Simpel komp. test?
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 21:35

Jeg har jo sådan et IR thermometer der lynhurtigt "skyder" en temp, så det
skal jo udnyttes hvor det kan

Hvis jeg nu lynhurtigt kører den forbi de 4 udstødninger lige når den
starter op, bør jeg ikke få ca samme temperatur på hver af udstødningerne?
Jeg ser at 1+4 er 15-20 grader efter 2+3 ved opvarming de første 10-20
sekunder. Jeg vil jo sige at der sker en uens forbrænding der ( af
forskellige årsager)

Fra : Flemming Disc

Dato : 01-03-09 21:43

"tp" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ser at 1+4 er 15-20 grader efter 2+3 ved opvarming de første 10-20
> sekunder. Jeg vil jo sige at der sker en uens forbrænding der ( af

Jeg tror ikke at det er den store fejl ved så lidt forskel og 2+3 skulle jo
også i teorien bliver hurtigere varm, ihvertfald hvis den er luftkølet.

Jeg har selv et sådan thermometer, så man lynhurtig kan se, hvis en motor
ikke går rigtigt på alle cylindre, hvilke cylindere det er, også selvom man
lige har været ude at køre, hvor alle cylindere har været noget igang alle.
Det er det bestemt super til.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 22:04

tp skrev:
> [...]
> de første 10-20 sekunder. Jeg vil jo sige at der sker en uens
> forbrænding der ( af forskellige årsager)

Ved opstart v.h.a. choker kan du ikke konkludere noget som helst, derved
at choker-funktionen ikke er synkroniseret skarpt ind!

Karburator-spjældenes position, er dér hvor man justerer (á:
synkroniserer) for at få så jævn en tomgang som mulig, men allerede
efter første tur ovenpå en synkronisering vil der forekomme afvigelser
iblandt karburatorerne - Hvilket vil afstedkomme forskellig
udstødningstemperatur!

Med andre ord: Du kan ikke konkludere dig til noget brugbart omkring
forrørenes eksakte temperatur :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 23:24

Der skal ganske lidt til at ændre udstødning temp , jeg kan ikke huske
formlen , men skyder du feks 25 g + ind kommer der +125 g ud alså x 5

Kik på dine tændrør de skal nok fortælle hvordan ,den har det , eller af med
manifolden og se på farven rundt i kraven ,

Nu skriver du ikke lige hvilken MC det drejer sig om , men mange af de nye
mere kompakte motorer hvor der ikke er meget gods mellem cyl , kan der

være store forskelle i temp fra de yderste til de inderste , dette kan
rettes med en Powercommander , hvor du nettop kan +- 3 % benz på de
midterste for at udligne temp forskelle

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK