at ha mc tøj til rimelig pris i goretex

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 17:26

On Tue, 3 Mar 2009 13:51:28 +0100, Morten wrote:

> Bilka plejer at ha mc tøj til rimelig pris i goretex

Næppe omend nogensinde :-/ Eneste Goretex membran jeg har set i Bilka sad i
et par fritidsstøvler.

Tror at Du forveksler Cordura med Goretex

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Morten

Dato : 04-03-09 10:21

meddelelse news:1lgyeo6o7x1br$.hfi2xne29qzj$.dlg@40tude.net...

> [...]
> et par fritidsstøvler.
>
> Tror at Du forveksler Cordura med Goretex

kan godt være det ikke er goretex,troede egentlig det var da tøjet minder
lidt om mit goretex ,men det er lige så godt konen har et sæt og vi kørte
over 400km i silene regn og hun var helt tør inden under da vi ankom så
dårligt er det ikke. og da vi tog turen over brenner havde hun kun en t
shirt under selv om der var frost uden at fryse

Morten

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-03-09 21:21

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-03-09 21:22

On Tue, 03 Mar 2009 13:51:28 +0100, Morten wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Bilka plejer at ha mc tøj til rimelig pris i goretex

Men nok lidt mindre vejledning end jeg har brug for.

--
Lasse Jensen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-03-09 19:46

Lasse Jensen skrev den 03 mar 2009 i

> Men nok lidt mindre vejledning end jeg har brug for.

Safetyfirst var det på et tidspunkt, og det røg på den blå hylde efter den
første svedetur i sommervarmen, det er ånder IKKE......

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Ivar

Dato : 04-03-09 21:24

Lasse Jensen skrev:

> Men nok lidt mindre vejledning end jeg har brug for.

Det kan være. Vil du spare penge bør du dog søge vejledning
fra andre end dem, der sælger varen.

Ivar Magnusson

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-03-09 07:44

> [...]
> kvalitet) støvler for 2200kr. Det betaler nemt benzinen at køre en tur
> derned, hvis man mangler alt. Spørg evt herinde om der er nogen der vil

Hvad egentlig med Sverige? Der er lidt kortere her fra vestsjælland.

--
Lasse Jensen

Fra : Armand

Dato : 05-03-09 19:23

Lasse Jensen skrev:

> .........Har en hjelm, men den passer kun lige og det
> er derfor ikke en jeg skal bruge til længere ture.

Ikke til længere ture? Hvorfor ikke?
Uheldsrisiko??

Statistisk foregår langt størstedelen af uheld indenfor en radius på 4
km fra ens hjem eller arbejdsplads - eller på vejen mellem disse to!
Så det er på de korte ture at man børe sikre sig bedst :-|

--
Armand.