Kan man få en 1000 Mbit HUB
Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 02-03-09 14:02

Kære gruppe,

Er der nogen af jer der ved hvor man kan få fingre i en 1000 Mbit HUB, enten
ny eller brugt.

Mvh Sophus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-03-09 14:19

On 2009-03-02, Sophus Vørsing (2670) <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> wrote:

> Er der nogen af jer der ved hvor man kan få fingre i en 1000 Mbit HUB, enten
> ny eller brugt.

Hvorfor skal det være en hub? (Det er ikke en forkortelse, der er ingen
grund til de store bogstaver)

--
Andreas

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 02-03-09 15:17

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal det være en hub? (Det er ikke en forkortelse, der er ingen
> grund til de store bogstaver)

Det er for bedre at kunne analysere netværksproblemer. Jeg havde tænkt mig
at sætter en bærbar med en pakkesniffer på.

Mvh Sophus

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-03-09 15:43

Sophus Vørsing (2670) wrote:
> "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er for bedre at kunne analysere netværksproblemer. Jeg havde tænkt mig
> at sætter en bærbar med en pakkesniffer på.

En ordentlig switch med management kan kopiere alt traffik fra en
eller flere andre switch porte ind på en bestemt port hvor du så kan
sniffe alt det du vil.

JonB

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-03-09 16:07

On 2009-03-02, Sophus Vørsing (2670) <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> wrote:

> Det er for bedre at kunne analysere netværksproblemer. Jeg havde tænkt mig
> at sætter en bærbar med en pakkesniffer på.

Brug en switch, der kan konfigureres til at spejle trafikken. Jeg
benytter selv en Netgear GS108T for tiden til det formål.

--
Andreas

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-03-09 21:24

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> writes:

> "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Det er for bedre at kunne analysere netværksproblemer. Jeg havde tænkt mig
> at sætter en bærbar med en pakkesniffer på.

Gigabit half-duplex er defineret i standarden, men jeg har aldrig hørt
eller set en Gigabit hub selvom jeg arbejdede med 1G/10G ethernet
switch silicon udvikling i 6 år.

En "smart switch" med port mirroring som tidl. nævnt er en god løsning.

Kai

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 14:36

Sophus Vørsing (2670):

> [...]
>
> Det er for bedre at kunne analysere netværksproblemer. Jeg havde
> tænkt mig at sætter en bærbar med en pakkesniffer på.

Det bliver næppe Gigabit, men prøv at søge på Den Blå Avis efter en
Hub:

http://www.dba.dk

Meget rimelig priser.

Du kunne som alternativ bruge en trådløs access point, hvis du har
sådan een og de nødvendige netkort. En AP vil virke på samme måde med
pakkesniffer, f.eks med Wireshark. Undlad at slå L2 isolation til,
såfremt den mulighed findes.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-03-09 15:17

On 2009-03-03, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sådan een og de nødvendige netkort. En AP vil virke på samme måde med
> pakkesniffer, f.eks med Wireshark. Undlad at slå L2 isolation til,

Jeg tror næppe man opnår de ønskede resultater ved at bruge et trådløst
net til at forsøge at sniffe gigabit hastigheder.
Derudover er det også langt mere besværligt at komme til at sniffe på et
trådløst net end en switch med en mirror-port.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 17:04

Look what the cat dragged in - Andreas Plesner Jacobsen:

> Jeg tror næppe man opnår de ønskede resultater ved at bruge et trådløst
> net til at forsøge at sniffe gigabit hastigheder.

Hvis du nu havde citeret ordenligt...

: Det bliver næppe Gigabit, men prøv at søge på Den Blå Avis efter en
: Hub:

Og en AP som sagt som alternativ.

> Derudover er det også langt mere besværligt at komme til at sniffe på
> et trådløst net end en switch med en mirror-port.

Måske for dig.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-03-09 17:21

On 2009-03-03, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Hvis du nu havde citeret ordenligt...

Havde det ikke ændret noget som helst. Det er fuldstændig ude i hampen
at begynde at foreslå et AP.

>: Det bliver næppe Gigabit, men prøv at søge på Den Blå Avis efter en
>: Hub:
>
> Og en AP som sagt som alternativ.

Men det er ikke et alternativ.

> Måske for dig.

Du kan da forvandle enhver tråd til en børnehave.

--
Andreas

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 18:21

Axel Hammerschmidt wrote:

> Måske for dig.

Nu er Andreas jo en af de eksperter du bør lytte til. Dig selv, tja...
Ekspert - langt fra.

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 19:10

Look what the cat dragged in - Jesper Poulsen:

- Fanboy.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 21:47

Axel Hammerschmidt wrote:

> - Fanboy.

Interessant udmelding - fra en wannabe.

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 23:12

Look what the cat dragged in - Jesper Poulsen:

> Interessant udmelding - fra en wannabe.

: Fanboy is a term used to describe any individual who is devoted to
: a single subject in an emotional or fanatical manner, or to a
: single point of view within that subject, often to the point where
: it is considered an obsession.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fanboy

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-09 01:20

Axel Hammerschmidt wrote:

Du er ikke ekspert. Du bliver ikke mere ekspert af at søge lidt på
Wikipedia.

http://www.kinagrill.dk

Jesper Poulsen

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 03-03-09 18:01

On 03 Mar 2009 13:36:25 GMT, Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> sådan een og de nødvendige netkort. En AP vil virke på samme måde med
> pakkesniffer, f.eks med Wireshark. Undlad at slå L2 isolation til,

Du har åbenlyst ikke erfaring med netværk, udover dit eget LAN.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 19:12

Look what the cat dragged in - Sonny T. Larsen:

Jo da. Osse med naboens ukrypterede...

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 03-03-09 19:41

On 03 Mar 2009 18:11:30 GMT, Axel Hammerschmidt wrote:

> Jo da. Osse med naboens ukrypterede...

Whatever.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 19:51

Look what the cat dragged in - Sonny T. Larsen:

> Whatever.

Netop. I øvrigt er det ikke relevant om jeg har erfaring ud over mit
eget LAN i dette tilfælde. Og du har ikke haft konkrete indvendinger.

Bare (mere) støj.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 21:50

Axel Hammerschmidt wrote:

> Netop. I øvrigt er det ikke relevant om jeg har erfaring ud over mit
> eget LAN i dette tilfælde. Og du har ikke haft konkrete indvendinger.

Jo, det er i dén grad relevant. Du er ikke netværksekspert og så længe
du ikke vil lære af dem der arbejder professionelt med det, så bliver du
aldrig netværksekspert.

Og så længe du ikke er netværksekspert så skal du ikke udgive dig for at
være en sådan. Det skaber kun dårlige løsninger for dem der søger hjælp
herinde.

Klap i og LÆR!

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 21:52

Axel Hammerschmidt wrote:
> Look what the cat dragged in - Sonny T. Larsen:
> Bare (mere) støj.

Interessant at du affejer Sonny T. Larsens kommentar som støj. Sonny ved
mere om netværk end du nogensinde kommer til. Ever.

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-03-09 23:08

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-09 01:21

Axel Hammerschmidt wrote:

> - Fanboy.

Hellere være fanboy og vide hvem der har ret end at udbrede det værste
vås i Usenets historie.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-09 03:11

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> - Fanboy.

Nej det kaldes respekt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-03-09 18:33

On Mon, 2 Mar 2009 15:06:53 +0000 (UTC)
Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Brug en switch, der kan konfigureres til at spejle trafikken. Jeg
> benytter selv en Netgear GS108T for tiden til det formål.

Ved du, hvordan den er sammenlignet med HP ProCurve Switch 1800-8G?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-03-09 06:06

Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

>Ved du, hvordan den er sammenlignet med HP ProCurve Switch 1800-8G?

Så vidt jeg kan se på specifikationerne kan den ikke spejle en
switchport.

Derudover har jeg aldrig helt forstået HPs tilgang til switche - især
hvordan de kan finde på at lave professionelle switche med en eller
anden grad af management / intelligens og så undlade at implementere
noget så simpelt som Spanning Tree.

Vi har en gammel 10/100 hub liggende som vi hurtigt kan lave lidt ad
hoc sniffing med. Og ellers bruger vi en 8 ports Cisco 2940 eller 2960
switch med port-spejling. (Hvis ikke det bare er det letteste at
konfigurere det i selve access-swicthen)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-09 08:49

On Tue, 03 Mar 2009 06:05:48 +0100, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> [...]
> hvordan de kan finde på at lave professionelle switche med en eller
> anden grad af management / intelligens og så undlade at implementere

Nu skrev du "professionelle", "HP" og "switche" i samme sætning...

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-03-09 17:22

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nu skrev du "professionelle", "HP" og "switche" i samme sætning...

Ja, det var måske en fejl. Rimeligvis har jeg dog altid haft en
fornemmelse af at HP ikke var helt så meget bras som noget af det
andet.

men check lige

http://www.hp.com/rnd/products/switches/HP_ProCurve_Switch_1800_Series/overview.htm

Den har LLDP, LACP, VLAN, QoS m.v. - men ingen STP. Det forstår jeg
intet af. Fint, at man ikke har STP på dumme unmanaged switche, men at
lave switche med dog et vist featuresæt og så undlade en eller anden
form for STP support, det forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg har lige skiftet et større antal af 24p modellen netop pga. det.
Til gengæld skal jeg hverken bruge VLAN, QoS, LLDP, LCAP eller Jumbo
frames.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-09 03:09

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> lave switche med dog et vist featuresæt og så undlade en eller anden
> form for STP support, det forstår jeg simpelthen ikke.

18XX serien er ikke 2 potter p** værd, de større modeller har dog hvad
du efterspørger.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-03-09 19:20

Sophus Vørsing (2670):

> Kære gruppe,
>
> Er der nogen af jer der ved hvor man kan få fingre i en 1000 Mbit HUB,
> enten ny eller brugt.

Det ku' være interessant hvis du vender tilbage med hvilken løsning du har
valgt og hvorfor.

--
Oops! I did it again.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-03-09 19:31

On 04 Mar 2009 18:20:24 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Sophus Vørsing (2670):

>Det ku' være interessant hvis du vender tilbage med hvilken løsning du har
>valgt og hvorfor.
Han vælger en switch med mulighed for mirror, der er ligesom ikke
andre muligheder med det har spørger om "1000 Mbit" som han vil sniffe
til.

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-03-09 20:16

Hans Kjaergaard:

> On 04 Mar 2009 18:20:24 GMT, Axel Hammerschmidt
> <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Han vælger en switch med mulighed for mirror, der er ligesom ikke
> andre muligheder med det har spørger om "1000 Mbit" som han vil
> sniffe til.

Det ved jeg nu ikke. Du ka' f.eks prøve at læse hvad du selv skriver
her.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-09 20:39

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det ved jeg nu ikke. Du ka' f.eks prøve at læse hvad du selv skriver

Du henter jo al din viden hos SmallNetBuilder, så du ved reelt set ikke
noget.

Jesper Poulsen

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 04-03-09 20:48

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> skrev i en
meddelelse news:49abd8b8$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kære gruppe,
>
> Er der nogen af jer der ved hvor man kan få fingre i en 1000 Mbit HUB,
> enten ny eller brugt.

Tak for en hel del nyttige indlæg og råd om hvordan jeg kan søge efter
eventuelle netværksproblemer.

Vi har i dag et setup med Dell switche, en PowerConnect 6024 som hoved
switch med PowerConnect 3448P og 3548P som x-felt switche. Jeg kan se at de
indeholder noget setup af "port mirroring", men har i nogle gode
henvisninger hvor kan jeg lige læse lidt op på emnet inden jeg forsøger mig
i praksis? Skal man eksempelvis kun bruge "port mirroring" på en port af
gangen eller kan man vælge flere eller alle porte på en gang? Kan man kun
sniffe pr. x-felt switch eller kan man gøre det på hoved switchen?

Mvh Sophus

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-03-09 20:57

"Sophus Vørsing \(2670\)" <newsvorsing@gmail.com> wrote:

>Skal man eksempelvis kun bruge "port mirroring" på en port af
>gangen eller kan man vælge flere eller alle porte på en gang? Kan man kun
>sniffe pr. x-felt switch eller kan man gøre det på hoved switchen?

Det kommer an på.

Nogle switche kan, andre kan ikke. Så du er nødt til at undersøge hvad
dine switche kan.

Nu er det ikke vist ikke Cisco du har, men du kan jo se lidt her, på
hvordan de har grebet det an.

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/switches/ps708/products_tech_note09186a008015c612.shtml

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 05-03-09 17:17

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dine switche kan.
>
> Nu er det ikke vist ikke Cisco du har, men du kan jo se lidt her, på

Tak for linket, hvis der en nogen der ved om Dell har et tilsvarende
dokumentation, så hører jeg gerne.

Mvh Sophus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-03-09 12:48

Sophus Vørsing (2670):

<snip>

> Tak for linket, hvis der en nogen der ved om Dell har et
> tilsvarende dokumentation, så hører jeg gerne.

Desværre, ikke noget på Smallnetbuilder...

Men her:

<http://wiki.wireshark.org/SwitchReference/Dell>

Der er link til Dell med Port Monitor Commands (Manuals) til PC3324 -
som du ikke har, men bemærk begrænsningerne - samt et link til Dell,
hvor du kan finde tilsvarende manualer og guides mv til PC3448, PC3548
og PC6024.

HTH

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-09 20:51

Axel Hammerschmidt wrote:

> Desværre, ikke noget på Smallnetbuilder...

Stop nu med det der crap-site. Dine dårlige netværks-holdninger skal du
ikke sprede til resten af Danmarks befolkning!

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-03-09 06:48

Jesper "Fanboy" Poulsen:

> Stop nu med det der crap-site. Dine dårlige netværks-holdninger
> skal du ikke sprede til resten af Danmarks befolkning!

¿Por qué no te callas?

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 09-03-09 08:46

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> ¿Por qué no te callas?

Fordi din inkompetance ellers vil sprede sig som en kræftsvulst.

--
/Wegge

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-03-09 19:25

Look what the cat dragged in - Anders Wegge Kælder:

> Fordi din inkompetance ellers vil sprede sig som en kræftsvulst.

Kræft spreder ikke i hjernedødt væv.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-03-09 19:28

Axel Hammerschmidt wrote:

> Kræft spreder ikke i hjernedødt væv.

Så alle andre end dig er hjernedøde?

Hvor mange tror du der tager dig seriøst?

Jesper Poulsen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 09-03-09 19:38

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> Look what the cat dragged in - Anders Wegge Kælder:

Meget symptomatisk, at du end ikke kan finde ud af at sætte Xnews op
til at håndtere en korrekt angivet UTF-8...

> Kræft spreder ikke i hjernedødt væv.

Nej, men den kan sagtens sprede sig derfra.

--
/Wegge