En router der er til at finde ud af ?
Fra : Jane

Dato : 25-02-09 23:25

Hej alle
Jeg har det desværre skidt med routere, jeg kan ikke få disse til at virke
simpelthen ikke, hvad er den allerenkleste af disse at have med at gøre,,
dvs. der skal være en dansk/udførlig anvisning med, noget der gerne i
billedform, viser hvorledes routeren skal sættes op, jeg har hørt at D-Link
skulle være lette, og har også en sådan lige nu (D604), men ikke om jeg kan
finde ud af den da, har nu ej heller nogen anvisning på den mere, så der
skal nok nyt til.
Nogen der kan hjælpe ?
Jane

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-02-09 06:31

Jane wrote:

> Nogen der kan hjælpe ?

Linksys WRT54G(L) er ret ligetil at gå til.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-02-09 08:43

On Wed, 25 Feb 2009 23:25:19 +0100, "Jane" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

> [...]
>finde ud af den da, har nu ej heller nogen anvisning på den mere, så der

Tja, din DLink DI604 er ellers noget af det enkleste på markedet...

Hva' er det helt præcis du ikke kan 'finde ud af' ?

Skal jeg gætte, så har du formentlig problemer med at komme ind i
routeren's web-opsætning ? Den finder du normalt med at skrive

http://192.168.1.1/

eller

http://192.168.0.1/

i Internet Explorer's adresse linie.

<mlr>

Fra : Stony

Dato : 26-02-09 13:21

On 25 Feb., 23:25, "Jane" <jornhans...@gmail.com> wrote:
> [...]
> finde ud af den da, har nu ej heller nogen anvisning på den mere, så der

Jeg har også flest dårlige erfaringer med routere. Forleden var jeg så
nødt til at købe en ny, da den gamle ikke virkede trådløst længere.
Jeg købte en D-Link DI-524 Wireless G Router. Den fås til ca. 400 kr i
butikker og 250 kr i netshop's og er til både kablet pc (4 stk) og
trådløs pc.

Jeg installerede den - og det var rigtig nemt via den medfølgende
vejledning, som ligger på en cd-skive. Dog ikke på dansk, men på de
europæiske hovedsprog.
Både trådløst og kablet forbindelse (og både Windows XP og Windows
Vista) virkede efter max 10 minutter.
Men senere opdagede jeg, at to af mine børns bærbare pc'er (begge
Vista) ikke kunne komme på. Det krævede nogle ændrede indstillinger på
pc'en (ikke i routeren) hvorefter det fungerer problemfrit.

Min pointe er, at det måske er pc'en og ikke routeren, der kan drille.
Nævnte router er bestemt OK og nem at gå til.
diaron

Hilsen Steen