Hastighed med Gigabitswitch kontra fast et~
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 10:31

Hej,

Jeg har udskiftet min fast ethernetswitch med en gigabitswitch for at få en
højere hastighed mellem 2 computere, som har gigabit-netkort.
Før skiftet var hastigheden mellem de 2 computere ca. 80 Mbit/s ved
kopiering af en meget stor fil via stifinder.
Efter skiftet var hastigheden ca. 185 Mbit/s . Er det hvad man kan forvente?
Jeg havde jo håbet på ca. en faktor 10 i forøgelse.

Den ene maskine kører Vista home premium og den anden XP pro.

Mvh Sven

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-09 10:46

On Tue, 3 Mar 2009 10:31:12 +0100, "Sven Lindhardt"
<svt(snabela)lindhardt(dot)net> wrote:

> [...]
> forvente? Jeg havde jo håbet på ca. en faktor 10 i forøgelse.
>
> Den ene maskine kører Vista home premium og den anden XP pro.

Din hardware (især diske og netkort) og software (operativsystemer og
filsystemer) kan sikkert ikke følge med til mere. 200 Mbps lyder ikke
urimeligt på almindelige desktop-maskiner med Windows.

Prøv at teste med TTCP (http://www.pcausa.com/Utilities/pcattcp.htm),
så du tager diske og filsystemer ud af ligningen.

Man kan tune en hel del på TCP-performance i Windows XP (se eventuelt
http://www.speedguide.net/downloads.php), mens Vista er nogenlunde
fornuftig i sine defaults.

Selv med gode SATA-diske kommer man dog sjældent over ca. 50 MB/s (400
Mbps).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 14:14

Tak for svarene.

Mvh Sven

Fra : Henning

Dato : 03-03-09 11:38

> [...]

>Efter skiftet var hastigheden ca. 185 Mbit/s . Er det hvad man kan forvente?
>Jeg havde jo håbet på ca. en faktor 10 i forøgelse.

Flaskehalsen ligger lige så meget i harddiske, ram og resten af
hardwaren.