Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Safari 4
Fra : Martin Bak

Dato : 25-02-09 22:48

Den skulle være mindst 3 gange hurtigere end både ff og ie for html-sider.
og op til 30 gange hurtigere i forbindelse med nitro javascript.
Sjovt nok er chrome ikke nævnt, den browser bliver ikke meget omtalt.
Mangler Google en fanclub til at spreed the word, eller hvad?

Er der nogen her der har tjecket den nye Safari ud?

Den kan hentes her:
www.apple.com/safari
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin

Dato : 26-02-09 00:53

Martin Bak wrote:
> Den skulle være mindst 3 gange hurtigere end både ff og ie for html-sider.
> og op til 30 gange hurtigere i forbindelse med nitro javascript.

Jeg har læst 45 gange hurtigere end IE7 :)

> Sjovt nok er chrome ikke nævnt, den browser bliver ikke meget omtalt.
> Mangler Google en fanclub til at spreed the word, eller hvad?
>
> Er der nogen her der har tjecket den nye Safari ud?

Jeps - den er ok, men synes egentlig den er lidt sløv på en netbook. Nok
mest pga. alle de effekter som Apple godt kan lide.

Bruger normalt chrome på min netbook, da den er minimialistisk, og skærm
er jo ikke meget man har af på en netbook. :)

> Den kan hentes her:
> www.apple.com/safari

Chrome er skam også nævnt

Sakset direkte fra newz.dk

"Selvom vi snakker marginaler trækker den også forbi både Googles Chrome
browser samt Mozillas nyeste beta af Minefield."

og første billede i artiklen fra cnet, er det grafisk vist
http://crave.cnet.co.uk/software/0,39029471,49301219,00.htm

MEN MEN MEN
Nu er Chrome ~½ år gammelt og ingen adgang til SVN af næste generation
af chrome.

Mozilla Minefield er også stadig beta, og da den er langt kortere i
udviklingen end Safari 4, så ligger der sikkert også en ordentlig bunke
debug rundt omkring.

IE7, kan vel godt sige er temmelig stabil, og det viser bare hvor
dårligt kodet den er.

IE8, ja bevares den er også stadig i beta, men at den er SÅ meget
langsommere undrer mig en hel del.

Anyways, kan stadig ikke leve uden mine plugins i Firefox, så derfor er
Firefox stadig min favorit browser, men også kun pga. plugins.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-02-09 09:59

On Wed, 25 Feb 2009 22:47:45 +0100, Martin Bak wrote:

> Den skulle være mindst 3 gange hurtigere end både ff og ie for html-sider.
> og op til 30 gange hurtigere i forbindelse med nitro javascript.
> Sjovt nok er chrome ikke nævnt, den browser bliver ikke meget omtalt.

Det er Opera, de ikke har nævnt, hvilket IMO er mere sjovt.

Kan man ikke ændre UI til engelsk? Jeg får en underlig sammenblanding af
dansk/engelsk/intet: http://div.softwolves.dk/temp/saf4-transmenuer.png
Synes ikke, der er noget i indstillingerne om sprogændring.

Når man ser http://www.apple.com/safari/what-is.html så kan man endnu
engang se, at de åbenbart endnu ikke har hørt om Opera:

* "And Safari has even more innovation in store. With Top Sites, Safari
raises the bar yet again, offering a novel way to display your favorite
sites — with minimal work on your part." <<<<<< AKA Kvikknapper i Opera, så
de rise'r vist ikke den bar.

* Safari was the first browser to feature a built-in RSS reader <<<<<<<
Opera startede med det i 2003, Saf fik det i 2005
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=39541
http://en.wikipedia.org/wiki/Safari_(web_browser)#Mac

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-02-09 10:06

On Sat, 28 Feb 2009 09:58:50 +0100, Christian Bohr-Halling wrote:

> [...]
> sites — with minimal work on your part." <<<<<< AKA Kvikknapper i Opera, så

Fandt lige ud af, at de ikke *helt* er Operas kvikknapper, da de automatisk
udskiftes ud fra antal besøg, medmindre de fastlåses.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-09 10:06

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Kører med 6 forskellige browsere på samme pc - og kan absolut ikke forstå at
nogen finder den hurtig.
Tværtimod er den langsommeste i flokken her !

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin

Dato : 28-02-09 10:21

Jesper Hedegaard wrote:
> Kører med 6 forskellige browsere på samme pc - og kan absolut ikke forstå at
> nogen finder den hurtig.
> Tværtimod er den langsommeste i flokken her !

Husk det ikke er opstartstiden på browseren de har beregnet, men load
tiden på websiderne.

Så hop ind og find nogle sites med en masse javascript, så kan man altså
godt mærke forskellen :)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-09 10:49

Jamen jeg ser heller ikke på opstartstid - dog er det værd at bemærke at
lader su den hænge på Apple's standard-startside er den tit uendeligt længe
om at få loaded siden
Næh - det er generelt at den føles langsom - holdt om mod IE7, Avant,
Firefox, Opera og K-Meleon.
Bruger dem sådan nærmest til hvert sit formål, så jeg ikke behøver bruge
forskellige session (eller hvad det nu hedder i de forskellige). Safari har
jeg dog ikke kunnet få mig selv til at bruge "fast"

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-02-09 10:43

Christian Bohr-Halling skrev:

> Kan man ikke ændre UI til engelsk? Jeg får en underlig sammenblanding af
> dansk/engelsk/intet: http://div.softwolves.dk/temp/saf4-transmenuer.png
> Synes ikke, der er noget i indstillingerne om sprogændring.

Umiddelbart ser den ud til at være omtrent lige så fuldendt som 3'eren
var, da jeg downloadede den som beta for 1½-2 år siden.
Det var noget hø, der slet ikke kunne bruges til andet end den type
almindelig surf som man udførte for 10 år siden.

Det lignede mere en alfe- end en betaudgave.

Af samme grund venter jeg med at downloade Safari 4, til den er
officielt udgivet.

brændt barn skyr ilden. Jeg har ikke rørt betaversioner med en ildtang
siden.

--
Philip - http://chartbase.dk