Tenere 1VJ
Fra : Ole Hansen

Dato : 02-03-09 13:01

Hej,

Jeg har et lig af en Tenere 1VJ, som jeg (hvis modet holder) skal have
gjort køreklar. Den kræver en donor-cykel - og i den forbindelse er mit
spørgsmål om det SKAL være en 1VJ, eller om dele fra 3AJ også passer på
stellet?

--
Ole Hansen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-03-09 13:42

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjort køreklar. Den kræver en donor-cykel - og i den forbindelse er mit
> spørgsmål om det SKAL være en 1VJ, eller om dele fra 3AJ også passer på

Hvis ingen herinde kan svare så prøv http://tenere.dk/
Der er lidt større koncentration af den type maskiner end her

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-03-09 18:27

> [...]
> gjort køreklar. Den kræver en donor-cykel - og i den forbindelse er
> mit spørgsmål om det SKAL være en 1VJ, eller om dele fra 3AJ også

1VJ er den første med den nye motor. 3AJ motoren passer fint i stellet.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-03-09 20:55

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> 1VJ er den første med den nye motor. 3AJ motoren passer fint i stellet.

Hvad med resten af cyklen? Cyklen har stået ude i en del år, så der er
ikke ret meget af den der er særlig kønt

--
Ole Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-03-09 07:37

> Hvad med resten af cyklen? Cyklen har stået ude i en del år, så der er
> ikke ret meget af den der er særlig kønt

Hvis du vil bygge den om til en 3AJ, så kan du bare gøre det. Det er et
par småbeslag på stellet der skal med over til plastik, tank osv. men
umiddelbart så skulle jeg mene det er muligt. Jeg har ikke gjort noget
lignende selv, så det er kun en vurdering og ikke et "alt i orden
stempel". Bemærk at 3AJ har stål fælge og 3AJ har alu, så hvis fælgene
er pæne er det værd at beholde de gamle.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-03-09 22:22

> Bemærk at 3AJ har stål fælge og 3AJ har alu, så hvis fælgene er pæne er
> det værd at beholde de gamle.

3AJ har alu fælge - og de kan se pæne ud udefra, men check dem lige grundigt
indefra. Mine var tærret >50% væk omkring egerne ... Så når resten er træt
er fælgene det måske også

/A

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-03-09 14:14

> 3AJ har alu fælge - og de kan se pæne ud udefra, men check dem lige
> grundigt indefra. Mine var tærret >50% væk omkring egerne ... Så når
> resten er træt er fælgene det måske også

Jeg tænkte på 3TB. My bad.