Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Redde billeder fra defekt SD kort
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 27-02-09 14:07

Jeg forsøger at redde mine billeder fra et defekt 1GB MicroMemory SD kort.

Kortet kan pludselig ikke ses af mine computere. (jeg har prøvet 4
forskellige)

Jeg har ikke noget kamera til SD længere, er chancerne bedre i et kamera?
Eller er kortet bare dødt.

Nogen der kender en måde?

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-02-09 14:35

http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=1

Plejer at redde alt !
- og så er den gratis o

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 27-02-09 19:26

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse

> http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=1
>
> Plejer at redde alt !

Hej Jesper

Tak for det. Nu kan kortet ses. Men der kan ikke findes nogen logiske
drev...

Jeg har en teori om, at der er en lille forskel på hvor stor spænding
kortlæsere leverer til kortet, og at en lidt højere spænding vil kunne gøre
forskellen. Har du nogen erfaring i den retning? Jeg tænker på en kortlæser
af et bestemt mærke/model, som er bedre end dem jeg har.

Mvh.

Martin /Helsingør

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-02-09 20:15

> [...]
> gøre forskellen. Har du nogen erfaring i den retning? Jeg tænker på en
> kortlæser af et bestemt mærke/model, som er bedre end dem jeg har.

Hmm - underligt at PCInspector ikke kan læse kortet....

Kortlæser/spænding - er det en extern kortlæser ?
Hvis du kan sætte strøm til kortlæseren - bare et USB-til-strømstik - kan
det måske gøre forskellen.
Eller hvis din stationære puter har USB både for og bag - så prøv at sætte
kortlæseren til en port bagpå puteren.
Mener at have læste at front-USB ikke altid kan levere så meget strøm som
bag-USB - vist noget med hvordan portene er tilsluttet indeni puteren.

Fra : Søren Friberg

Dato : 27-02-09 22:42

Martin /Helsingør skrev:
> [...]
> forskellige)
>
> Jeg har ikke noget kamera til SD længere, er chancerne bedre i et kamera?

Jeg bruger CardRecovery

http://www.cardrecovery.com/

Mvh. Søren

Fra : Mort1s1

Dato : 28-02-09 13:15

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger CardRecovery
>
> http://www.cardrecovery.com/
>

> Mvh. Søren

Jeg har god erfaring med programmet "Digital Photo Recovery" Programmet er
et billigt betalingsprogram, men det er muligt at prøve det -

Mvh
Mort1s1