Tastatur i gummi ?
Fra : Mads

Dato : 25-02-09 19:34

Hej

Kan nogen anbefale et fornuftigt tastatur i gummi?

Det skal bruges af en der konstant spilder kaffe, juice og
cigaretaske ned i tasterne, så det skal kunne skylles af
under en vandhane.

Foreløbig har jeg kun kunne finde sådanne tastaturer hos
en butik der hedder Computer Mester. Jeg har aldrig hørt om
den butik før. Er der nogen der kender butikken?

mvh Mads

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-02-09 20:08

On Wed, 25 Feb 2009 18:34:11 GMT, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Kan nogen anbefale et fornuftigt tastatur i gummi?

>Det skal bruges af en der konstant spilder kaffe, juice og
>cigaretaske ned i tasterne, så det skal kunne skylles af
>under en vandhane.

Prøv en google søgning på 'vaskbart', 'vandtæt' eller 'industri'
tastatur.

Der er et pænt udvalg af den slags, selv om de nok mest anvendes i
industrien...

Et par eksempler:

http://www.headset.dk/headset/default.asp?page=724

http://www.danbit.dk/lagersalg/?p=p_25&sName=Tastaturer-og-mus

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-02-09 21:11

Mads wrote:

> cigaretaske ned i tasterne, så det skal kunne skylles af
> under en vandhane.

Alle tastaturer kan skylles under en vandhane og overleve det.

I de gamle fido-dage var der en der jævnligt smed sit tastatur i
opvaskemaskinen.

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 25-02-09 21:45

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Alle tastaturer kan skylles under en vandhane og overleve det.

Rart at høre fra en herre, der kender alle tastaturer.

Fra : Mads

Dato : 25-02-09 22:58

On Wed, 25 Feb 2009 21:10:34 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Alle tastaturer kan skylles under en vandhane og overleve det.

Jeg plejer skam også jævnligt at rengøre nævnte tastatur med
vand og sæbe. Faktisk har vi to ens tastaturer, så jeg kan
bytte dem ud når det bliver for ulækkert og jeg kan tage det
snavsede med hjem og gøre det rent.

Men tastaturet holder altså ikke i længden til syreholdig æblejuice
og kaffe med sukker og at skylle det er heller ikke nok. Det skal
skilles ad hver gang og de enkelte dele renses og tørre.

Derfor ville jeg prøve med et gummitastatur, netop for bare at
kunne skylle det rent, tørre det af og lægge det tilbage med
det samme. Der skrives ikke ret meget på det alligevel, så
komfort er ikke det vigtigste.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-02-09 23:00

Mads wrote:

> Derfor ville jeg prøve med et gummitastatur, netop for bare at

Et plastovertræk var måske en bedre løsning.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 25-02-09 21:23

Hej Mads

> Kan nogen anbefale et fornuftigt tastatur i gummi?

Hvad med at putte det i en plastikpose ?

--
Mvh Max

Fra : Mads

Dato : 25-02-09 22:59

On Wed, 25 Feb 2009 21:23:04 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hvad med at putte det i en plastikpose ?

Er prøvet, men brugeren af tastaturet har desværre også den
uvane at tabe cigaretgløder ned i det og der er en pose altså
ikke meget bevendt. Den får huller og smelter fast til tasterne.

mvh Mads

Fra : Pico

Dato : 25-02-09 23:24

Mads wrote:

> Er prøvet, men brugeren af tastaturet har desværre også den
> uvane at tabe cigaretgløder ned i det og der er en pose altså
> ikke meget bevendt. Den får huller og smelter fast til tasterne.

Så SKAL rygning også forbydes i nærheden af tasturere, det er snart lettere
at undlade at ryge
--
MVH
Pico

Fra : Mads

Dato : 26-02-09 16:07

On Wed, 25 Feb 2009 23:23:49 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Så SKAL rygning også forbydes i nærheden af tasturere, det er snart lettere
>at undlade at ryge

Dumsmart bemærkning. Du kender jo ikke omstændighederne.

Prøv du at forklare en hjerneskadet at hun skal opgive en af de
allersidste fornøjelser hun har tilbage i livet.

Fra : Max

Dato : 26-02-09 16:17

Hej Mads

> Prøv du at forklare en hjerneskadet at hun skal opgive en af de
> allersidste fornøjelser hun har tilbage i livet.

Siden hvornår er rygnng blevet en fornøjelse ?

--
Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 26-02-09 16:33

On Thu, 26 Feb 2009 15:07:19 GMT, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Dumsmart bemærkning. Du kender jo ikke omstændighederne.
>
>Prøv du at forklare en hjerneskadet at hun skal opgive en af de
>allersidste fornøjelser hun har tilbage i livet.

Hvis du vil undgå at blive fornærmet over sådanne bemærkninger, så
kunne du have oplyst omstændighederne på forhånd.

Forøvrigt så synes jeg da det lyder lidt farligt, for hvis
cigaretgløderne kan falde i tastaturet, så kan de også falde alle
mulige andre steder, med deraf følgende brandrisiko. Og det er en
risiko der ikke kun gælder rygeren selv.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Max

Dato : 26-02-09 16:22

Hej Mads

> ikke meget bevendt. Den får huller og smelter fast til tasterne.

Ok, men et ordentlig vandalsikkert tastatur vil du nok ikke betale
for, det koster vel 2000 - 3000 kr. Men du kan få udmærkede
tastature til en tyver, så køb et bundt af dem og skift dem når
det er nødvendig.

--
Mvh Max

Fra : J

Dato : 26-02-09 16:56

> [...]
> for, det koster vel 2000 - 3000 kr. Men du kan få udmærkede
> tastature til en tyver, så køb et bundt af dem og skift dem når

Jesper Klog har forklaret, at alle tastaturer kan tåle at blive skyllet af
under vand og overleve det. Jesper Klog har altid ret.

Fra : Max

Dato : 26-02-09 19:39

Hej J

> Jesper Klog har forklaret, at alle tastaturer kan tåle at blive
> skyllet af under vand og overleve det. Jesper Klog har altid ret.

Ja, men jeg har ikke råd til rengøringen, så jeg smider dem
ud og snupper et nyt på lageret.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-02-09 19:51

Max wrote:

> Ja, men jeg har ikke råd til rengøringen, så jeg smider dem

Det er nu ret billigt at gøre rent. Rindende vand og så tørres godt.

> ud og snupper et nyt på lageret.

Tastaturer er ikke lagervare hos mig.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-02-09 00:14

Hej!

Mads wrote:

> Kan nogen anbefale et fornuftigt tastatur i gummi?

Gad vide om man kan opdrive et silikone-cover til tastaturer? Det burde
klare både at holde skidt væk + at kunne modstå gløder.

Ellers bed vedkommende om at holde op med at ryge - det er en modbydelig
vane...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mads

Dato : 26-02-09 16:07

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-02-09 18:19

Mads wrote:

> Dumsmart bemærkning. Du kender jo ikke omstændighederne.

Og du har ikke nævnt noget...

Jesper Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-02-09 20:18

Hej!

Mads wrote:

> Dumsmart bemærkning. Du kender jo ikke omstændighederne.

Korrekt (det sidste). Du har imidlertid heller ikke forsøgt at forklare
omstændighederne (før nu).

> Prøv du at forklare en hjerneskadet at hun skal opgive en af de
> allersidste fornøjelser hun har tilbage i livet.

Det er vel ikke min opgave som sådan. Jeg ser bare rygning som et
unødvendigt rusmiddel, som heldigvis er på vej ud. Det kan da meget vel
være umuligt at forklare hende.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mads

Dato : 26-02-09 20:51

On Thu, 26 Feb 2009 20:18:11 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Korrekt (det sidste). Du har imidlertid heller ikke forsøgt at forklare
>omstændighederne (før nu).

Omstændighederne har vel intet med mit oprindelige spørgsmål at gøre.

Jeg stillede et spørgsmål og istedet for at hjælpe, så får de fleste
straks travlt med at fortælle mig hvor ulækkert og farlig rygning er.
( Noget jeg forøvrigt er helt enig med jer alle sammen i )

Men igen, det var ikke det spørgsmålet gik på. Denne gruppe er
beregnet til snak om hardware, ikke om folks livsstil eller kritik
af samme. Kan vi please holde os til emnet?

Men never mind. Jeg prøver at bestille et tastatur fra Computer
Mester. Om ikke andet, så er det ihvertfald den billigste løsning.
Duer det ikke er det jo kun 200 kr der er spildt.

Farvel

mvh Mads

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 26-02-09 18:43

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> [...]
> en butik der hedder Computer Mester. Jeg har aldrig hørt om
> den butik før. Er der nogen der kender butikken?

Her er hvis det du søger

http://www.computermester.dk/shop/default.asp

JJ