E-Mail
webnoob 5265
Forskel på Windows Live Mail og Outlook Ex~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-02-09 10:17

Hvad er den reelle forskel på Windows Live Mail og Outlook Express -
synes ikke jeg kan se det på live.com....

Fra : Richard Thune

Dato : 25-02-09 10:24

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i meddelelsen
> Hvad er den reelle forskel på Windows Live Mail og Outlook Express -
> synes ikke jeg kan se det på live.com....
Live styrer flere konti lidt nemmere, især Hotmail da det er det den er
bygget til.
Den har RSS læser.
Til gengæld har den, ihvertfald hos mig, en tendens til at lave uorden i sin
database så den gendanner især nyhedsbeskeder unødigt.
RT
Ps. jeg bruger den ikke mere.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-02-09 17:18

"Richard Thune" <rthune@gmail.com> writes:

> Live styrer flere konti lidt nemmere, især Hotmail da det er det den
> er bygget til.
> Den har RSS læser.

Og så skulle den vist kunne klare at sætte ">" tegn ved svar på indlæg i
Quoted Printable[¹] hvilket OE ikke kan klare uden f.eks. Quotefix.

[¹] Især indlæg sendt via GoogleGroups er i Quoted Printable.

--
Carl

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-02-09 19:02

Carl Drud skrev:

> Og så skulle den vist kunne klare at sætte ">" tegn ved svar på indlæg i
> Quoted Printable[¹] hvilket OE ikke kan klare uden f.eks. Quotefix.
>
> [¹] Især indlæg sendt via GoogleGroups er i Quoted Printable.

Ja, det er da en forbedring. Det er ret irriterende at skulle sætte ">"
foran hver eneste linje i det man citerer.
Men om ikke andet bliver man da tvunget til at skære så meget fra som
overhovedet muligt i det citerede.

PS. Jeg er dog gået over til Thunderbird, hvor det heller ikke er noget
problem. Til almindelig mail bruger jeg til gengæld stadig Windows Mail
(OE på Vista).

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 26-02-09 20:15

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> writes:

> Ja, det er da en forbedring. Det er ret irriterende at skulle sætte
> ">" foran hver eneste linje i det man citerer.

Mig bekendt virker Quotefix også til WM.

> Men om ikke andet bliver man da tvunget til at skære så meget fra som
> overhovedet muligt i det citerede.

Bør man ikke altid gøre det

> PS. Jeg er dog gået over til Thunderbird, hvor det heller ikke er
> noget problem. Til almindelig mail bruger jeg til gengæld stadig
> Windows Mail (OE på Vista).

Hvorfor ikke også TB til mail?

--
Carl

Fra : Ole C

Dato : 26-02-09 21:01

Carl Drud skrev blandt andet:

> Mig bekendt virker Quotefix også til WM.

Ja, det gør den, men Windows Live Mail er jo ikke det samme som Windows
Mail....

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-02-09 21:06

Carl Drud skrev:

> Mig bekendt virker Quotefix også til WM.

Kun delvis. Den brokkede sig så meget at jeg opgav den.
Så jeg endte med at sætte ">" manuelt på indlæg der var postet fra Google.

> Hvorfor ikke også TB til mail?

Der er problemer med import af mails fra Windows Mail.
Specielt de mails der oprindeligt er importeret fra OE til WM.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-02-09 21:35

Philip Nunnegaard wrote, On 26-02-2009 21:05:

> Der er problemer med import af mails fra Windows Mail.
> Specielt de mails der oprindeligt er importeret fra OE til WM.

Hvis WM har IMAP, må de kunne overføres via en IMAP-mailboks.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-02-09 20:40

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> writes:

> Der er problemer med import af mails fra Windows Mail.
> Specielt de mails der oprindeligt er importeret fra OE til WM.

Denne extension til TB skulle gøre det muligt at importere mails fra
WM[¹] til TB.

https://nic-nac-project.org/~kaosmos/mboximport-en.html

http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail#Specific_programs

[¹] EML format.

--
Carl

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-09 10:34

On Wed, 25 Feb 2009 10:17:26 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Hvad er den reelle forskel på Windows Live Mail og Outlook Express -
>synes ikke jeg kan se det på live.com....

Ok - jeg havde på fornemmelsen det var styret via noget web-baseret,
men det fornemmer jeg på jeres svar, at det ikke er tilfældet.

Leder efter noget web-baseret mail hvor jeg kan hente 3-4 forskellige
konti ind UDEN at slette mails fra serveren. Har brug for, når jeg er
på farten, at kunne tjekke nogle forskellige konti og vil gerne kunne
slippe for at skulle huske på web-stier, adgangskoder og brugernavne.
Når jeg så kommer hjem til Outlook 2007 henter jeg mails fra de
forskellige konti, men hvis man eksempelvis sætter gmail op til at
hente fra diverse konti så får jeg dem jo to gange....

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-02-09 13:51

Karsten Jensen wrote, On 27-02-2009 10:33:
> Når jeg så kommer hjem til Outlook 2007 henter jeg mails fra de
> forskellige konti, men hvis man eksempelvis sætter gmail op til at
> hente fra diverse konti så får jeg dem jo to gange....

Ikke hvis du nøjes med at hente fra Gmail.