Netværk XP -> Vista
Fra : Mathias

Dato : 24-02-09 21:20

Hej alle

Jeg har store problemer med at dele en printer på min Vista PC således den
kan bruges af en XP PC.
Jeg kan indimellem se Vista PC'en under XP PC'ens netværkssteder, men ikke
få lov at åbne den. På Vista PC'en kan jeg nemt se/åbne begge PC'er og tilgå
delte filer/printere. XP PC'en derimod kan indimellem ikke engang se "sig
selv" på netværket, eller pinge Vista PC'en.

Jeg har TCP/IP v4 og v6, klientprogram for microsoft netværk, samt fil- og
udskriftdeling aktive under netværkskortet.
Vista har Netværksregistrering, Fildeling og Udskriftsdeling slået til, og
Adgangskodebeskyttet deling slået fra.
Jeg har prøvet at slå Windows Firewall samt antivirus fra på begge PC'er
uden det hjalp.

Hvad i alverden kan der være galt??

Mvh Mathias