Lidt snik-snak om "frue" mc ..
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-03-09 22:20

Hej.

Har brugt weekenden til at kikke/prøvesidde lidt mc sammen med fruen,
var i Tyskland i Fredags for at kikke/prøvesidde en BMW F 650 CS
Scarver samt en BMW F 650 GS og var hos Køge mc for at prøvesidde
en Kawasaki ER-6n og en Yamaha FZ6-n ............

Det er f..... svært, jeg holder mig lidt i baggrunden, for det er jo
ikke mig der skal køre (mest ) på den, men det gjorde da ikke
noget at det var en jeg syntes kunne være sjov at trille en Søndagstur
på ! , jeg står dog rimelig stejlt på at det skal være en med ABS
...... men det er jo hende der skal bestemme, ellers ender det jo nok
bare med at den kommer til at stå og glo ! ..........

Hvad siger i til dem, for og imod de forskellige modeller, bare sig
frit frem hun læser ikke med her

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-03-09 22:29

On Sun, 1 Mar 2009 22:20:14 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(@)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

> [...]
>Scarver samt en BMW F 650 GS og var hos Køge mc for at prøvesidde
>en Kawasaki ER-6n og en Yamaha FZ6-n ............

Min søn havde en Scaver, og den var noget af en positiv overraskelse.
Velkørende og nem at tumle.
Som dameknallert må den være tæt på ideel.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : PMH

Dato : 01-03-09 23:18

Fra : PMH

Dato : 01-03-09 23:30

> [...]
> til at stå og glo ! ..........
>
> Hvad siger i til dem, for og imod de forskellige modeller, bare sig frit

Hej

Min frue fik en ny FZ6-S2 sidste år.
Hun fik kortet sidst på sæsonen, men var lynhurtig fortrolig med
cyklen. Den har en rigtig god sædehøjde, som dog kan sænkes
med et kit, hvis den alligevel er for høj.
Kørestillingen er rigtig god, man sidder oprejst, hvilket giver
fornemmelsen af at cyklen er meget "let kørt".
Den er styrevillig, og meget nem at smide rundt med.

Men den er faktisk rigtig kvik med sine 98 hk.
Eneste minus jeg kan komme i tanke om er, at den løber med
mange omdrejninger i højt gear, hvilket godt kan blive et
irritationsmoment på lange ture.

Alt ialt en rigtig fed MC til "små" penge, og med 5 års garanti.

Hvis det skal være naked, og hun godt kan "nøjes" med e 2007
model, så har nogle forhandlere, deriblandt vores lokale forhandler,
stadig nogle stykker stående til 79.990,- Men det er nok ikke med
ABS.

Men rådet vil være, at vente på bedre vejr, og så ud og prøve de
forskellige modeller..

Mvh
PMH

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-03-09 22:08

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> model, så har nogle forhandlere, deriblandt vores lokale forhandler,
> stadig nogle stykker stående til 79.990,- Men det er nok ikke med

Hej.

Den vi har i tankerne er model ydmyg med 78 hk og ABS til 84998.-

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-03-09 04:11

On 1 Mar., 22:20, "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote:
> [...]
> bare med at den kommer til at stå og glo ! ..........
>
> Hvad siger i til dem, for og imod de forskellige modeller, bare sig

AF de 4 nævnte er Scarver og ER6 på alle måder de sjoveste for en
begynder. FZ6 er dog også underholdende, men modsat ER6 skal den have
mange flere omdrejninger, og køres mere aktivt for at give det samme.
Er desuden større og tungere at tumle.
Scarver er modsat den alm. GS'er mere til leg, og klarer hverdagens
pendling ligeså godt. Dvs. den er et bedre valg hvis du skal ud og
lege på den.

Så mit valg ville være Scarver eler ER6. Forskellen i valget ligger i
hvor mange kræfter man skal bruge. ER6 kan klare touring og motorvej
med højere fart end Scarver. Til leg er de lige gode.

/
Jesper

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-03-09 20:45

On Mon, 2 Mar 2009 03:10:45 -0800 (PST), Jesper Pedersen
<tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Jesper.

>Så mit valg ville være Scarver eler ER6. Forskellen i valget ligger i
>hvor mange kræfter man skal bruge. ER6 kan klare touring og motorvej
>med højere fart end Scarver. Til leg er de lige gode.

Scarver'en er nu ikke helt bovlam.
Den min søn havde lagde, til min overraskelse, 50 HK på baghjulet.
Meget godt klaret af en 650cc enstamper

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 02-03-09 17:34

>"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote in message
>BMW F 650 GS

Min frue er også "moden" til egen MC (hun skal dog lige have kortet først).
Hun var meget begjestreret for netop BMW F 650 GS som blev prøvesiddet på MC
Show 09 i Bella.
Men også den nye Suzuki Gladius blevet prøvesiddet grundigt og skal studeres
nærmere når det bliver alvor.

Herligt
Jørgen
SV650SK4

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-03-09 22:05

"Jørgen Peter Nielsen" <jpn_catch22@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøvesiddet på MC Show 09 i Bella.
> Men også den nye Suzuki Gladius blevet prøvesiddet grundigt og skal

Fruen her i huset var også meget begjestret for dem du nævner der, men
128000.- for BMW'en er lige overkanten for vores budget, det er den
gamle F 650 GS fra 2004 og frem vi har i tankerne, Suzuki kalorius
blev vraget (af mig ) grundet manglende ABS !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-03-09 21:28

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> writes:

> Hvad siger i til dem, for og imod de forskellige modeller, bare sig
> frit frem hun læser ikke med her

Jeg har ikke prøvet ER-6'en selv, men har kun hørt positivt om den fra
dem har har prøvet den og de to kvindelige ejere jeg har talt med.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-06-09 10:24

Hej NG.

Jup, så kom der en "frue" mc på matriklen.

Valget faldt på en Kawasaki ER-6n med ABS, fuldstændig standart ingen
skralderpotte eller micro blinklys eller andre studenterløjer ,
handlet privat, hentede den i Fredags i nordsjælland, så der var en
små 100 km hjem på den, hvor vi fik prøvet næsten hele
kørselsregistret, små fine "snørklede" landeveje, bykørsel ,
mororvejskørsel (med kø) samt motorvejskørsel med fri bane forude, jeg
må sige at den virker sq' forbavsende kvik og styrevillig den lille
maskine den tror jeg nok hun skal blive glad for ........ skal
lige have monteret en Scottoiler på den , da _jeg_ ikke gider smøre
kæde på den

Der er lagt et par billeder af den her
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29901&ipc=102048

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 07:49

On Mon, 1 Jun 2009 11:23:51 +0200, Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Valget faldt på en Kawasaki ER-6n med ABS, ......

Teløk, håber at få den, og jer, at se engang også denne sommer

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Richard

Dato : 01-06-09 10:50

Hej Dennis,

On 1 Jun., 11:23, "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote:
> Jup, så kom der en "frue" mc på matriklen.

Tilykke, det er sikkert en både velpassende og sjov cykel, håber den
indfrier forventningerne

> skal lige have monteret en Scottoiler på den , da _jeg_ ikke gider smøre kæde på den

Ja, fruen vil jo nok være forstående, hvis der nu skulle vise sig et
par oliepletter på flisegulvet i ´skuret´
- men du kunne jo også overveje at lære hende at passe kæden, eller?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-06-09 11:11

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

Ja, fruen vil jo nok være forstående, hvis der nu skulle vise sig et
par oliepletter på flisegulvet i ´skuret´
- men du kunne jo også overveje at lære hende at passe kæden, eller?
8<--------
Hej

Narhhh........... tror at "vi" er bedre stillet med en Scottoiler

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-09 19:04

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> [...]
> bare med at den kommer til at stå og glo ! ..........
>
> Hvad siger i til dem, for og imod de forskellige modeller, bare sig

Tillykke med nyerhvervelsen

Måske men er heldig at se den over someren, jeg er jo bag min "pind"
vanen tro

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-06-09 11:22

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med nyerhvervelsen
>
> Måske men er heldig at se den over someren, jeg er jo bag min "pind"
> vanen tro

Hej Kløve

Jahh........det er i uge 28 du er på pinden ikk' ?

Tror ikke at fruen når at blive "klar", kørekortet blev jo lidt udsat
da hun lige pludselig skulle opereres i højre underarm, ca 4 uger
siden, og hun er stadig lidt øm når hun trækker i mc tøjet .....
Sønnen har lige bestået teoriprøven, og skal til køreprøve her d. 16/6
, så kan han jo låne mors cykel og så køre et par ture med den gamle,
mens mor bliver helt færdig med kortet

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Charlo

Dato : 01-06-09 13:56

> [...]
> maskine den tror jeg nok hun skal blive glad for ........ skal
> lige have monteret en Scottoiler på den , da _jeg_ ikke gider smøre

Hej Dennis og Frue
tillykke med maskinen, det valg tror jeg hun bliver glad for. Jeg har
selv en ER-6f, også med ABS som hurtigt blev et 'must-have' i mine
overvejelser. Den blev erhvervet september 2008, umiddelbart efter at
have fået 'pappet' i hus.
Den kører rigtigt godt, og er kvik og manøvredygtig. Har lige været en
tur i Harzen på den, mototvejskørsel fra det midtjyske til midt i
Harzen, den fulgte uden problemer med de øvrige maskiner i gruppen, og
selv i de snoede bjergveje i Harzen var den dejlig at køre på.
Selv MC'ister med mere potente maskiner bliver overraskede over dens
præstationer når de får en prøvetur

mvh
Charlotte S. Jensen
Kawa ER-6f ABS

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-06-09 11:14

"Charlo" <csjensen99@googlemail.com> skrev i en meddelelse
[...]

8<----

Hej Charlotte.

Ja, jeg håber virkelig at hun bliver tryg ved den, så den bliver brugt
flittigt

Som jeg skriver for bavsede den mig også lidt, den virkede meget kvik
og styrevillig

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Richard

Dato : 03-06-09 13:51

On 3 Jun., 12:22, "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote:
> Sønnen har lige bestået teoriprøven, og skal til køreprøve her d. 16/6
> , så kan han jo låne mors cykel og så køre et par ture med den gamle,
> mens mor bliver helt færdig med kortet

Det bliver en rigtig god far-søn oplevelse, Dennis! At følge din søn i
bakspejlet på veje, du kender godt og måske mest har kørt alene; det
bliver ikke meget større, skulle jeg hilse at sige

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK