Kuglelejer & Lyngby Teknik (lytek.dk)
Fra : Bill C.

Dato : 25-02-09 14:16

Ripped off again!
Jeg var på nettet og ledte efter hjullejer til min Yamaha, og Lyngby teknik
var rimelig i prisen og i nærheden, så jeg smuttede forbi forretningen på
Kongevejen.
Jeg skulle bruge 6303 og 6304 som på nettet står til hhv. kr 40,- og kr 45,-
med moms, men da jeg fik fakturaen
i forretningen havde de lagt 25% mere på til moms????
Jeg har nok læst forkert på nettet, tænkte jeg - læst prisen uden moms i
stedet for med, så jeg betalte kontant.
Men - prisen jeg havde læst på lytek.dk var med moms, konstaterede jeg
bagefter.
Jeg sendte en mail til Lyngby Teknik og spurgte om der var en fejl i
regningen.
Næh, " Som der står på forsiden af vores netbutik, er priserne på nettet
on-line priser. Der kan være forskel fra den virkelige butik."
25% mere i butikken????
"Du kan bare bestille on line til afhentning, så sparer du 20%."
Jeg tog lejerne tilbage til forretningen og sagde, jeg havde fortrudt
handelen og
bad om penge tilbage, så ville jeg bestille online til afhentning.
"Minus 10%" var svaret.(fortrydelses-betingelserne står på en lap papir
klistret
til pengekassen) "Du ku' bare have læst dette her."
"On yer bike!" sagde jeg og tog lejerne med hjem.
Jeg piver ikke, jeg skal nok bruge de lejer - bare en advarsel til de som
tror, at det er billigere at gøre tingene på gammeldags vis.;-}
Regards to all,
Bill

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 25-02-09 15:58

Ekspedienten skal jo have løn!!

Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 17:12

On Wed, 25 Feb 2009 15:57:35 +0100, Henrik Kolle Rasmussen wrote:

> Ekspedienten skal jo have løn!!

Det skal han også for at pakke, og gå på posthuset. Eller for den sags
skyld uanset hvor mange kunder, der møder personligt op i butikken. Det'n
ommer!

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Thore Jensen

Dato : 25-02-09 17:35

Orla Pedersen skrev:
> [...]
Netop, se pkt. 2 nedenfor..

> Det skal han også for at pakke, og gå på posthuset. Eller for den sags
> skyld uanset hvor mange kunder, der møder personligt op i butikken. Det'n
> ommer!

Nej, det er kun en ommer hvis det er billigere eller samme pris i butikken!

1. Han skal ikke på posthuset, erhverspakker afhentes ofte!
2. Ham der pakker behøver ikke at være uddannnet reservedelsekspedient,
det kan sagtens være en ungarbejder = billig
3. Der stilles ikke når samme krav til varelager, butikslokaler, m.m.
når det er salg via en netbutik.
4. Man kan samle ordrer (indenfor rimelig tid) og derfor planlægge kun
at arbejde når det er kan svare sig..
5. netbutikken koster ikke mere uagtet at den er åben 24/7, dvs at den
kan generere mere omsætning uden at udgifterne nødvendigvis stiger
tilsvarende
... og sikkert en del flere ting.

Derfor bør det være billigere at handle på nettet.

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 17:54

On Wed, 25 Feb 2009 17:34:53 +0100, Thore Jensen wrote:

> Nej, det er kun en ommer hvis det er billigere eller samme pris i butikken!

> Derfor bør det være billigere at handle på nettet.

Nu var butik og ekspedient åbenbart tilstede, og så er det selvmord at tage
mere for varen i butikken.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-02-09 18:11

> Nu var butik og ekspedient åbenbart tilstede, og så er det selvmord at
> tage
> mere for varen i butikken.

Det står jo klokkeklart på forsiden af deres hjemmeside hvad betingelserne
er:

Bestil ON-LINE for at opnå billigere priser og kvantumsrabatter.
Betaling sker med Dankort, Danske Net, bankoverførsel eller kontant ved
afhentning.
Forsendelse er Post Danmarks takster op til 20kg.
Med Dankort betaling sker forsendelse normalt samme dag, andet 2-3 dage.
I den virkelige butik med personlig betjening vil højere priser kunne
forekomme.

Så kan man acceptere eller ej.

Mvh Niels

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-02-09 12:57

Orla Pedersen wrote:
> Nu var butik og ekspedient åbenbart tilstede, og så er det selvmord
> at tage mere for varen i butikken.

Det er ikke enestående.

En vinbutik der også har online-salg har sat en pc op ved siden af kassen,
så folk der kørte til butikken fordi de troede de kunne spare penge, og
fandt ud af at det istedet var dyrere at møde personligt frem, ikke skulle
køre sure hjem, men istedet bestille online med det samme.

/jim

Fra : Armand

Dato : 25-02-09 18:12

Bill C. skrev:
> [...]
> Jeg piver ikke, jeg skal nok bruge de lejer - bare en advarsel til de som
> tror, at det er billigere at gøre tingene på gammeldags vis.;-}

Har du forhørt dig hvad Yamaha skal have for samme lejer?
Hvis du gør, kan dét sikkert trøste voldsomt!

Nu huskede du at købe lukkede/halv-lukkede lejer, ikke?

Og så væn dig fra den højttryksvasker der er i familien :-|

--
Armand.

Fra : Bill C.

Dato : 25-02-09 22:14

> Har du forhørt dig hvad Yamaha skal have for samme lejer?
> Hvis du gør, kan dét sikkert trøste voldsomt!

Jep!

> Nu huskede du at købe lukkede/halv-lukkede lejer, ikke?

2RS + nyt gummi for at være sikker.

> Og så væn dig fra den højttryksvasker der er i familien :-|

SÅ rent skal min cykel ikke være...