MS Windows
briani 27239
Gemme video med Windows Media Player
Fra : Kim

Dato : 03-03-09 19:20

Min datter har været i TV og jeg vil gerne
gemme indslaget på vores PC.

Indslaget kan ses her:
http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/index.htm

men hvordan kan man gemme et indslag når
muligheden for at "Gem som" ikke findes ?

Kan nogen venligst hjælpe ?

Mvh Kim

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 04-03-09 03:27

Nu skifter det jo hver dag på den link du henviser til, så det er ikke nemt,
du må fortælle lidt mere om hvad klippet omhandler, så kan jeg muligvis
finde et program som kan optage streamen.

Ellers kan du jo søge på "stream recorder"

Fra : Rado

Dato : 04-03-09 06:05

On Tue, 3 Mar 2009 19:19:43 +0100, "Kim" <yea@invalid .dk> wrote:

> [...]
>http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/index.htm
>
>men hvordan kan man gemme et indslag når
>muligheden for at "Gem som" ikke findes ?

http://www.media-catcher.com/replay-media-catcher/index.php

Vælg "Start Recording", og start derefter afspilning af den video du
vil optage (den skal startes helt fra begyndelsen, virker det ikke så
prøv at lave en refresh på websiden). Du kan stoppe afspilningen af
videoen igen, så snart Media Catcher er begyndt at optage.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : AB

Dato : 04-03-09 09:33

Hvis du ser indslaget, vil du kunne finde det som en '*.flv' fil på din PC
under Temp.. Internetfiler.
Tag den inde i Nero-vison, fremstil DVD og du har filer, klar til brænding
på en DVD-skive

AB

Fra : Kim

Dato : 04-03-09 11:10

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under Temp.. Internetfiler.
> Tag den inde i Nero-vison, fremstil DVD og du har filer, klar til brænding

Det kommer 1 fil, en "Aftenshowet556237899[2].dat" fil
på 23,3 mb, det må være den

Den kan ikke åbnes med Nero Vision, VLC player eller andre
af dem jeg har.

Forslag ?

Mvh Kim

Fra : Rado

Dato : 04-03-09 12:12

On Wed, 4 Mar 2009 11:09:46 +0100, "Kim" <yea@invalid .dk> wrote:

>Den kan ikke åbnes med Nero Vision, VLC player eller andre
>af dem jeg har.
>
>Forslag ?

Hvis du vil oplyse hvad det er for en, kan jeg da hente den til dig i
det rigtige format.

Fra : Kim

Dato : 04-03-09 12:56

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev
> Hvis du vil oplyse hvad det er for en, kan jeg da hente den til dig i
> det rigtige format.

Okay:
http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/
Aftenshowet 1. del
02-03-2009 17:59 Aftenshowet
Aftenshowet sætter fokus på skolebørn med stress

Lægger du den op på YouTupe så ?

Mvh Kim

Fra : Rado

Dato : 04-03-09 15:04

On Wed, 4 Mar 2009 12:56:13 +0100, "Kim" <yea@invalid .dk> wrote:

> [...]
>Aftenshowet 1. del
>02-03-2009 17:59 Aftenshowet
>Aftenshowet sætter fokus på skolebørn med stress

Nej, jeg har lagt den her i stedet:

http://zantra.dk/temp/Aftenshowet20090302-cut.zip (45 MB)

Går ud fra det er det om skolebørn med stress du vil have så jeg har
klippet resten fra, men ellers kan jeg godt lægge hele udsendelsen
(lidt over 300 MB) op.

Fra : Kim

Dato : 04-03-09 18:03

> [...]
>
> Går ud fra det er det om skolebørn med stress du vil have så jeg har
> klippet resten fra, men ellers kan jeg godt lægge hele udsendelsen

Nej det er ok, Takker og bukker, du siger bare til
hvis jeg kan gøre dig en tjeneste :)

Mvh Kim

Fra : Rado

Dato : 04-03-09 20:05

On Wed, 4 Mar 2009 18:03:10 +0100, "Kim" <yea@invalid .dk> wrote:

>Nej det er ok, Takker og bukker, du siger bare til
>hvis jeg kan gøre dig en tjeneste :)

No problemo...

Fra : Kim

Dato : 06-03-09 11:15

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev
> No problemo...

Hej igen.
Var på en anden pc og så at man med IE7 kunne
downloade hele videoen med Real Player. Den havde
lagt denne option oppe ved højre hjørne af selve
billedet. DL den uden problemer. Hed noget med
"Real Player Download Manager"...
Prøvede så herhjemme, hentede RealPlayer Free
"RealPlayer11GOLD.exe" fra http://www.real.com/
men dette program var meget "tungt" mindede meget
om Itunes til iPoden men en masse ekstra features gejl
som man ikke har brug for. Den begyndte også at
ville på nettet, selv om programmet ikke var startet.

Er der et alternativ til Real Player Free, evt en
Real Player Standasrd, som lægger samme
"Real Player Download Manager" ind i IE 7 ?

Primært til at hente videoer og se dem med.

Mvh Kim
(Har brugt Real Alternative i mange år.)

Fra : Rado

Dato : 06-03-09 13:05

On Fri, 6 Mar 2009 11:14:52 +0100, "Kim" <Spam@noway.dk> wrote:

>Er der et alternativ til Real Player Free, evt en
>Real Player Standasrd, som lægger samme
>"Real Player Download Manager" ind i IE 7 ?

Når du installerer den får du valget mellem Premium og
Basic, den sidste er standard versionen. Så hvis du har valgt den er
der nok ikke nogen alternativer, i alt fald ikke fra Real. Men du kan
konfigurere dig ud af meget af det gejl som den indeholder.

Skal det være gratis kender jeg ikke rigtig nogen alternativer der kan
klare DRs videoer. Måske andre gør.

Den jeg selv bruger er nok en af de bedste der findes, den kan hente
næsten alle former for videofiler. Men den koster så også de her $40.