BMW Lo Rider - hvad synes du ?
Fra : Søren

Dato : 28-02-09 16:29

Hej

Jeg godt ka' li' de lidt ældre mc'ere. Ville også gerne investere i en ny på
et tidspunkt,
og der har åbenbart været efterspørgsel på en moderne mc med retrolook /
retrotendenser

Her er så BMW's svar på en sådan mc: BMW Lo Rider.

Der er flere modeller på tegnebordet, og efter sigende skulle den/de første
komme i 2010.
Persoligt synes jeg det er 100% lige i øjet ! Lige efter min smag.
Hvad synes I ?

klik
http://lh5.ggpht.com/_0mzZVT8Q0l4/SX1RAsO9bDI/AAAAAAAABqw/n-iproAkEEo/BMW%20Lo%20Rider%20Concept%203.jpg

klik
http://lh6.ggpht.com/_0mzZVT8Q0l4/SX1RAdM7AnI/AAAAAAAABqg/zUQ-y9NNwAU/BMW%20Lo%20Rider%20Concept%201.jpg

Flere her:
http://www.autoblog.com/photos/bmw-lo-rider-concept-renderings/

mvh.,
Søren

Fra : Armand

Dato : 28-02-09 17:40

Søren skrev:
> [...]
> første komme i 2010.
> Persoligt synes jeg det er 100% lige i øjet ! Lige efter min smag.

Mnjaeh :-/
Så hellere Guzzi Griso:
<http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%20Griso%20%203.jpg>

Retrolook!
Kender du min foretrukne retro'er: Voxan's Cafe-racer!?
<http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Voxan%20V%201000%20Racer%20Coffee%20%20%201.jpg>

--
Armand.

Fra : Søren

Dato : 28-02-09 20:37

Har læst div. tests af Guzzi mc'ere... deres seneste tests
er meget dårlige. Kvaliteten er simpelthen for ringe.

Synes ikke der er meget Cafe over Voxan. Synes den minder
meget om en riskoger.

BMW'en er måske heller ikke sååå retro eller cafe,
men lækker den. Synes også den ser sporty ud.

Norton har også lavet en ny Cafe-racer
http://www.nortonmotorcycles.com/bike/961_gallery.asp
Den er sgu lækker nok.

Søren

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 00:36

Søren skrev:

> BMW'en er måske heller ikke sååå retro eller cafe,
> men lækker den. Synes også den ser sporty ud.
>
> Har læst div. tests af Guzzi mc'ere... deres seneste tests
> er meget dårlige. Kvaliteten er simpelthen for ringe.

Jég ville nu heller ikke lige gå ud og købe en ny 'Guzzi, men til at
kigge på er Griso'en mindst ligeså god som Bimse'n, og frem for alt
tilgængelig hvis dét er skal være basis for drømmene

> Synes ikke der er meget Cafe over Voxan. Synes den minder
> meget om en riskoger.

Huh??
Lang tank med buler til knæene; Clip-on's og "røvskubber"-sæde med den
stumpede afslutning er da selve essensen af caferacer-begrebet - ligesom
den fede Norton (der dog har et traditionelt højt japansk styr!) du selv
linker til :-|
At Voxan'ens kåbe så heller ikke i mine øjne er den kønneste på jord er
en anden sag.

--
Armand.

Fra : Ulvir

Dato : 28-02-09 19:20

"Søren" <a@a.com> skrev i meddelelsen

> Her er så BMW's svar på en sådan mc: BMW Lo Rider.

Jeg har lidt svært ved at se retrokonceptet.. Jeg kunne nu godt tænke mig
at købe en rigtig ny/gammel maskine, alá:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23663

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 19:44

On Sat, 28 Feb 2009 16:28:38 +0100, Søren wrote:

> Hej

> Hvad synes I ?

En "rystepudser" uden telelever, tjae, ret så ligegyldig. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Richard

Dato : 28-02-09 14:14

On 28 Feb., 16:28, Søren <a...@a.com> wrote:

> Jeg godt ka' li' de lidt ældre mc'ere. Ville også gerne investere i en ny på
> et tidspunkt,

Forståeligt, lider af samme mani og har derfor et par stykker af
slagsen

> Her er så BMW's svar på en sådan mc: BMW Lo Rider.

Du har ret, lidt mere retro ville klæde den, fx en alm. rund forlygte
og en slank 70er bagskærm og - lygte - lidt som den Norton, du nævner
senere. Og dertil en v-motor elller Triumph's 1.600cc 270graders twin;
boxeren virker kluntet til en cafe racer/streetfighter IMHO. Men et
sjovt udgangspunnkt og rart at se custom-cykler, der ikke er
cruisere...

> Hvad synes I ?

Som nævnt, nu du spørger

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Søren

Dato : 28-02-09 22:27

den fede caferacer er efter min mening en BMW Rennsport:
http://www.wolfbmw.com/graphics/wallpapr/RS.jpg

her er en live: http://www.youtube.com/watch?v=qU1O59zBtWI

ellers er der mange her:
http://www.flickr.com/groups/532129@N20/pool/

Søren

Som nævnt, nu du spørger

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 28-02-09 23:05

> den fede caferacer er efter min mening en BMW Rennsport:
> http://www.wolfbmw.com/graphics/wallpapr/RS.jpg
>
> her er en live: http://www.youtube.com/watch?v=qU1O59zBtWI

AHHHHHH !!!!
Den så (HØRTE) jeg på Isle of Man i 1980.
Bare for fed lyd
Henrik D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-02-09 22:59

Søren skrev:
> [...]
> første komme i 2010.
> Persoligt synes jeg det er 100% lige i øjet ! Lige efter min smag.

Hold da kæft mand, den ligner et færdselsuheld mellem en R1200C og en
R1150GS - FUCK hvor er den grim!
Ikke om du fik mig lokket op på sådan en...*med væmmelse, foragt og lede
i stemmen*...indretning!
Hvis folk vil have en Voxan, en Griso eller en Harley, så køb dog sådan
en; det andet der...nejnejnejnej! *ryster totalt opgivende på hovedet*
Det var så det rent designmæssige.
Nej, jeg kan heller ikke fordrage R1200C'eren. Tudegrim misforståelse og
misfoster.
Dixi! *tramp*

Mvh Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 28-02-09 23:04

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det var så det rent designmæssige.
> Nej, jeg kan heller ikke fordrage R1200C'eren. Tudegrim misforståelse og

Ja, for vi er vel enige i, at en ægte og smuk BMW er en bokser???? hihihhi

Henrik R5, R50/5, R90/6 og R1100S

Fra : Søren

Dato : 28-02-09 23:16

Henrik... du mangler 4 !!

Søren

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-02-09 23:16

Henrik Damgaard skrev:

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, for vi er vel enige i, at en ægte og smuk BMW er en bokser???? hihihhi
>
> Henrik R5, R50/5, R90/6 og R1100S

Jeg har intet specielt imod boksermodellerne...jeg kan bare bedre lide
K-modellerne. Og så er jeg gu'jø'eme' gået hen og er blevet forliebt i
en...[trommehvirvel]...F-model! o_0

Mvh Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-03-09 08:51

Søren wrote:
> [...]
> retrolook / retrotendenser
>
> Her er så BMW's svar på en sådan mc: BMW Lo Rider.

Der er intet retro over den maskine. Alt, og jeg mener ALT, har da været
forbi et designteam der havde rigtig, rigtig, rigtig god tid.

Det afspejler sig nok også i prisen.

/jim

Fra : Søren

Dato : 02-03-09 11:10

ja... faktisk...

men lækker er den...

-sg

Fra : Thore Jensen

Dato : 02-03-09 17:57

Søren skrev:
> [...]
> retrotendenser
>
> Her er så BMW's svar på en sådan mc: BMW Lo Rider.

Hmmm...

Generelt er den egentlig pæn nok , hvis det bare ikke lige var for den
motor..

Det der scrambler/cafe-racer indtryk som de prøver at give fungerer bare
ikke sammen med de der "hængepatter", samtidig er den motor "tung" at de
på..

Thore

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-03-09 02:00

Thore Jensen skrev:

> [...]
>
> Det der scrambler/cafe-racer indtryk som de prøver at give fungerer bare
> ikke sammen med de der "hængepatter", samtidig er den motor "tung" at de

Sludder - motoren er go' nok, det er resten af designet der stinker! ;oD

Mvh Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-03-09 18:30

Søren skrev:
> [...]
> første komme i 2010.
> Persoligt synes jeg det er 100% lige i øjet ! Lige efter min smag.

Aldeles rædselsfuld :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld