mc-ferie østrig
Fra : Bo Nielsen

Dato : 25-02-09 12:49

Jeg har tilmeldt mig en tur her http://www.mc-ferie.dk/ og glæder mig
allerede Turen hedder "500 hårnålesving" og jeg skal derned i uge 26. Er
der andre her fra gruppen der skal med ku' vi måske slå følge. jeg regner
med at ta' afsted d. 20., ta' det lange seje træk på motorvejen, en
overnatning godt halvvejs, og det samme på hjemvejen - altså returnere til
DK d. 28.
Er der nogen der skal med og har lyst til at følges, så lad mig høre
nærmere.

God vind og godt forår - om ganske få dage

ScooterBo

Fra : GBS

Dato : 25-02-09 16:45

God tur. Har været der 5 år i streg, og det er noget der dur.

I øvrigt: Hjemmesiden underdriver!

Mvh.
Gunnar

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-02-09 18:05

"GBS" <gs@cortex.dk> skrev i en meddelelse
> God tur. Har været der 5 år i streg, og det er noget der dur.
>
> I øvrigt: Hjemmesiden underdriver!

Lyder godt

ScooterBo

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-02-09 10:53

> [...]
> nærmere.
>
> God vind og godt forår - om ganske få dage

Hej Bo :)

Jeg var der sidste år, også Zell Am See.
Det er rigtigt, når der på hjemmesiden står, at toget kan høres fra
værelset. Togbanen går direkte gennem byen.. Sådan et tog-vognsæt med 40
vogne larmer en hel del, og det tager læænge før de er væk.
Vi var også så heldige at vejen gik lige foran hotellet, så den havde vi
også støjen fra

Hotel Badhaus boede vi på:
http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/medium/0016.jpg

Sjovt, som alle mc venlige hoteller har en MC hængende på denne måde.. Gad
vide om de skifter ud til ski, om vinteren?
http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/medium/0017.jpg

Omme bag bygningerne gik togbanen. Det larmer. Husk ørepropper! :)
http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/medium/0024.jpg

Vi skal afsted til Østrig og Italien igen i år. Min kammerat og jeg havde
talt om Nordkapp, men 5xxx km er simpelt hen for meget at køre på en zx9r,
på 14 dage. :)

PÅ vores hotel mødte vi nogle utrolig søde mennesker fra Prag, og de mente
ikke at GrossGlockner (GG) var så fed at køre på.. den var lidt overrated,
og for dyr!
(vi er ikke helt enige med dem , de anbefalede os at slå et smut ind i
Italien og så køre til et lille bjergpas..
http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/medium/0062.jpg
Vejen var ensrettet, og ensretningen skiftede afhængig af hvad klokken var!
Mellem kl. XX:30 og XX:45 måtte man køre, kom man uden for dette tidspunkt
måtte man bare vente
Meget spændende, og fedt at kunne benytte hele vejbanen.

Håber at jeres guide-firma leder jer over det pas, for det var en fantastisk
tur!
Vejen hjem gik op og ned over et par bjergkæder, nogle af dem havde vi en
halv tunnel, altså hvor inderste del var ren klippe, og yderste del var
søjler, så man kunne se ud.. lidt specielt
http://image57.webshots.com/657/7/65/29/2067765290014263511ruXEsE_fs.jpg

Jeg læste for resten også på dit link om hastighedsgrænser. Det troede jeg
sgu ikke fandtes i Østrig.. Sådan kørte folk i hvert fald ikke :D

God tur
Mvh Anders

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-03-09 05:42

> [...]
> vogne larmer en hel del, og det tager læænge før de er væk.
> Vi var også så heldige at vejen gik lige foran hotellet, så den havde vi

Lyder som lovet af Hanna og Kaare

> Hotel Badhaus boede vi på:
> http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/medium/0016.jpg

Ka' ikk umiddelbart identificere hotellet, vi ska bo på, men det lyder som
noget lignende

> Sjovt, som alle mc venlige hoteller har en MC hængende på denne måde.. Gad
> vide om de skifter ud til ski, om vinteren?

- ville jeg som driftig og "euro" -interesseret hotelejer helt sikkert gøre
;-D

> Omme bag bygningerne gik togbanen. Det larmer. Husk ørepropper! :)

Skal alligevel bruge dem på motorvejen der ned, så hvorfor ikke om natten
der nede

> Vi skal afsted til Østrig og Italien igen i år. Min kammerat og jeg havde
> talt om Nordkapp, men 5xxx km er simpelt hen for meget at køre på en zx9r,
> på 14 dage. :)

WTF - 14 op i 5000 giver iflg. min lommeregner 357,142857. Hva er der galt
med 400 km om dagen?

> [...]
> (vi er ikke helt enige med dem , de anbefalede os at slå et smut ind i
> Italien og så køre til et lille bjergpas..

Interessant koncept - hvis man lige har styr på klokken

> Håber at jeres guide-firma leder jer over det pas, for det var en
> fantastisk tur!

Har ingen erfaring med bjergkørsel, men regner med vores kære arrangører
giver en fornuftig oplevelse

> http://image57.webshots.com/657/7/65/29/2067765290014263511ruXEsE_fs.jpg
> Jeg læste for resten også på dit link om hastighedsgrænser. Det troede jeg
> sgu ikke fandtes i Østrig.. Sådan kørte folk i hvert fald ikke :D

Tror bare jeg følger strømmen i første omgang - ingen grund til at gøre
turen dyrere end højest nødvendig ;-D

> God tur
> Mvh Anders

Mange tak

ScooterBo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-03-09 10:17

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> writes:

> [...]

Bollocks!

> WTF - 14 op i 5000 giver iflg. min lommeregner 357,142857. Hva er der galt
> med 400 km om dagen?

6500km på 13 dage. De første ca 2300km tog 2½dag (op gennem
Sverige/Finland til Kirkenes).

Kai, eneste R1'er på Nordkap den dag
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-03-09 20:42

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Bollocks!

Jeg kunne simpelt hen ikke holde til det. Turen hjem var ren tortur. Så må
folk sige hvad de vil, men de væskefyldte blegner på mine lår gjorde ondt i
en uge bagefter.
Måske har jeg bare været uheldig med forkert tøjvalg. Synes også at jeg
plejer at være træt i lår-regionen efter ca. 2-3 timers kørsel i dem
herhjemme, men i lædertøjet har jeg ikke haft problemer med at køre i min
læderdragt en hel dag. :-/

Kører I andre i specielt undertøj uden søm/sygninger hvor lår/røv hviler mod
sædet? I min jagt på nogle draggin jeans er jeg faldet over "specielt
køreundertøj" på flere webshops..

Det er sgu også hardcore :D

Mvh Anders

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-03-09 21:13

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> writes:

> [...]
> plejer at være træt i lår-regionen efter ca. 2-3 timers kørsel i dem
> herhjemme, men i lædertøjet har jeg ikke haft problemer med at køre i min

Jeg kørte i min læderdragt til Nordkap. Jeg måtte godt nok stå af og
tage dragtdragt på/af nogle gange undervejs, men det tager jeg blot
med

> Kører I andre i specielt undertøj uden søm/sygninger hvor lår/røv hviler mod
> sædet? I min jagt på nogle draggin jeans er jeg faldet over "specielt
> køreundertøj" på flere webshops..

Jeg kører med et uld skiundertøjssæt fra Devold ("extreme"?) og ikke
andet (OK, underbukser da). Giver mig perfekt temperatur regulering
over et bredt temp område.

> Det er sgu også hardcore :D

Kai

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-03-09 22:15

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> [...]

> Jeg kører med et uld skiundertøjssæt fra Devold ("extreme"?) og ikke
> andet (OK, underbukser da). Giver mig perfekt temperatur regulering

Samme her - altid fuld skiundertøj under læderet - så er det også
lettere at smyge sig af når det er varmt
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Bo Nielsen

Dato : 08-03-09 23:38

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her - altid fuld skiundertøj under læderet - så er det også lettere
> at smyge sig af når det er varmt

Interessante inputs som jeg ikke lige havde overvejet. - der skal da vist
eksperimenteres lidt under forårets "træning" til turen.

ScooterBo

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 03-03-09 21:44

Anders Houmark skrev:
> [...]
> sædet? I min jagt på nogle draggin jeans er jeg faldet over "specielt

- cykelbukser kan jeg anbefale!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-03-09 23:01

Niels Rasmussen <boellebo@stofanet.dk> writes:

> - cykelbukser kan jeg anbefale!

Kunsttofprodukter er ikke at anbefale, da nylon mv har en kedelig
tendens til at smelte ved lav temperatur og dermed brænde sig ind i
huden, skulle du vælge at tage en glidetur langs asfalten.

RR reglementet foreskriver af samme årsag enten naturprodukter eller
en bestemt type kunsttof som er særligt varmeresistent til undertøj.

Kai

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-03-09 19:53

Anders Houmark skrev den 03 mar 2009 i

> Kører I andre i specielt undertøj uden søm/sygninger hvor lår/røv
> hviler mod sædet? I min jagt på nogle draggin jeans er jeg faldet
> over "specielt køreundertøj" på flere webshops..

Yeps, først og fremmest syninger i tøj og særligt undertøj der skal
være "svedtransporterende", må ikke være placeret på kontakt- og
siddeflader. Kører textilkluns lige nu, men køber helt sikkert læder
næste gang, textil ånder alt andet lige væsentligt dårligere end læder,
(til mit behov), og så en regn-heldragt til at smide over, det gør jeg
sgi alligevel også med textiltøjet, gider bare ikke have bøvlet med at
tage vådt tøj på næste morgen.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-04-09 21:26

> [...]
>
> Bollocks!

> 6500km på 13 dage. De første ca 2300km tog 2½dag (op gennem

Hemm................ og du havde sikkert lidt bedre vejr end de to her

Men jo en R1'er kan godt komme til Nordkapp

http://www.youtube.com/watch?v=bjWtcqPeZLw&feature=related

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Casper

Dato : 01-03-09 02:21

On Mar 1, 5:41 am, "Bo Nielsen" <boniel...@stofanet.dk> wrote:

> Tror bare jeg følger strømmen i første omgang - ingen grund til at gøre
> turen dyrere end højest nødvendig ;-D

Pas på med det, de lokale køre som spader, og da land betjenten kender
dem bliver de ikke stoppet - men som turist har du en noget større
chance for at komme i klemme - hold dig til hastigheds grænsen....

Casper

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-03-09 19:03

"Casper" <casperghst42@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

dem bliver de ikke stoppet - men som turist har du en noget større
chance for at komme i klemme - hold dig til hastigheds grænsen....

Det var godt nok det jeg mente - var vist også ganske seriøst beruset da jeg
skrev det i nat ;-D

ScooterBo

Fra : Casper

Dato : 01-03-09 15:12

On Mar 1, 7:03 pm, "Bo Nielsen" <boniel...@stofanet.dk> wrote:
> Det var godt nok det jeg mente - var vist også ganske seriøst beruset da jeg
> skrev det i nat ;-D

En halv flaske vin havde sikkert også noget at gøre med min

Casper

Fra : Bo Nielsen

Dato : 03-03-09 17:09

> [...]
> jeg
> skrev det i nat ;-D

En halv flaske vin havde sikkert også noget at gøre med min

Jamen så - skål!

ScooterBo