Overfør data mellem 2 PC'er
Fra : Arkimedes

Dato : 28-02-09 08:50

Hej alle

Jeg har købt en ny PC og i den forbindelse skal jeg jo ha' overført data fra
den gamle.

Jeg er blever anbefalet at købe er "krydset kabel" og det er så gjort, men
hvordan sættes maskinerne op, således jeg kan se og hente specifikke data
fra den gamle ???

Arkimedes

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-02-09 09:17

"Arkimedes" <pete-fjern.arkimedes@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvordan sættes maskinerne op, således jeg kan se og hente specifikke data

Nu kender jeg jo ikke dit styresystem, men du skal ind i Kontrolpanel ->
Netværksforbindelse og så skal du oprette en ny netværksforbindelse af typen
Peer to Peer (Computer til Computer).
--
mvh/Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : Arkimedes

Dato : 01-03-09 08:27

> Nu kender jeg jo ikke dit styresystem, men du skal ind i Kontrolpanel ->
> Netværksforbindelse og så skal du oprette en ny netværksforbindelse af
> typen Peer to Peer (Computer til Computer).

Hej Preben
Hvis jeg forsøger at oprette "Oprette en avanceret forbindelse" og klikker
på [Næste] er det område ("Opret direkte forbindelse til en anden computer")
tonet ned, så jeg ikke kan bruge den.

Har du nogen idé om, hvad det kan være galt ???

Arkimedes

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-03-09 09:29

> Har du nogen idé om, hvad det kan være galt ???

Ikke umiddelbart, men du skal nok højreklikke og vælge "Kør som
administrator" eller ligefrem logge på som administrator.

Fra : Michael

Dato : 01-03-09 10:24

Arkimedes skrev:

> [...]
> tonet ned, så jeg ikke kan bruge den.
>
> Har du nogen idé om, hvad det kan være galt ???

Slå alle firewalls fra på computerene, oprette samme
brugere med ens adgangskode på begge computere.

Computerne må ikke være tilsluttet internettet når du slår firewallen fra.
Begge computere skal være i samme arbejdsgruppe: Højreklik "Denne
computer"\Egenskaber\Computernavn\skift\arbejdsgruppe

Del mappen hvor de filer du skal overfører: højreklik på mappen tillad
deling, under sikkerhed på mappen, tilføj brugeren med samme adgangskode.
Nu burde du kunne overfører data, husk at slå firewallen til igen

Hvis det ikke virker,prøv at indtaste i en dospromt: ipconfig/all
på begge maskiner, og copy/paste resultatet herinde.

Mvh.
Michael

Fra : Ole C

Dato : 28-02-09 09:41

Arkimedes skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg er blever anbefalet at købe er "krydset kabel" og det er så
> gjort, men hvordan sættes maskinerne op, således jeg kan se og hente

Det nemmeste er jo egentlig at gøre det via en USB-stick. Sådan en koster
under 100 kr. for mindst 4 Gb - og er under alle omstændigheder rigtig god
at have

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-02-09 14:43

Ole C wrote:

> Det nemmeste er jo egentlig at gøre det via en USB-stick. Sådan en koster

Det er det faktisk ikke.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 28-02-09 16:09

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Det er det faktisk ikke.

Nå da.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 28-02-09 09:47

"Arkimedes" <pete-fjern.arkimedes@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg har købt en ny PC og i den forbindelse skal jeg jo ha' overført data
> fra den gamle.

Hvorfor ikke købe en router (hvis du da ikke har en) og bruge Guiden
Netværksforbindelser og evt. Guiden Overførsel af filer og indstillinger
under systemværktøjer.

Sørg bare for at filerne er delt på netværket når du har oprettet Netværket

Så kan du overføre på livet løs i dette.
PH

Fra : Jesper Ravn

Dato : 28-02-09 15:14

> [...]
> hvordan sættes maskinerne op, således jeg kan se og hente specifikke data

Hej

Du kan benytte "Windows Easy Transfer" feks fra XP til Vista.
Link til XP. I Vista er det med default.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2B6F1631-973A-45C7-A4EC-4928FA173266&displaylang=en

Using Windows Easy Transfer to transfer your data to a new computer:
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial138.html

/Jesper