apt-key
Fra : jos

Dato : 01-03-09 00:36

Jeg er ved at installere en mediaserver på min lille arm-debian
Hertil skal keg installere en key, og vejledningen angiver kommandoen
apt-key.
Denne kommando har jeg ikke. Hvad er det for et program jeg skal hente for
at få denne kommando aktiv?

finn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-03-09 00:54

On Sun, 1 Mar 2009 00:35:43 +0100
"jos" <jos@her.dk> wrote:

> Denne kommando har jeg ikke. Hvad er det for et program jeg skal hente for
> at få denne kommando aktiv?

Hvilket resultat giver følgende:
aptitude search apt-key

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : jos

Dato : 01-03-09 01:08

Michael Rasmussen wrote:

> Hvilket resultat giver følgende:
> aptitude search apt-key
p gui-apt-key - Graphical Key Manager for APT

tak for responce.

betyder det så "# apt-get install gui-apt-key"?
finn

Fra : jos

Dato : 01-03-09 01:09

jos wrote:

> p gui-apt-key - Graphical Key Manager for APT
>
> tak for responce.
>
> betyder det så "# apt-get install gui-apt-key"?
> finn

jeg er i tvivl, fordi jeg ikke har nogen gui på maskinen.

Fra : jos

Dato : 01-03-09 01:47

jos wrote:

> jeg er i tvivl, fordi jeg ikke har nogen gui på maskinen. men har nu
> prøvet at installere den. - virker ikke.
Jeg har fundet ud af at jeg mangler /bin/apt-key, men ikke hvilken package
der indeholder den ;(
finn

Fra : Sune Vuorela

Dato : 01-03-09 01:54

On 2009-03-01, jos <jos@her.dk> wrote:
> Jeg har fundet ud af at jeg mangler /bin/apt-key, men ikke hvilken package
> der indeholder den ;(

~$ dpkg -S /usr/bin/apt-key
apt: /usr/bin/apt-key

Fra : jos

Dato : 01-03-09 11:23

Sune Vuorela wrote:

> ~$ dpkg -S /usr/bin/apt-key
> apt: /usr/bin/apt-key
tak for svaret, men jeg har jo IKKE /bin/apt-key:

root@BuffaloBill# dpkg -S /usr/bin/apt-key
dpkg: /usr/bin/apt-key not found.
root@BuffaloBill# apt: /usr/bin/apt-key
-bash: apt:: command not found
root@BuffaloBill#

Jeg søger, hvilken pakke jeg skal have installeret for at få den (debian -
arm)

finn

Fra : jos

Dato : 01-03-09 11:26

jos wrote:

> Jeg søger, hvilken pakke jeg skal have installeret for at få den
> (debian - arm)
>
> finn

hvis jeg googler eks. "apt-key install package" o.lign. får jeg en masse
hits om hvordan jeg bruger den til at installere nøgler, eks. til MediaTomb
som jeg skal bruge den til :)
er der en smart syntax til at søge blandt .deb pakker?

finn

Fra : Sune Vuorela

Dato : 01-03-09 12:14

On 2009-03-01, jos <jos@her.dk> wrote:

> tak for svaret, men jeg har jo IKKE /bin/apt-key:

Kommandoen dpkg med -S filnavn spørger min lokale dpkg-database
hvilke(n) pakke der kommer med noget der matcher filnavn.

dpkg svarer at apt har noget der hedder /usr/bin/apt-key

(Hvor gammel en debian er det du har?)

/Sune

Fra : jos

Dato : 01-03-09 13:13

Sune Vuorela wrote:

> [...]
> hvilke(n) pakke der kommer med noget der matcher filnavn.
>
> dpkg svarer at apt har noget der hedder /usr/bin/apt-key

Hm! jeg installerede den som en "færdig pakke" freelink på en Linkstation
NAS, for et års tid siden. Samtidig installerede jeg lidt ekstra, som mysql,
perl og apache og bruger den som medie og filserver. Nu har jeg anskaffet
mig en Philips MCI500, og skal derfor have insttalleret uPnP mediaserver, og
har læst at MediaTomb kan installeres under freelink, samt at den virker med
Philipsen.
/etc/debian_version filen siger 5
Jeg ville gerne opdatere til 6, men er ikke sikker på hvordan

tinn

Fra : Leif Neland

Dato : 01-03-09 15:57

jos skrev:
> [...]
> apt-key.
> Denne kommando har jeg ikke. Hvad er det for et program jeg skal hente for

http://packages.debian.org/search?searchon=contents&keywords=apt-key&mode=path&suite=stable&arch=any

apt-key findes i pakken apt

Leif

Fra : jos

Dato : 01-03-09 21:21

> http://packages.debian.org/search?searchon=contents&keywords=apt-key&mode=path&suite=stable&arch=any
>
> apt-key findes i pakken apt
>
> Leif

tak, så kommer jeg lidt længere. Det ser ud til at jeg skal opgradere til
2.6 for at installere denne apt-pakke. første fejlmelding er:

please add etch sources to your /etc/apt/sources.list and run:
apt-get install -t etch linux-image-2.6
Then reboot into this new kernel, and proceed with your upgrade
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc6_2.7-18_mipsel.deb
(--unpack):
subprocess pre-installation script returned error exit status 1
/var/cache/apt/archives/libc6_2.7-18_mipsel.deb

min etc/atp/sources.list ser således ud:
deb http://mirrors.kernel.org/debian/ stable main contrib non-free
deb-src http://mirrors.kernel.org/debian/ stable main contrib non-free
deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free
deb-src http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free

hvad er syntaksen for at add'e etch sources ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-03-09 22:13

On Sun, 1 Mar 2009 21:20:30 +0100
"jos" <jos@her.dk> wrote:

> [...]
> deb-src http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free
>
> hvad er syntaksen for at add'e etch sources ?

Hvis du har stable stående, vil du indlæse pakker fra Lenny (Debian
stable pt.) etch er oldstable.

Du burde derfor udskifte stable i ovenstående med oldstable. Virker
sikkert ikke for security.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen