hvad sker der med den blå avis...
Fra : b_lind@post5.tele.dk

Dato : 23-02-09 14:15

Hvad er det for nogle klaphatte der har købt den blå avis - først
ændre de avisen således at alle kan se annoncernes telefon nr. Et
super godt tiltag men efter kun få mdr er dette ændret sålede at det
nu koster min. 59,- at indrykke en bil eller mc annonce i 14 dage!
(kan de beslutte sig)

At komme med et sådant tiltag i disse "krisetider hvor mange er
tvunget til at forsøge at sælge bil nr 2 eller arvesølvet, tvinger da
kun folk til at søge alternative medier. Håber virkelig at
tilstrækkelig mange vil fravælge den blå således de griske hajer kan
få en over snuden!

hilsen
foreningen mod den blå´s kapitalistere

Fra : Sir1

Dato : 23-02-09 14:54

On 23 Feb., 22:15, "b_l...@post5.tele.dk" <b_l...@post5.tele.dk>
wrote:
> [...]
> kun folk til at søge alternative medier. Håber virkelig at
> tilstrækkelig mange vil fravælge den blå således de griske hajer kan

Enig!!
Der er ikke andet for end at boykotte DBA!
Heldigvis har vi stadig Gul og Gratis, som jo da stadig er på danske
hænder!

Fra : Tau

Dato : 24-02-09 07:22

<b_lind@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg kan godt forstå at du syntes prisen er høj, men omvendt syntes jeg at
det de har gjort er helt rigtigt. Når jeg ofte var inde, for at søge varer,
var det rimeligt surt, at købe sig adgang, for at konstantere at varen var
solgt.
Nu er det blevet nemmere og jeg kan henvende mig direkte til sælger uden
ýderlig udgift for mig, og samtidig er der flere der læser de indsendte
annoncer, og formodentlig søgewr kontakt til sælger da det nu er nemmere.
Hellere betale lidt, og så være sikker på at annoncen bliver læst og evt med
en positiv henvendelse.
(Nu er det altså nettet jeg søger på og ikke papirudgaven.)

vh
Poul

Fra : Ivar

Dato : 24-02-09 17:19

Tau skrev:

> men omvendt syntes jeg at det de har gjort er helt rigtigt

Enig, det er sælger der bør have udgifterne ved salg, ikke
potentielle købere. Selvfølgeligt vil det originale koncept
give en masse annoncer, men det noget pis at skulle betale,
og så ikke få varen alligevel.

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 24-02-09 17:36

Ivar skrev:

> Enig, det er sælger der bør have udgifterne ved salg, ikke
> potentielle købere. Selvfølgeligt vil det originale koncept
> give en masse annoncer, men det noget pis at skulle betale,
> og så ikke få varen alligevel.

Tjaeh :-/
Det er i praksis et tilbageskridt til de gode gamle dage hvor sælgere
betalte dyrt for at annoncere deres køretøj (typisk) søndagsavisen.
Måske at man ligefrem lukker de traditionelle annoncemedier ind i kampen
igen :-/

--
Armand.

Fra : Ivar

Dato : 24-02-09 22:31

Armand skrev:

> [...]
> dyrt for at annoncere deres køretøj (typisk) søndagsavisen.
> Måske at man ligefrem lukker de traditionelle annoncemedier ind i kampen igen

Lave priser kommer ikke af underlige betalingsmodeller, men
af konkurrence, og kun af konkurrence!

Ivar Magnusson

Fra : Per Christiansen

Dato : 24-02-09 17:40

> [...]
> med en positiv henvendelse.
> (Nu er det altså nettet jeg søger på og ikke papirudgaven.)

Det er bare noget lort hvis man er længe om at få solgt og det slet ikke
bliver solgt så er det sku dyrt, eller det er en ting til 75kr.
Det er ligesom med tv3 først er det gratis i et par år så man vænner folk
til at se det, og så kommer det til at koster penge.

Der skal selvfølgelig tjenes penge, og som det kørte med
den gamle dba var ok man kunne kikke gratis og når man så var sulten nok så
købte man adgang.

Jeg kan heller ikke forstå de gør det på den her måde for når der er masser
af sælgere skal køberne nok komme, men hvis sælgerne forsvinder fordi det
koster penge så forsvinder køberne også, det er da sund fornuft.

Fra : Tau

Dato : 24-02-09 17:43

> [...]
> masser af sælgere skal køberne nok komme, men hvis sælgerne forsvinder
> fordi det koster penge så forsvinder køberne også, det er da sund fornuft.

Rolig nu, er der ingen der køber, eller sælger, dør forretningen, men nye
opstår af mulden.

vh
Poul >

Fra : Jacob

Dato : 25-02-09 06:38

Per Christiansen skrev:

> [...]
> Det er ligesom med tv3 først er det gratis i et par år så man vænner folk
> til at se det, og så kommer det til at koster penge.

75kr.? Det er skisme en billig bil/mc du vil sælge der...
Prisen for at indrykke annoncer gælder trods alt kun køretøjer, ikke
"ting til 75kr."

Det er ikke ligesom tv3, dba har altid kostet penge. Nu er det bare ikke
længere køber der har udgiften.

Mvh Jacob

Fra : Per Christiansen

Dato : 01-03-09 16:47

Nu har jeg holdt øje med dba og Gul & gratis, det ser ud til at antallet af
mcer der er til salg i dba er faldende og gul & gratis er stigende.

Måske er sælgere begyndt at flytte over til den gule i stedet for den blå.

Jeg har selv tingt mig at prøve den gule når mine to maskiner skal til salg
..