Billige bilpærer dumper på stribe
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 01-03-09 16:38

De eneste halogenpærer til biler, der klarer en tysk test, kommer fra
Philips og Osram.
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658792.ece

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-03-09 17:19

Niels Rasmussen skrev:
> De eneste halogenpærer til biler, der klarer en tysk test, kommer fra
> Philips og Osram.
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658792.ece

Lige hvad jeg har sagt før. Men omvendt så har jeg svært ved at se
sammenhængen, når navne som Beru og Berner bliver nævnt. Beru er så vidt
jeg husker ejet enten af Bosch eller Siemens. Berner er et
handelsselskab i den tunge professionelle ende. At de skulle sælge noget
billigt ragelse stiller jeg min tvivl ved.

Men omvendt er testen udført af et universitet, så den side må være i
orden.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-03-09 08:56

Niels Rasmussen wrote:
> De eneste halogenpærer til biler, der klarer en tysk test, kommer fra
> Philips og Osram.
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658792.ece

Sikke dog en elendig artikel.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 02-03-09 17:23

Jim Andersen skrev:

> Sikke dog en elendig artikel.

Hvorfor det?

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-03-09 10:37

Niels Rasmussen wrote:

> Hvorfor det?

"En tur på værksted
I mange moderne biler er udskiftning af forlygtepærer en så kompliceret
affære, at det kun kan klares på et værksted. Det gælder f.eks. de biler,
hvor forlygtehuset skal pilles af, inden det er muligt at skifte pæren (se
boksen her på siden). En tur på værksted
[...]

Og så en stor fed fakta-boks om hvilke biler der er nemme at skifte pære på.

Hvad har alt det med kvaliteten af pærer at gøre?

Og hvilke kriterier har testen lagt vægt på? Holdbarhed? Pris? Eller har de
udelukkende målt lysstyrken, og totalt negligeret at dem der lyser mest ofte
sprænger 3 gange så hurtigt og derfor i sidste ende gør at du kører enøjet
rundt det meste af tiden?

"En enkelt af Trifa-pærerne klarer sig dog udmærket i testen"
Hvad er det for en?

Elendig artikel.

/jim

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 03-03-09 14:50

Jim Andersen skrev:

> [...]
> rundt det meste af tiden?
>
> "En enkelt af Trifa-pærerne klarer sig dog udmærket i testen"

- din argumentation er rigtig god. Det er vist kun lysstyrken, der er
brugt som kriterie. Jeg har surfet lidt på nettet, men ikke rigtig
fundet noget om holdbarhed, kender du nogle test, har du et link eller
er dit kendskab erfaring?
/Niels

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-03-09 10:04

Niels Rasmussen wrote:
> Jeg har surfet lidt på nettet, men ikke rigtig
> fundet noget om holdbarhed, kender du nogle test, har du et link eller
> er dit kendskab erfaring?

Jeg har lige været min link-samling igennem men kan ikke finde noget.
Men da jeg sidst stod for at skulle købe pærer "på bar bund" googlede jeg en
del, bl.a i groups.google, hos FDM og taenk.dk osv, og fandt nogle tests.

Dengang vandt dem hos Thansen til en 20'er. De lyste ikke helt så meget som
de allerdyreste men næsten, og de holdt længe. Dem med meget lys gik hurtigt
i stykker og de mistede også noget af lysstyrken efter ret kort tid. Mange
af de dyre mærkevare-pærer holdt ikke hvad der blev lovet på pakken (30%
ekstra lys osv)

Jeg kan huske det var et hollandsk test-sted der havde "langtidstestet" dem.

/jim

Fra : Hans Posselt

Dato : 06-03-09 00:08

"Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> De eneste halogenpærer til biler, der klarer en tysk test, kommer fra
> Philips og Osram.
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658792.ece

Hej
Er der nogen der har prøvet Philips Moto Vision?
Den er lanceret som en mc pære bl.a. i en anonce i Touring Nyt.
Den skulle have større lysstyrke og et orange lysskær.
Jeg har ikke kunne finde nogle forhandlere af produktet.
Hans

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-03-09 22:18

"Hans Posselt" <hans.posselt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den skulle have større lysstyrke og et orange lysskær.
> Jeg har ikke kunne finde nogle forhandlere af produktet.

Jeg har den og min mening er helt bestemt, at der er et rigtigt godt lys på
den, bedre end andre H4 pære.
Om den bliver ved med at holde det og hvor længe den kan, kan jeg pt ikke
svare for.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc