Kraftigt CPU forbrug på nogle hjemmesider ~
Fra : Emil

Dato : 03-03-09 14:34

Hej

Gennem nogle måneder har jeg dagligt åbnet en halv snes hjemmesider
(aviser) på een gang, og det virker fint i firefox.

For en lille ugestid siden gik det galt, maskinen låste næsten, idet
CPU-forbruget var tæt på 100%. Det er en lille bærbar med meget lidt
RAM.

Det viste sig, at det var www.politiken.dk som tog kræfterne ud af
maskinen.

Jeg prøvede så på en stor bærbar. Her steg CPU-forbruget også
gevaldigt fra nogle få til omkring 50% når politikens hjemmeside blev
besøgt.

Forbruget faldt til normale værdier hvis der blev valgt en artikkel
fra forsiden.

Er det bare mig som har problemet/fænomenet?

m.v.h. Emil

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-03-09 15:06

"Emil" skrev i en meddelelse
> Gennem nogle måneder har jeg dagligt åbnet en halv snes hjemmesider

Jo - men det har jo ikke så meget med mail+news at gøre ?

Det var nok bedre at prøve i news:dk.edb.internet.software.browser
Jan

Fra : Emil

Dato : 03-03-09 16:18

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote:

>Det var nok bedre at prøve i news:dk.edb.internet.software.browser

Det har du fuldstændigt ret i.

Tak for info.

m.v.h. Emil