rust på suzuki
Fra : perhirshals@hotmail.~

Dato : 23-02-09 02:13

jeg har en suzuki intruder m800, jeg købte den, den 4/7 2008 helt ny.
Jeg kørte 10.000 km på den ingen vinter kørsel. Den var rød af rust i
hele under stellet. bremse og gear armen er forcromningen rustet og
diverse svejsninger på hele cyklen. under tanken er der strips der
ikke har været strammet til så de har slidt dn sparsomme lak og maling
af ned til det rå jern. er der nogen der har været udsat for det
samme. Vi har en dragstar stående ved siden af i garagen den er 11 år
og den kørte jeg 12.000 på sidste år. og den er der intet rust på.

Fra : Migselv

Dato : 23-02-09 16:00

<perhirshals@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Kørte 40.000 på min Suzuki Marauder , 0 rust.

Du må have fået en mandagsmodel

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 20:03

> [...]
> hele under stellet. bremse og gear armen er forcromningen rustet og
> diverse svejsninger på hele cyklen. ....

købte en Suzi GS500 for en 15 år siden. Den lavede samme nr efter 2 år trods
den blev passet og plejet og aldrig så salt

har siden kørt bmw og honda hele året, og her er problemet meget
begrænset/ikke eksisterende

jeg gætter på at Suzuki holder deres lave priser ved måske lige at spare
lidt på kvaliteten/mængden af maling :-/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-02-09 02:51

On 23 Feb., 10:13, perhirsh...@hotmail.com wrote:
> [...]
> samme. Vi har en dragstar stående ved siden af i garagen den er 11 år
> og den kørte jeg 12.000 på sidste år. og den er der intet rust på..

Tjaeeee, finishen er et af de steder hvor Suzuki holder prisen nede på
nogle af deres modeller.
Min kammerats Marauder VZ800 var heller ikke pæn på klods hold efter
et år på de danske veje. Og han var nu ganske god til at pleje den.
Der er vel garanti på sådan en sag?

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 13:01

> [...]
> Min kammerats Marauder VZ800 var heller ikke pæn på klods hold efter
> et år på de danske veje. Og han var nu ganske god til at pleje den.

12 års rust garanti ala biler :) Næppe, og selvom der var, så er der vist
mange eksempler på at producenterne sagtens kan finde grunde til at netop i
DIT tilfælde gælder en omtalte rustgaranti ikke...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-02-09 05:26

On 24 Feb., 13:01, "tp" <nomail> wrote:

> 12 års rust garanti ala biler :)  Næppe, og selvom der var, så er der vist
> mange eksempler på at producenterne sagtens kan finde grunde til at netop i
> DIT tilfælde gælder en omtalte rustgaranti ikke...

Hvor nævner jeg noget om rustgaranti, eller en garantiperiode på 12
år?
Her er der tale om en MC der endnu ikke er 12 måneder gammel, så den
alm. forbrugersikret reklamationsret er jo gældende.

Fra : perhirshals@hotmail.~

Dato : 25-02-09 03:24

On 24 Feb., 13:25, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Her er der tale om en MC der endnu ikke er 12 måneder gammel, så den
> alm. forbrugersikret reklamationsret er jo gældende.

Ja, Jesper. Det regner jeg også med at gå den vej, hvis jeg ikke får
noget ud af, den meget travle person fra suzuki, der har tid til at
kigge på den, onsdag i næste uge.

Fra : "Dadyw

Dato : 03-03-09 16:35

> [...]
> samme. Vi har en dragstar stående ved siden af i garagen den er 11 år
> og den kørte jeg 12.000 på sidste år. og den er der intet rust på.

Jeg har i dag kørt min Intruder M800, som jeg købte i maj 2008 ud fra
vinterhiet. Der er ikke antydning af stenslag eller rust på undersiden
af den. Jeg har godt nok kun kørt 5.000 km på den
Hilsen
Leif

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-03-09 18:31

"Dadyw <"wassar"@" <"slet dette> skrev i en meddelelse

> Jeg har i dag kørt min Intruder M800, som jeg købte i maj 2008 ud
> fra vinterhiet. Der er ikke antydning af stenslag eller rust på
> undersiden af den. Jeg har godt nok kun kørt 5.000 km på den

WHAT............ hvorfor har du ikke kørt mere på den !, er den noget
l... ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-03-09 19:12

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> "Dadyw <"wassar"@" <"slet dette> skrev i en meddelelse

> WHAT............ hvorfor har du ikke kørt mere på den !, er den noget
> l... ?

Havde jeg haft en Intruder, havde resultatet nok været det samme

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Brian Larsen

Dato : 07-03-09 02:54

Jeg har en 2006 SV1000S der har gået lidt over 50.000 km, finishen er
bestemt ikke noget at råbe vildt hurra for, men selv efter at have
været brugt til daglig transport fra marts til december i 2 år, så
syntes jeg kun at jeg ser rigtig rust på udstødnings anlæget og på
kåbebeslag. Derimod er bolte og fittings omkring køler osv irrede.

Der er selvfølgeligt nok den logiske forklaring at der er mere alu end
jern, men jeg syntes ikke det er så galt igen.