MC-salg og omregistrering?
Fra : Jebir

Dato : 25-02-09 20:03

Hejsa!

Er i den situation at jeg PT er ved at sælge min gamle MC (Suzuki GN 400).
Den står lige nu med plader på, men jeg tænkte på;

Den skal synes ved salg - dette kommer køber til at stå for. Men hvordan med
pladerne? Kan den omregistreres inden synet, eller hvordan ser det ud? Eller
skal jeg tage pladerne af inden salget, så køber skal anskaffe sig nye
plader når han har fået den synet?

Vh.
Jebir

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-02-09 20:19

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller skal jeg tage pladerne af inden salget, så køber skal anskaffe sig

den kan ikke omregistreres inden den er synet.
Du laver en slutseddel, fra datoen på den har køber 3 uger til at få den
synet/omregistreret eller afmeldt.
Han kører så på din forsikring i op til 3 uger, men laver han skade går det
ikke ud over din ancennitet.
En god ide er, at fortælle forsikringen at den er solgt, så sker afmeldingen
af forsikring automatisk efter 3 uger.
Har jeg gjort med succes de sidste 2 gange, efter jeg ventede lang tid på en
køber fik det gjort.
Hvis han så ikke har fået den omregistreret eller afmeldt, kommer der et
brev til dig fra motorregistret, der siger der skal forsikring på den ellers
vil de have pladen.
Det brev skal du bare gemme og hvis politiet kommer og vil hente pladen
viser du dem slutsedlen og fortæller hvor den står nu. Du får ikke bøde
eller lign for det, bare rolig.

en udemærket slutseddel finder du her:
http://www.fdm.dk/public/mc/kobogsalg/mcslutseddel/

Et alternativ er, at du afmelder den selv inden du sælger, så kan du slippe
for evt. bøvl.
Men er nemmere som køber, at man ikke skal finde prøveplade når den skal
trilles til syn.

Men uanset hvad, så husk slutseddel med dato!

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S (solgt og leder efter ny)
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : S.B.

Dato : 25-02-09 23:57

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200S (solgt og leder efter ny)

Solgte for en del år siden en passat, den blev heller ikke omregistreret, og
navn og adresse på køberen var heller ikke helt rigtig.
Burde nok have set en eller anden form for ID.

Meldte nummerpladen stjålet og afmeldte bilen. Hvad han så får af problemer
pga af det, kan jeg ikke tage mig ret meget af.
6½ uge burde være tid nok til at få den ændret.

Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-02-09 12:59

Jebir wrote:
> Er i den situation at jeg PT er ved at sælge min gamle MC (Suzuki GN
> 400). Den står lige nu med plader på

Hvor mange plader er der på den?

/jim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-02-09 14:48

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor mange plader er der på den?
>
> /jim

Solgte min gamle maskine for 3 uger og et par dage siden - med plade.
Stadig intet brev om afmelding/omregistrering.
Ringede til forsikringen i dag - de noterede forsikringen som afgået pr.
salgsdatoen og ville straks meddele Skat at maskinen ikke er forsikret mere.
Så køber står nu med en maskine, der ikke må køre på offentlig vej - da han
ingen forsikring har er hverken han selv eller andre dækket ved uheld.
Skat skriver vel først til ham - hjælper det ikke må de jo sende nogen ud
efter pladerne.
Bliver han stoppet får han meget svært ved at tale sig til at køre videre -
pladerne blir klippet på stedet.
Største problem kan vel komme hvis køber har opgivet falsk navn - men som en
anden skrev så kan du alligevel afmelde den og melde pladen stjålet.
Så forsikringen burde ikke være det store problem selv at stoppe og få
refunderet resten - Skat har tidligere været noget mere besværlige i sådan
en sag. Det kunne være svært at få fat i nogen medarbejder, der vidste hvad
det drejede sig om. Har for år siden oplevet en bilkøber (faktisk en vild
engel), der ikke lige ku ta sig sammen til omregistrering. Efter flere
forsøg på at ringe til CRM var jeg endelig heldig og tale med sådan en
medarbejder. Og hun sagde jeg skulle faxe kopi af slutseddel så ville hun
afmelde den og udsende en rød afmelding, hvilket betød at reg.nr. røg på
listen over efterlyste biler. Det hjalp på købers lyst

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Rasmus

Dato : 01-03-09 10:33

"Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote in

> [...]
> ser det ud? Eller skal jeg tage pladerne af inden salget, så køber
> skal anskaffe sig nye plader når han har fået den synet?

Du kan også vælge selv at syne den. Så kan det være den er lidt nemmere at
komme af med. Og så kan du og køber, sammen køre ned og omregistrerer
maskinen!