Forkert kædekit fra louis... (CBR 600)
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 27-02-09 18:03

For at blive klar til foråret har jeg bl.a. bestilt et nyt kædekit fra
louis.de

Jeg har en CBR 600F4 fra '99 og bestilte derfor nr. 10041750:

KETTENSATZ DID X-RING
CBR 600F 99-00(108/16/44) HONDA CBR 600 F (PC35).

Jeg syntes det det så fint ud og bestilte glad. Der stod jo også at den
passede til min model. Nu er kittet så kommet, og jeg opdager til min skræk,
at der i min Haynes står at kædelængden til min model er 110! Det er først
fra 2001 at længden skal være 108 led... nå, det er der ikke noget at gøre
ved, men da jeg så ville finde den rigtige længde på louis, findes den ikke
på listen...? Kan det passe, jeg troede at en cykel af den type og årgang
var ganske udbredt.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Per

Dato : 27-02-09 18:10

Christian Jakobsen wrote:
> [...]
> længde på louis, findes den ikke på listen...? Kan det passe, jeg
> troede at en cykel af den type og årgang var ganske udbredt.

Det er meget normalt at man skal fjerne et par led på en ny kæde alligevel -
så fordi der "mangler" et led gør det ikke noget.

Du kan jo bare rykke dit baghjul lidt frem.

1 led kan iøvrigt næsten ikke mærkes.

* / PEr

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 19:23

> Det er meget normalt at man skal fjerne et par led på en ny kæde
> alligevel - så fordi der "mangler" et led gør det ikke noget.
>
> Du kan jo bare rykke dit baghjul lidt frem.

SKULLE den alligevel være forkert, så havde jeg en sag med dem med en skive
til min K12. De solgte til den model, men den der kom var ikke engang i
nærheden af at passe. Jeg kontaktede dem, og nævnte i samme omgang at det
kostede 190kr at sende den retur med post.dk's vanvittige takster. No probs
sagde de. Smid kvitteringen for fragt i pakken og vi krediterer det også.
under en uge senere, gik der penge ind på mit visa.

Super service. Skal dog siges at det her var DEM der havde rod i sagerne,
jeg kan ikke lige se om det er det samme ved dig...

Fra : Armand

Dato : 27-02-09 19:30

tp skrev:

> [...]
> takster. No probs sagde de. Smid kvitteringen for fragt i pakken og vi
> krediterer det også. under en uge senere, gik der penge ind på mit visa.

Hvordan klarede du at få kvitteringen for forsendelsen med i pakken der
jo var sendt ved betalingen??

Louis sender altid bilag til fri retur-forsendelse med - men dé gælder
kun i Tyskland

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 27-02-09 20:00

> Louis sender altid bilag til fri retur-forsendelse med - men dé gælder kun
> i Tyskland
>
> --
> Armand.

Jeg har nu også fået betaling for returfragt fra DK til Louis. Det var et
skævt tandhjul.

Mvh.

KD

Fra : Armand

Dato : 27-02-09 19:17

Christian Jakobsen skrev:
> [...]
> louis, findes den ikke på listen...? Kan det passe, jeg troede at en
> cykel af den type og årgang var ganske udbredt.

Hvad med at tage forbi F4'eren og tælle led på den monterede kæde, og
derved erfare hvorvidt at Louis eller Haynes vrøvler!?
Personlig kan jeg ikke se nogen grund til at kæden pludselig skal være
længere midt i en model-periode :-/

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 28-02-09 15:36

> Hvad med at tage forbi F4'eren og tælle led på den monterede kæde, og
> derved erfare hvorvidt at Louis eller Haynes vrøvler!?

Naturligvis og det har jeg så været i dag. Den nuværende kæde er 108 så det
ser ud til at min nye kæde passer fint. Underligt at der står 110 led i
Haynes (der står forøvrigt også 110 led på didchain.com)...

--
Mvh. Christian

Fra : Armand

Dato : 28-02-09 17:25

Christian Jakobsen skrev:
> [...]
> det ser ud til at min nye kæde passer fint. Underligt at der står 110
> led i Haynes (der står forøvrigt også 110 led på didchain.com)...

Hvor slidt er den gamle kæde, og hvor meget er der brugt af
opspændingsmuligheden??

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 01-03-09 19:04

> Hvor slidt er den gamle kæde, og hvor meget er der brugt af
> opspændingsmuligheden??

Hvor mange km. kæden har kørt ved jeg ikke, det var den kæde der sad på
cyklen da jeg købte den. Jeg har ikke målt på kæden, så jeg ved ikke hvor
langt den har strukket sig. Sådan på øjemål vil jeg tro at ca. 3/4 af
opspændingsmuligheden var brugt.

--
Mvh. Christian

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 21:58

Christian Jakobsen skrev:
> [...]
> cyklen da jeg købte den. Jeg har ikke målt på kæden, så jeg ved ikke
> hvor langt den har strukket sig. Sådan på øjemål vil jeg tro at ca. 3/4

OK!
Jeg snublede lige i "bevisførelsen" og fik vendt begreberne!
At du i forvejen har monteret den kortere kæde viser tydeligt at der er
plads fremme i bunden af opspændings-spektret til dén, hvorved at du
ikke behøver mistro den nyes længde!
Det var hvis der havde siddet den længere kæde på nu, at det var
interessant om den brugte hele opspændingespektret under sin nedslidning!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-02-09 20:59

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Hvordan klarede du at få kvitteringen for forsendelsen med i pakken
> der jo var sendt ved betalingen??

Man venter da bare med at lukke kassen indtil man har betalt på
posthuset. Det gjorde jeg da jeg sendte noget til Louis her i december.
Der kom pengene også ind på VISA-kortet uden problemer.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*