lave bootable WinXP cd
Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 28-02-09 16:42

Hej,

Jeg har downloaded Windows XP fra Microsoft som en volume license.
Denne er i EXE format. Hvordan kan jeg under Ubuntu brænde en bootable XP
cd ud fra det udpakkede indhold?

Mvh
Robert

Fra : Steen Suder

Dato : 28-02-09 16:52

Robert Vilhelmsen skrev:
> Hej,
>
> Jeg har downloaded Windows XP fra Microsoft som en volume license.
> Denne er i EXE format. Hvordan kan jeg under Ubuntu brænde en bootable XP
> cd ud fra det udpakkede indhold?

Hvad pakkede EXE-filen sig ud til?

Hvis det er en ISO-fil, burde du kunne skrive skiven med det alm.
CD/DVD-skriveprogram (hvad det så end er - jeg bruger cdrecord/K3B).

--
Steen

Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 28-02-09 17:06

Den Sat, 28 Feb 2009 16:51:54 +0100 skrev Steen Suder:

> Hvad pakkede EXE-filen sig ud til?

Det blev udpakket til det som normalt er indholdet af en XP installations
cd. Det er ikke en ISO, da den kun fås som engelsk. Nordisk sprog kan kun
downloades som udpakkende exe filer.

Det er så det indhold jeg ønsker at få på cd som bootable.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 28-02-09 17:34

On 28 Feb 2009 15:42:29 GMT, Robert Vilhelmsen wrote in
dk.edb.system.unix <newscache$ty8sfk$dmh$1@news.webpartner.dk>:

>Hej,
>
>Jeg har downloaded Windows XP fra Microsoft som en volume license.
>Denne er i EXE format. Hvordan kan jeg under Ubuntu brænde en bootable XP
>cd ud fra det udpakkede indhold?

Jeg har haft samme problem. Rådet fra MS var at bestille det fysiske
medie som fås fra Irland.

Jeg kan ikke se logikken i at stille en download til rådighed man ikke
kan bruge i praksis.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 28-02-09 17:59

Den Sat, 28 Feb 2009 17:33:58 +0100 skrev Svend Erik Jensen:

> Jeg har haft samme problem. RÃ¥det fra MS var at bestille det fysiske
> medie som fås fra Irland.
>
> Jeg kan ikke se logikken i at stille en download til rådighed man ikke
> kan bruge i praksis.

Specielt ikke når den engelske version ligger som ISO, men ikke andre
sprog.