Ordvalg i annoncer...
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-02-09 20:38

Hej ng,

Købte mig en ny mc idag, som erstatning for min zrx1200s. Skal være far, så
der skulle lidt penge ud
Har så kigget på fzs600 fra 98-99.

Tog til Værløse igår og kiggede på en, som i dba stod som "meget velholdt og
flot".
Hold kæft hvor var den ikke pæn, alle blanke dele og bolte var rustne,
forgaffel var irret, motor var irret (malet motor) og den var bare ikke
passet.
Manden indrømmede han godt vidste den var rusten mange steder.
Jeg synes sgu det er fusk at sige en mc er flot og velholdt, når man ved den
ikke er det, sgu dårlig moral.
Nu var turen over broen gratis da en ven skulle derover i varevogn, men nøj
jeg var skuffet.
Cyklen havde kun gået 26000km, men lignede en som havde kørt vinterkørsel et
par år (havde den ikke sagde manden).

Jeg var ude og kigge på 2 mere idag, den ene havde gået 27000km og og den
sidste 57000km.
Jeg valgte den der havde gået 57000km for det var faktisk den pæneste og den
der virkede mest reel.
Og motoren gik bedst af de tre.
Havde en ven med igen, så jeg ikke faldt i fælden med "køberkløe (TM)", han
var også med igår, og måtte indrømme det virkede som om den var det bedste
bud.
Prisen spillede selvfølgelig også lidt ind.

Men synes det er lidt skræmmende når man selv synes man passer på sine ting,
at se mcér med så få kilometer se så slemme ud, der skulle være straf for
det

Nå skulle af med lidt galde, god weekend til alle

Thomas Jensen
Yamaha FZS600S 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : S.B.

Dato : 28-02-09 00:47

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> straf for det
>
> Nå skulle af med lidt galde, god weekend til alle

Nu skal du jo så vide - der er forskel på tysker km og danske km
I Tyskland er det lovligt at skrue sit spedometer tilbage, bare man "husker"
at oplyse man har gjort det.
Så hvis du finder en MC der er 20 år gammel og tyske importeret, og i
gennemsnit har køre 1800 km om året, så tag det med et gran salt

Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-02-09 07:00

> [...]
> Så hvis du finder en MC der er 20 år gammel og tyske importeret, og i
> gennemsnit har køre 1800 km om året, så tag det med et gran salt

ved jeg godt, men disse mcér var indregistreret i dk fra starten, men man
kan jo altid købe et speedometer på ebay...

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Per

Dato : 28-02-09 12:39

S.B. wrote:
> [...]
> Nu skal du jo så vide - der er forskel på tysker km og danske km
> I Tyskland er det lovligt at skrue sit spedometer tilbage, bare man

Det er vel også lovligt i Danmark - bare du husker at oplyse om det.

Forestil dig at di speedo går i stykker - så du så ikke købe et nyt eller et
brugt hos en hugger ?

> Så hvis du finder en MC der er 20 år gammel og tyske importeret, og i
> gennemsnit har køre 1800 km om året, så tag det med et gran salt

Se det er en helt anden snak - det gælder også i DK - tænk på hvor mange
mc´ere fra starten af 90´ erne der kun har kørt 30-40.000 km jf. annoncer =
LØGN

*/ Per

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-02-09 12:35

Thomas Jensen skrev den 27 feb 2009 i
klip
> [...]
> Manden indrømmede han godt vidste den var rusten mange steder.
> Jeg synes sgu det er fusk at sige en mc er flot og velholdt, når man ved

Right - men han havde måske ikke noget sammenligningsgrundlag?

> Jeg valgte den der havde gået 57000km for det var faktisk den pæneste og
> den der virkede mest reel.

Hvad gav du så for den?
Byttede min FZS ind da jeg købte min nuværende DL650, men hold da op, jeg
var glad for Fazeren!

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-02-09 12:38

> Right - men han havde måske ikke noget sammenligningsgrundlag?

det er en undskyldning, meeeen ikke særlig god

> Hvad gav du så for den?
> Byttede min FZS ind da jeg købte min nuværende DL650, men hold da op, jeg
> var glad for Fazeren!

34000,- der skal så nye indsugningsgummier på, koster ca 800 fra louis, med
nye dæk og kædekit.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-02-09 17:04

Thomas Jensen skrev den 28 feb 2009 i

> 34000,- der skal så nye indsugningsgummier på, koster ca 800 fra
> louis, med nye dæk og kædekit.

Var lige inde og kigge billedet, og det er sgi da en FZ6 Fazer du har
stående der, og ikkke en FZS..... hvilket nok ikke gør det dårligere
Go´pris, skulle jeg mene, d´rda lige før man burde overveje sådan
en som supplement.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-02-09 23:58

> [...]
> stående der, og ikkke en FZS..... hvilket nok ikke gør det dårligere
> Go´pris, skulle jeg mene, d´rda lige før man burde overveje sådan

Den nye er en FZS600 fra 1998, den FZ6S der er der er en jeg havde for nogle
år siden.
Tror ikke du finder dem til 34k

Prøvede at oprette nyt galleri idag, men fik en fejl 500 når jeg ville
oprette. Prøver imorgen igen.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 00:52

Thomas Jensen skrev:

> [...]
> år siden.
> Tror ikke du finder dem til 34k
> Prøvede at oprette nyt galleri idag, men fik en fejl 500 når jeg ville

Tony har tilsyneladende endnu ikke haft den ønskede tid til at få slået
sitet helt igang på den nye serverplads (no punt!)

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-03-09 07:39

> Tony har tilsyneladende endnu ikke haft den ønskede tid til at få slået
> sitet helt igang på den nye serverplads (no punt!)

nej nej er bare glad for han stadig vil holde det kørende.
Ville være træls hvis det gik tabt.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 28-02-09 13:26

Thomas Jensen skrev:

> [...]
> passet
> Jeg synes sgu det er fusk at sige en mc er flot og velholdt, når man ved den

ad. subj:
Læs: "står som ny".
Forstå som: Aldrig stillet ventiler og skiftet olie!

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 28-02-09 13:29

Armand wrote:

> ad. subj:
> Læs: "står som ny".
> Forstå som: Aldrig stillet ventiler og skiftet olie!

ROFL.....

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-02-09 14:15

Armand skrev:

> ad. subj:
> Læs: "står som ny".
> Forstå som: Aldrig stillet ventiler og skiftet olie!

GRILL

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-02-09 15:18

> ad. subj:
> Læs: "står som ny".
> Forstå som: Aldrig stillet ventiler og skiftet olie!

den første havde da fuld servicebog, sidste service for 3000km siden i
2004! Ingen olieskift siden dengang inden vinter eller lign. Er da flot

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-09 15:23

> ad. subj:
> Læs: "står som ny".
> Forstå som: Aldrig stillet ventiler og skiftet olie!
>
> --
> Armand.

Det er vel bare skrevet af folk der kigger på huse og læser
ejendomsmæglernes annoncer:
Håndværkertilbud = må ikke beboes før gennemgribende renovering

------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-02-09 15:55

Armand skrev:

> Forstå som: Aldrig stillet ventiler og skiftet olie!

"Rebuild!" (with all the old parts!)
Hans
www.zofiaoghans.dk