Brugt K100?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-03-09 10:56

Hvad skal man kigge efter ved en K100 fra -85 der har kørt 131.000 km?

Der er noget med fælgene, mener jeg Armand sagde en gang, og så er der vist
noget med vandpumpen (hvordan kontrollerer man evt dét?)

Andet?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-03-09 17:09

Hans Paulin (6310) skrev:
> Hvad skal man kigge efter ved en K100 fra -85 der har kørt 131.000 km?
>
> Der er noget med fælgene, mener jeg Armand sagde en gang, og så er der vist
> noget med vandpumpen (hvordan kontrollerer man evt dét?)

Nej, det var de gamle R-modeller der havde fejl. Vandpumpen/oliepumpen
sidder foran på motoren. Der er et drænhul under neden. Buk dig ned og
de efter. Der må hverken komme olie eller vand ud. Men ellers er det
ingen svær operation. Faktisk vil jeg anbefale at få den repareret. Det
koster ikke mange penge. ellers koster et rep.sæt 3-400 kroner.

> Andet?

De kan æde mangenotterne på kardanen ved bagtøjet. Se og spørg om
hvornår det er smurt sidst. Eller sæt den på støtteben og i gear. Siger
den klonk-klonk når du rokker baghjulet frem og tilbage kan der være
noget galt.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 00:02

Ib Jakobsen skrev:

> Nej, det var de gamle R-modeller der havde fejl.

Godtnok

> Vandpumpen/oliepumpen
> sidder foran på motoren. Der er et drænhul under neden. Buk dig ned og
> de efter. Der må hverken komme olie eller vand ud.

Okay!

> Men ellers er det
> ingen svær operation. Faktisk vil jeg anbefale at få den repareret.
> Det koster ikke mange penge. ellers koster et rep.sæt 3-400 kroner.

Okay

> [...]
> hvornår det er smurt sidst. Eller sæt den på støtteben og i gear.
> Siger den klonk-klonk når du rokker baghjulet frem og tilbage kan der

Okay

Tak for hjælpen!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 02-03-09 18:11

>Hvad skal man kigge efter ved en K100
Hej Hans
Jeg købte min K100 for ca. 4 år siden. Egne erfaringer - kig
efter bagtøjet - der kan godt være både slør og slid. Sæt cyklen
op på centralfoden - og drej m hjulet. Der må ikke være mislyde
(slidte lejer). Ej heller må der være slør - altså at du kan
dreje hjulet mere end få cm uden at bagtøjet drejer med.
Ellers har jeg kun positive erfaringer med K100 - den er meget
driftssikker. Husk forskellen på RS, RT og LT - se herom på
siden.
Held og lykke
Jørn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 00:04

Jørn N. Andersen (slet OP6XB) skrev:

> Jeg købte min K100 for ca. 4 år siden. Egne erfaringer - kig
> efter bagtøjet - der kan godt være både slør og slid.

Ups!

> [...]

Okay!

> Ellers har jeg kun positive erfaringer med K100 - den er meget

Ja, motoren skulle være rimelig holdbar

> Husk forskellen på RS, RT og LT - se herom på
> siden.

Er det ikke kun kåben?

> Held og lykke

Tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 03-03-09 11:41

>Er det ikke kun kåben?
Hej Hans
Jo - væsentligst er det kåben, som er forskellig - ta' fx. et
kig på DBA - der kan finde alle modellerne - og med foto. Men
der også forskel på gearingen - men ikke meget. Jeg fik skiftet
mit bagtøj - et brugt fra en RSér - og helt ærlig kan jeg ikke
mærke forskel. Gearingen er mærket ind i bagtøjet - men jeg kan
ikke huske koderne.
PERSONLIGT er MIN næste cykel 200% sikkert med elektrisk
vindskærm. Jeg er 190cm høj - og der ER en del turbulenser ved
K100. Jeg har prøvet en K75 med el-vindskærm - BARE for fed
(skærmen altså)
Jørn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 11:45

Jørn N. Andersen (slet 20L00) skrev:

> [...]
> mit bagtøj - et brugt fra en RSér - og helt ærlig kan jeg ikke
> mærke forskel. Gearingen er mærket ind i bagtøjet - men jeg kan

Ok

> PERSONLIGT er MIN næste cykel 200% sikkert med elektrisk
> vindskærm. Jeg er 190cm høj - og der ER en del turbulenser ved
> K100. Jeg har prøvet en K75 med el-vindskærm - BARE for fed
> (skærmen altså)

Den jeg kiggede på har en vindskærm fra en LT
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Posselt

Dato : 02-03-09 19:13

Hej
Jeg holder på Honda St 1100 som mc'ernes Tøj-oda.
"Småfed og helt almindelig" - jeg mente driftsikker og lidt kedelig.
Hans

Fra : Hans Posselt

Dato : 02-03-09 19:17

Sorry - forkert postet

Fra : Armand

Dato : 02-03-09 21:17

Hans Posselt skrev:
> Sorry - forkert postet

Man kán godt slette egne(!) indlæg:
Ved at højreklikke på det ønskede indlæg kan man vælge en "annullér"
eller slet -kommando. På min Mozilla er det endda nok at markere
indlægget og trykke på delete-knappen.

Jo tidligere desto bedre (læs: Inden nogen får kigget på indlægget - for
man kan jo ikke nå ind i deres PC og slette)!

Prøv det, prøv det!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 00:05

Hans Posselt skrev:

> Jeg holder på Honda St 1100 som mc'ernes Tøj-oda.
> "Småfed og helt almindelig" - jeg mente driftsikker og lidt kedelig.

Den har karbs, ikke?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Flemming Disc

Dato : 03-03-09 09:16

> Den har karbs, ikke?
> --

Jo, 4 stk, der sider rimlig godt pakket sammen, men dog ikke så slemt som på
en GL 1500

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 10:08

Flemming Disc skrev:

> Jo, 4 stk, der sider rimlig godt pakket sammen

Okay, tak

>, men dog ikke så slemt
> som på en GL 1500

Nå, okay