problem med usb-seriel dims
Fra : søren

Dato : 27-02-09 11:17

hejsa
har en usb-seriel adapter vindows finder den og installere driver men kan
ikke komme i kontakt med
med min usc-230 politiscanner den ser den ikke
nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre
har prøvet på en xp maskine og en vista begge fuldt opdateret
det er usb- seriel fra thansen.dk
mvh søren p

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 12:40

"søren" <smeden36@NOmail.dk> wrote in message
> [...]
> nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre
> har prøvet på en xp maskine og en vista begge fuldt opdateret

Afprøv først med en anden seriel enhed.

Desuden er der jo serielt nogle indstillinger såsom BPS, data bits, paritet,
stop bit og flow control. Disse må kunne stilles i driveren på en måde.

mvh
///M

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-02-09 12:41

> [...]

> nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre
> har prøvet på en xp maskine og en vista begge fuldt opdateret

Løsningen er faktisk leveret på Dansk Scanner Info, hvor du også
har et indlæg oppe og det er at dit kabel er deffekt og at du skal
have et nyt, da Uniden har leveret deffekte kabler med til scanneren.

http://www.dkscan.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?13451

Så en tur forbi en computer forretning efter et nyt USB kabel er løsningen.
Husk at tage kablet med i forretningen for at du får det rigtige med hjem.

--
Henrik Laursen

Fra : søren p

Dato : 27-02-09 19:21

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsningen.
> Husk at tage kablet med i forretningen for at du får det rigtige med hjem.

har nu prøvet med en pc der har en rigtig seriel port og der virker det fint
så usb-seriel dimsen er nok i udu
men tak for hjælpen
hilsen søren