Post
Fra : Henning Hansen

Dato : 02-03-09 09:45

Jeg har instaleret Win 7 hvor der ikke er noget postprogram med har prøvet
outlook men kan ikke sætte det op har også prøvet windows live mail som
heller ikke kan sættes op. Er der nogen af jer som har erfaring med det, det
skal siges at jeg har brugt samme opsætning som jeg bruger i win xp hvor det
virker.???????

Henning

Fra : simon

Dato : 02-03-09 10:16

Henning Hansen skrev:
> [...]
> skal siges at jeg har brugt samme opsætning som jeg bruger i win xp hvor det

Hej.
Ja, jeg har også installeret Windows 7, og som du skriver, der der ingen
mailprogram med.
Jeg har hentet Windows Live mail, og den kan da sættes op til de fleste
udbyderes mailkonti - jeg har den op til flere, bl.a. yahoo, gmail,
tdc's mail m.fl.
Du kan evt. hente et alternativt mailprogram, Thunderbird, som jeg
foretrækker, da det er utrolig nemt at bruge, og man kan også sagtens
have mange adskilte mailkonti.
Hvis du ikke kan få det til at virke, vil jeg gerne hjælpe dig.
Skriv evt. til mig via min hjemmeside:
erling-simonsen.dk

mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-03-09 17:03

"Henning Hansen" skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet outlook

Mener du Outlook eller Outlook Express ?

Outlook 2003 virker fortrinligt i Windows 7

> Windows live mail som heller ikke kan sættes op.

Windows Live Mail virker fortrinligt i Windows 7.

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-03-09 18:29

Henning Hansen wrote:

> skal siges at jeg har brugt samme opsætning som jeg bruger i win xp hvor det
> virker.???????

Hvad med at skifte det Microsoft-klyt ud med noget der virker?

Der findes et hav af alternativer der _virker_ - Thunderbird er bare ét
af dem...

Jesper Poulsen

Fra : Henning Hansen

Dato : 02-03-09 20:23

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at skifte det Microsoft-klyt ud med noget der virker?
>
> Der findes et hav af alternativer der _virker_ - Thunderbird er bare ét
> [...]

OK jeg har prøvet begge programmer jeg har sat dem op som jeg gør i win xp
men det virker ikke samme servere og porte men får henholdsvis fejl på mail
server og brugernavn.

Fra : simon

Dato : 02-03-09 21:39

Henning Hansen skrev:

> OK jeg har prøvet begge programmer jeg har sat dem op som jeg gør i win xp
> men det virker ikke samme servere og porte men får henholdsvis fejl på mail
> server og brugernavn.

Det kunne være rart at vide hvilken udbyder du har til mail
/simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-03-09 23:15

> [...]
> OK jeg har prøvet begge programmer jeg har sat dem op som jeg gør i win xp
> men det virker ikke samme servere og porte men får henholdsvis fejl på

OK - fortæl, hvad du har af udbyder, og hvad du gør - så er der sikkert en,
der har et bud.

Hvis det er Outlook Express - så fungerer det IKKE i Windows 7 - men Windows
Live Mail gør, og det er bygget lidt over samme ide.

Jeg kører Windows 7 på en enkelt PC, og der bruger jeg Outlook 2003 til mail
og Windows Live Mail til News - og begge kører problemfrit.

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 00:33

Jan Vestergaard wrote:

> Jeg kører Windows 7 på en enkelt PC, og der bruger jeg Outlook 2003 til mail
> og Windows Live Mail til News - og begge kører problemfrit.

Jeg har Thunderbird installeret under Windows og under Linux.
Indstillingerne ligger på Windows-partitionen. Min Thunderbird opfører
sig derfor identisk om jeg er i Windows eller i Linux. 100% identisk.
Det kunne også være 2 forskellige Windows-versioner eller Linux og Solaris.

Jesper Poulsen

Fra : Henning Hansen

Dato : 03-03-09 09:48

> [...]
> sig derfor identisk om jeg er i Windows eller i Linux. 100% identisk.
> Det kunne også være 2 forskellige Windows-versioner eller Linux og

Hej jeg bruger outlook 2003 i win 7 og outlookexpres i win xp.
samme opsætning iwin 7 som i win xp men det funker ikke i win 7. bruger tdc.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-03-09 13:14

"Henning Hansen" skrev i en meddelelse
> Hej jeg bruger outlook 2003 i win 7

Lyder mystisk at den ikke fungerer - jeg bruger Outlook 2003 både på mine
normale XP maskiner og på en enkelt PC, hvor jeg leger lidt med Win 7 - og
alle steder fungerer den fint og i netværk sammen, hvor de bruger samme .pst
fil.

> og outlookexpres i win xp.

Den findes så ikke i Windows 7 - og jeg TROR ikke at den kan installeres -
men Windows live Mail er blot en anden variant af OE og fungerer fint - hos
mig ihvertfald til news.

Så jeg gætter på en fejl i din opsætning - eller måske har du fået sat noget
firewall eller lign. op så den spærrer ?

Check evt router, firewall, antivirus, mail-regler og hvad der ellers kan
være relevant - ud fra din sparsomme beskrivelse, er det svært at komme med
et gæt

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 18:13

Henning Hansen wrote:

> Hej jeg bruger outlook 2003 i win 7 og outlookexpres i win xp.
> samme opsætning iwin 7 som i win xp men det funker ikke i win 7. bruger tdc.

Du kan ikke anvende samme opsætning, da der er tale om 2 forskellige
programmer. Med Thunderbird er det samme opsætning, uanset OS.

Thunderbird er ligeglad med om det er Windows 7, Windows XP, Linux,
Solaris, Mac eller OS/2. Opsætningen og indstillingerne er de samme.
Virker det det ene sted, så virker det også det andet sted.

Jesper Poulsen

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 03-03-09 18:52

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> [...]
> Solaris, Mac eller OS/2. Opsætningen og indstillingerne er de samme.
> Virker det det ene sted, så virker det også det andet sted.

Hej tak for hjælpen det var en fejl 40 nu virker det.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 21:46

news.inet.tele.dk wrote:

> Hej tak for hjælpen det var en fejl 40 nu virker det.

Ja?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 06:39

On Tue, 03 Mar 2009 21:46:21 +0100, Jesper Poulsen

40 cm fra skærmen

--
Me fail English? That's unpossible.

Fra : ego