Gæt en langturscykel
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-02-09 20:20

Prøv at læse om ham her:
http://poul-randa.blogspot.com/
Han har alene (64 år gammel), kørt 61.000 km rundt om Jorden.
I sin blog runder han nu af, og vurderer sin cykel.
Spændende læsning.
Han slutter sådan her:
"Jeg var på MC-messen i Herning i år - men der er vist ingen konkurrent til
XXXX'eren, hvis både pris, funktionalitet, alsidighed og kvalitet skal med i
bedømmelsen."

Andre citater:
"XXXX'eren - godt læsset - har klaret det hele!
Ikke èn gang har den svigtet mig - ikke engang en el-pære er sprunget!"

"Meget andet af mit rejsegrej blev slidt op, men XXXX'eren virker "uberørt"
af turen."

"Jeg kom afsted som planlagt i maj 2007 - med kursen sat mod Murmansk, hvor
der endnu var sne og frostgrader.
I juni kørte jeg i 45 graders varme i det sydlige Khazakstan. I Sibirien var
jeg ofte indhyllet i tæt sandstøv eller regn.
Kulde, regn og tåge var der ofte i Alaska og Yukon Territoriet. Jordskred og
vandkaskader i Nova Scotia, haglvejr i Nevada, op til 50 graders varme i
Death Valley, Utah, Arizona og New Mexico, storm i Texas, oversvømmelser i
Ohio og sne i bjergpassene i det nordlige af Rocky Mountains mellem Wyoming
og Montana."

"Mudrede og hullede veje fra Arkangelsk til Omsk, fine veje i Sydrusland,
300 km's vejhelvede i det nordlige Khazakstan, flot motorvej i det vestlige
Sibirien - resten af Sibirien stort set mudder og gruset vaskebræt. Gode og
jævne veje overalt i Nordamerika - selv på jord og grusveje kunne der køres
stærkt."

Jan Selchau-Hansen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-02-09 20:24

> Prøv at læse om ham her:
> http://poul-randa.blogspot.com/
indrømmer det ikke var den cykel jeg fik i tankerne, men god historie, tak
for det

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Carsten

Dato : 25-02-09 20:25

Det må da være en YAMAHA
MHV
Carsten

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-02-09 20:29

"Carsten" <spam@spam.dk> skrev i meddelelsen
> Det må da være en YAMAHA
> MHV
> Carsten

NOT !

/jan

Fra : Per

Dato : 25-02-09 20:51

Carsten wrote:
> Det må da være en YAMAHA

Ja en YBR125 - den kan klare langt over 100.000 km.

Mange andre cykler kan slet slet ikke være med her.

Et par har kørt jorden rundt på et par Yam YBR125 - det er helt ekstremt.

Det ville moderne racere slet ikke kunne holde til.

*/ Per

Fra : PMH

Dato : 25-02-09 22:54

> Et par har kørt jorden rundt på et par Yam YBR125 - det er helt ekstremt.
>
> Det ville moderne racere slet ikke kunne holde til.

Det kan en moderne racer åbenbart godt..
Jeg bøjer mig godt nok i støvet over ham her.
Jorden rundt på en Yamaha R1.
Se videoen.
http://www.bike.dk/content/1797/

PMH

Fra : Per

Dato : 25-02-09 23:29

PMH wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan en moderne racer åbenbart godt..
> Jeg bøjer mig godt nok i støvet over ham her.
> [...]

Det må jeg sige - Jeg er imponeret !!

Det er jo helt vanvittigt - og tænk at den kan holde til det !

*/ Per

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-02-09 23:58

On Wed, 25 Feb 2009 23:29:06 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Det må jeg sige - Jeg er imponeret !!

Også jeg - Fin historie og en frisk gut.

>Det er jo helt vanvittigt - og tænk at den kan holde til det !

Der er mange gode detaljer i den historie.
Alder er ingen hindring
Han kører 50.000 på en kæde, godt nok med tandhjulsskift.
Dækkene holder godt 17.000 km pr sæt.
Olieskift passes.
Der stilles først ventiler ved 50.000 km.
Knallerten kan ikke være helt dårlig.
Der er bestemt hints til dem der fil forsøge sig med noget lignende.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-02-09 07:01

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> writes:

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan en moderne racer åbenbart godt..
> Jeg bøjer mig godt nok i støvet over ham her.
> [...]

Heh. Der er også mange som måber når jeg fortæller at jeg har kørt til
Nordkap på Retteren

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-03-09 07:40

> Et par har kørt jorden rundt på et par Yam YBR125 - det er helt
> ekstremt.
> Det ville moderne racere slet ikke kunne holde til.

Man taler som man har forstand til...
http://www.sjaaklucassen.nl/eng.html

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Casper

Dato : 25-02-09 13:11

On 25 feb, 20:20, "Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk>
wrote:
> [...]
> XXXX'eren, hvis både pris, funktionalitet, alsidighed og kvalitet skal med i

Jeg er lige glad med hvad han køre på, men jeg er meget misundelig
over turen...

Casper

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-02-09 21:43

Jan Selchau-Hansen skrev:

'det en Wee

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ralph Køster

Dato : 26-02-09 00:04

XXXX

Så må det være 2 handa XX blackbirds

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-02-09 08:11

J.C.Kløve skrev den 25 feb 2009 i

> Jan Selchau-Hansen skrev:
>

> 'det en Wee

S´føli

Fra : Ralph Køster

Dato : 27-02-09 06:53

og hvad er en WEE????

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-02-09 07:26

Ralph Køster skrev:
> og hvad er en WEE????

V-Strom

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Per

Dato : 27-02-09 07:56

"J.C.Kløve" wrote:

> V-Strom

Det, der undrer mig, er, at en Suzuki overhovedet kan holde til sådan en
ekstrem langtur.

Havde det været en Honda eller Yamaha - ville det være naturligt, men
Suzuki... Det har vist altid være det "ringeste" mærke af de 4 jf. utallige
artikler jeg har læst og har hørt fra mekanikere.

mvh. Per

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 27-02-09 16:40

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Suzuki... Det har vist altid være det "ringeste" mærke af de 4 jf.
> utallige artikler jeg har læst og har hørt fra mekanikere.

Der ER altså surt at få punkteret gamle fordomme

/jan

Fra : Armand

Dato : 27-02-09 16:49

Per skrev:

> [...]
> Suzuki... Det har vist altid være det "ringeste" mærke af de 4 jf.
> utallige artikler jeg har læst og har hørt fra mekanikere.

Selvom TL1000 led en krank skæbne som selv SV1000 ikke kunne rette op
på, så testede et engelsk blad den og gav motoren skudsmålet: "almost
unbreakable".
SV650-motoren som efterhånden sidder i nogle modeller, har ikke fået dét
prædikat men er, efter 10 år på gaden, erfaringsmæssig ganske solid :-|

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-02-09 22:00

Armand wrote:

> [...]
> SV650-motoren som efterhånden sidder i nogle modeller, har ikke fået dét
> prædikat men er, efter 10 år på gaden, erfaringsmæssig ganske solid :-|

Nikolaj fra SVRider.dk har en gammel SV der har gået lige under 150000 -
den har ikke været åbnet og der er ikke kostet andet end almindelig
service og et par småting på den..

--
Ole Hansen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-02-09 07:43

Ralph Køster skrev den 27 feb 2009 i

> og hvad er en WEE????

DL650 -

Fra : LasseNC

Dato : 27-02-09 07:51

On Feb 26, 7:01 am, Kai Harrekilde-Petersen <k...@harrekilde.dk>
wrote:

> [...]
> Kai Harrekilde-Petersen  DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
> Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort)    Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Det er da også forkasteligt at sige det ikke kan lade sig gøre!
Jeg forstår simpelthen ikke folk der insisterer på en 1000ccm touring
maskine for at krydse grænsen.

Hvad sker der for denne "morfar"-holdning? Vil man have det skal være
praktisk og sagtens kan tage autobahnen (Hvilket man sagtens kan på
mange mindre cykler), så tag dog bilen istedet.

Alt andet er da næsten indbegrebet af poser.

Fra : Casper

Dato : 27-02-09 08:47

On Feb 27, 3:50 pm, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> [...]
> mange mindre cykler), så tag dog bilen istedet.
>
> Alt andet er da næsten indbegrebet af poser.

Jeg tror folk skulle læse Mondo Enduro (http://tinyurl.com/bahxk2 og
http://en.wikipedia.org/wiki/Mondo_Enduro) - eller bare indledningen,
og se at det kan lade sig gøre på mindre

Det var dem som inspirerede Ewan og Charley til at gøre LWR.... og til
ikke at tage Zilov's Gap (http://en.wikipedia.org/wiki/Zilov_Gap)

Casper