En lille uge i sverige - hvor skal man tag~
Fra : Dak

Dato : 23-02-09 15:18

Mig og mine venner regner med at køre via. sverige til Træf på Toppen så
ville lige høre ad hvorhenne i sverige som er værd at køre? altså de
mest Must-drive steder i mellem og syd sverige.

jeg tænker på bjergrig terræn som jeg gerne vil prøve at køre i men også
bare smukke steder.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-02-09 15:57

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Must-drive steder i mellem og syd sverige.
>
> jeg tænker på bjergrig terræn som jeg gerne vil prøve at køre i men også

Kopparhattan på Söderåsen kunne være ét bud.

http://picasaweb.google.dk/kularweb/SkNe#5235556306121915970

/Søren

Fra : Richard

Dato : 23-02-09 10:01

On 23 Feb., 15:17, Dak <da...@hotmail.com> wrote:

> Mig og mine venner regner med at køre via. sverige til Træf på Toppen så
> ville lige høre ad hvorhenne i sverige som er værd at køre? altså de
> mest Must-drive steder i mellem og syd sverige.

Få evt. inspiration i de specifikke svenske kortbøger over gode mc-
veje i de forskellige landsdele, se fx:

http://www.motorboken.se/product.php?product_id=10888§ion1_id=115§ion2_id=292

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 24-02-09 13:22

> [...]
> Must-drive steder i mellem og syd sverige.
>
> jeg tænker på bjergrig terræn som jeg gerne vil prøve at køre i men også

Hej "Dak".

Glæd dig allerede på forhånd )

Skåne, Blekinge og Småland er slaraffenland for MC kørerer.
Var selv sidste år på en uges pragtfuld tur gennem Skåne og Blekinge til
Öland og retur via Småland
Gode snoede veje, flot natur, rimeligt billige overnatningsmuligheder, m.m.,
m.m.
Slangerne i paradiset er at polisen slår hårdt ned på fartoverskridelser og
at visse vejstrækninger er plastret til med fartkameraer ;o((

Gå ind på http://www.kartverket.eu/shop/ og find kortet "MC & Motor". Du kan
enten købe det via nettet eller vente og ta' det gratis på turistkontorerne
i Skåne.
Det beskriver 9 gode MC-turer i Skåne, med varierende længde fra 50 til 250
km.

Gå også ind på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2290 og vælg den
region du vil se kort fra.
Kortene er i PDF-format, du kan zoome ind på kortet og se næsten alle veje -
selv de mindste.
Kortene er lavet af SMC ("Sveriges MotorCyklister") og er et godt forsøg på
at kortlægge alle sveriges veje og markere de veje som giver MC-kørere en
god oplevelse.
Desuden er der på vejene (markeret med små røde firkanter) vist hvor der i
tidsrummet 2003 - 2007 er sket en MC-ulykke. Men det kan vi jo så bruge til
at være ekstra påpasselige når vi kommer i nærheden af et sådant
ulykkessted!!
De perfekte MC-veje er markeret med GULT.
Gode MC-veje, som dog kræver lidt forbedring for at blive helt perfekte, er
markeret med BLÅT.

Go' tur og med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
Honda CX500
May the multitude of Wheels in your Head always control the two Wheels
between your Legs

Fra : Dak

Dato : 24-02-09 21:22

> [...]
> tidsrummet 2003 - 2007 er sket en MC-ulykke. Men det kan vi jo så bruge til
> at være ekstra påpasselige når vi kommer i nærheden af et sådant

Jamen så er jeg glad for at vi højst sandsynligt skal til gøteborg.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 24-02-09 22:29

> Jamen så er jeg glad for at vi højst sandsynligt skal til gøteborg.
>

> ---
> Dak
> "Honda CBR600F3 '96"
> "ex-Suzuki GS500Ev"

Kære "Dak".

Jamen jeg forstår ikke rigtig din glæde over at du "...højst sandsynligt
skal til gøteborg...", især i relation til min bemærkning om MC-ulykker?

Hvis du går ind på kortet over syd-vest sverige
(http://www.svmc.se/upload/Travel/Dokument/VV-Kartor/Region_väst_syd.pdf)
vil du se at du næsten ikke kan se Göteborg for bar røde firkanter ;o((

Der findes en rimelig god MC-vej langs kysten til Göteborg, men
bjergkørsel - det finder du ikke der.

Mvh
Jørgen Gerdorf

Fra : Dak

Dato : 25-02-09 14:41

> Kære "Dak".

Sig mig, hvorfor skriver du mit navn i parantes "Jørgen"?

> Jamen jeg forstår ikke rigtig din glæde over at du "...højst sandsynligt
> skal til gøteborg...", især i relation til min bemærkning om MC-ulykker?

Nu var jeg helt og aldeles sarkastisk.

> Hvis du går ind på kortet over syd-vest sverige
> (http://www.svmc.se/upload/Travel/Dokument/VV-Kartor/Region_väst_syd.pdf)
> vil du se at du næsten ikke kan se Göteborg for bar røde firkanter ;o((

Nemlig, derfor er det sarkastisk at jeg sagde det jeg gjorde.

> Der findes en rimelig god MC-vej langs kysten til Göteborg, men
> bjergkørsel - det finder du ikke der.

Nej men man finder til gengæld en færge til frederikshavn hvor vi skal
på Træf på Toppen. så vi kan ikke undgå Göteborg.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-02-09 09:45

Jørgen Gerdorf wrote:

*SNIP*

> De perfekte MC-veje er markeret med GULT.
> Gode MC-veje, som dog kræver lidt forbedring for at blive helt perfekte, er
> markeret med BLÅT.

Hej Jørgen - tak for et super indlæg - det skal hjælpe mig med at lokke
fruen ud at køre (hun har lidt problemer med tændingen)

--
vh
Torben

Fra : Søren Larsen

Dato : 25-02-09 10:34

> Hej Jørgen - tak for et super indlæg - det skal hjælpe mig med at lokke
> fruen ud at køre (hun har lidt problemer med tændingen)

> [...]

Er det noget der kan justeres, eller skal der udskiftning til