eee distributioner ??????
Fra : Uffe Jensen

Dato : 01-03-09 17:41

Hej

jeg tænker meget på at gå over til Linux.

Jeg har fået en mail fra -Linuxpusher.com- med nye distributioner.

Men jeg er "begynder ud i Linux", så hvad betyder det når de skriver:

Altså - som understøtter eee pc'ere - ?????

På forhånd tak

Uffe

Fra : OZ4WH

Dato : 01-03-09 11:12

On 1 Mar., 17:40, "Uffe Jensen" <sil...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
>
> Men jeg er "begynder ud i Linux", så hvad betyder det når de skriver:

> Altså - som understøtter eee pc'ere - ?????

Hej

Se her : http://eeepc.asus.com/global/index.html

OW

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-03-09 19:22

Uffe Jensen wrote:
> [...]

Ubuntu kan f.eks. ikke umiddelbart finde det trådløse netkort i min Eee
900, efter installationen. Det kan Easy Peasy (tidligere Ubuntu Eee)
derimod (nok - jeg har ikke prøvet).

Var det dét du mente?

Fra : jk

Dato : 02-03-09 09:32

On Sun, 1 Mar 2009 17:40:33 +0100, "Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk>
wrote:

>Hej
>
>jeg tænker meget på at gå over til Linux.
>
>Jeg har fået en mail fra -Linuxpusher.com- med nye distributioner.
>
>Men jeg er "begynder ud i Linux", så hvad betyder det når de skriver:

Ubuntu-baserede med speciel kerne (wifi, bluetooth, acpi,
funktionstaster):

- eeebuntu.org
- chrunchbang.com (chruncheee, bruger jeg selv kan anbefales, kører
med OpenBox windows manager, mest leaned p.gr.a. OpenBox)
- ubuntueee.com (easypeasy)

Andre:

fluxflux.net (pclinuxOS baseret, FluxBox windows manager)

Se iøvrigt forum.eeeuser.com

der er de allesammen.

Mandriva 2009 Xfce kører 'out of the box', - den bruger jeg også. Både
min mandriva og min ChrunchEee kører jeg på en hurtig usb-key (8 Gb)
med bruger-login.
Så har jeg XP på harddisk. Overvejer OS X (sneleopard). Der findes en
langhåret vejledning på nettet. Man benytter en bootloader-CD og en
købt retail DVD.
Al hardware kommer til at virke undtaget kablet LAN.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 02-03-09 11:08

samt sidste nye: dreamlinux 3.5

http://www.linuxin.dk/node/13532

ser ud til at indeholde det nødvendige for netbooks, og evne til at
installere persistent på usb-key. Med Xfce velegnet til netbook, og
den ligner Mac Leopard.

http://dreamlinux.com.br/download.html

Kan ikke garantere, at den kan sættes til danske menuer. Men dansk
tastatur.

mvh

John