|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Volvo har det ikke ret meget bedre Fra : hojvaelde@gmail.com
 | 
 Dato :  23-02-09 14:34
 | 
 |  |  |  |  | 
  hojvaelde@gmail.com (23-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : hojvaelde@gmail.com
 | 
 Dato :  23-02-09 14:48
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ivar (24-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ivar
 | 
 Dato :  24-02-09 19:51
 | 
 |  | hojvaelde@gmail.com skrev:
 
 > For dem der ikke gider læse artiklen skal der bemærkes at der 3 købere
 > til Volvo. 2 kinesere og Renualt
 
 Renault har været interesseret tidligere. Den gang fik de ansatte
 sat en stopper for det. Få år efter kom Ford.
 
 
 Ivar Magnusson
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (24-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-02-09 21:23
 | 
 |  | 
 <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:ee684739-7e63-4861-bc41-0dda8fa810cd@f3g2000yqf.googlegroups.com...
 >
 > Her er der en artikkel om svensk bilindustris problemer:
 >
 > http://www.business.dk/article/20090221/transport/712030062/ >
 > Benny
 Det lader jo til generelt, at Ford er
 den eneste af 'de 3 store' fra USA
 som kan klare sig på ene hånd.
 Det troede man nok ikke
 for 1-2 år siden...
 Og nu ryger både SAAB og måske
 Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk. 
            
             |  |  | 
  Henrik B. (24-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  24-02-09 22:39
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a4573e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Det lader jo til generelt, at Ford er
 >> den eneste af 'de 3 store' fra USA
 >> som kan klare sig på ene hånd.
 Ford er akkurat lige så kriseramt som de to andre amerikanere - blot har de 
 haft lidt mere at stå imod med/skåret tidligere.
 > Og nu ryger både SAAB og måske
 > Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
 Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
   Ukendt (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  25-02-09 20:47
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a46907$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Ford er akkurat lige så kriseramt som de to andre amerikanere - blot har
 > de haft lidt mere at stå imod med/skåret tidligere.
 
 De blev ikke engang omtalt så massivt
 i TV som GM og Chrysler...
 
 >> Og nu ryger både SAAB og måske
 >> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
 >
 > Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....
 
 Jo.
 Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
 at så kan GM sælge dem efterfølgende.
 Hvem vil købe ???
 
 INGEN !
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik B. (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  25-02-09 21:58
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a5a03a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Ford er akkurat lige så kriseramt som de to andre amerikanere - blot har 
 >> de haft lidt mere at stå imod med/skåret tidligere.
 >
 > De blev ikke engang omtalt så massivt
 > i TV som GM og Chrysler...
 Nej, det er jo kedelig at skrive om en producent, som mener at kunne klare 
 sig selv, i en kortere periode. Det er mere spændende/bedre historie at 
 skrive om dem som står på kanten. Men bare vent til Ford smider håndklædet i 
 ringen, SÅ skal journalisterne nok være der.....
 >>> Og nu ryger både SAAB og måske
 >>> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
 >>
 >> Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....
 >
 > Jo.
 > Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
 > at så kan GM sælge dem efterfølgende.
 > Hvem vil købe ???
 >
 > INGEN !
 Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist interesse, 
 eksisterer ikke?
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
     BJ (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  25-02-09 22:15
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a5b0d0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 >> INGEN !
 >
 > Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 > interesse, eksisterer ikke?
 Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på 
 købekontrakten..   mvh/Bjørn J. 
            
             |  |  | 
      Henrik B. (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  25-02-09 22:22
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen 
 news:49a5b4a3$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > KLIP
 >
 >>> INGEN !
 >>
 >> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 >> interesse, eksisterer ikke?
 >
 > Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på 
 > købekontrakten..   Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes 
 interssenter....
 Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle.     )
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
       Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:07
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a5b661$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes 
 > interssenter....
 > Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle.     )
 De interesser har ingen reel værdi.
 Det er entusiast-typer som tror
 tanke er nok. 
            
             |  |  | 
        Henrik B. (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-09 17:25
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a6be0d$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes 
 >> interssenter....
 >> Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle.     )
 >
 > De interesser har ingen reel værdi.
 Ok, det fortæller du blot til de 7 - 8 interessenter, som Deutsche Bank 
 åbenbart har kontakt med...
 > Det er entusiast-typer som tror
 > tanke er nok.
 Javel så. Forbi man er bilproducent, investor el. lign. så er man 
 "entusiast-typer"....?
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
         Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:36
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a6c251$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Ok, det fortæller du blot til de 7 - 8 interessenter, som Deutsche Bank
 > åbenbart har kontakt med...
 
 Lad os nu se om det ikke er
 en gang vind i glasset..
 
 >> Det er entusiast-typer som tror
 >> tanke er nok.
 >
 > Javel så. Forbi man er bilproducent, investor el. lign. så er man
 > "entusiast-typer"....?
 
 What-ever.
 Det var kun dine ydmyg links jeg kommenterede
 og der er sku for megen facebook over dê bud...
 
 
 
 
 |  |  | 
       BJ (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-02-09 17:27
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a5b661$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 >>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 >>> interesse, eksisterer ikke?
 >>
 >> Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på 
 >> købekontrakten..   >
 > Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes 
 > interssenter....
 > Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle.     )
 Vi får se, men begge mærker har ikke megen hjemlig (politisk) opbagning.
 Så må samme politikere blot tage skraldet.
 Vi kender det fra vor egen andedam, da vi var både fly- og MC-producenter 
 endda i verdensklasse.
 Forstokkede Socialdemokrabater ødelagde det også her for egne såkaldte 
 kernevælgere..   Keep on going HTS..;)
 mvh/Bjørn J. 
            
             |  |  | 
        BJ (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-02-09 17:29
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a6c2a4$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 >>>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 >>>> interesse, eksisterer ikke?
 >>>
 >>> Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på 
 >>> købekontrakten..   >>
 >> Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes 
 >> interssenter....
 >> Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle.     )
 >
 > Vi får se, men begge mærker har ikke megen hjemlig (politisk) opbagning.
 >
 > Så må samme politikere blot tage skraldet.
 >
 > Vi kender det fra vor egen andedam, da vi var både fly- og MC-producenter 
 > endda i verdensklasse.
 >
 > Forstokkede Socialdemokrabater ødelagde det også her for egne såkaldte 
 > kernevælgere..   >
 > Keep on going HTS..;)
 Ups...jeg glemte linket:
 Det kommer her: 
http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1126579.e24 mvh/Bjørn J. 
            
             |  |  | 
     Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:07
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a5b0d0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
 >> De blev ikke engang omtalt så massivt
 >> i TV som GM og Chrysler...
 >
 > Nej, det er jo kedelig at skrive om en producent, som mener at kunne klare 
 > sig selv, i en kortere periode.
 Og eksemplet Volvo, så kunne de få statshjælp modsat SAAB.
 Årsag ? Fordi Ford kunne stille garanti til Volvo AB mht.
 finansiering osv så de ikke løber unødig risiko, som i tilfældet
 GM/SAAB.
 >Det er mere spændende/bedre historie at skrive om dem som står på kanten.
 Det er klart. Så Ford har for så vidt
 klaret den tilfredsttillende selvom
 de var særdeles på røven for blot
 1-2 år siden.
 >Men bare vent til Ford smider håndklædet i ringen, SÅ skal journalisterne 
 >nok være der.....
 Det er klart.
 Men det blir' ikke tilfældet.
 >>>> Og nu ryger både SAAB og måske
 >>>> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
 >>>
 >>> Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....
 >>
 >> Jo.
 >> Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
 >> at så kan GM sælge dem efterfølgende.
 >> Hvem vil købe ???
 >>
 >> INGEN !
 >
 > Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 > interesse, eksisterer ikke?
 >
 > -- 
 > http://www.rescue-saab.com/en > http://www.saabklub.dk/ Ærlig talt.
 At en interesseklub i danmark synes det er synd hjælper nada.   At en rescue-saab.com side kan samle 'venner' ala Facebook
 hjælper nada.
 SAAB er færdig. INGEN vil redde gamle
 og utidssvarende produktionsapparater og biler
 som ikke kan sælges. Der er simpelthen ingen
 der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
 krisen, SAAB er ovre det forlængt inden. 
            
             |  |  | 
      Henrik B. (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-09 17:30
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a6be0f$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Nej, det er jo kedelig at skrive om en producent, som mener at kunne 
 >> klare sig selv, i en kortere periode.
 >
 > Og eksemplet Volvo, så kunne de få statshjælp modsat SAAB.
 > Årsag ? Fordi Ford kunne stille garanti til Volvo AB mht.
 > finansiering osv så de ikke løber unødig risiko, som i tilfældet
 > GM/SAAB.
 Forskellen er, at den svanske regering ikke vil risikere at GM flytter en 
 evt. hjælpepakke til USA.
 M.h.t. Volvo, så er de forgældet op over skorstenen. De lånte i efteråret 
 SEK 125 milliarder. De er nu sat til salg for pantsætningsværdien, som er 
 SEK 25 milliarder.
 >> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 >> interesse, eksisterer ikke?
 >>
 >> -- 
 >> http://www.rescue-saab.com/en >> http://www.saabklub.dk/ >
 > Ærlig talt.
 > At en interesseklub i danmark synes det er synd hjælper nada.   Hva' snakker du om? At der findes interesserklubber indenfor mærket har da 
 ikke en skid med mærkets overlevelse eller ej at gøre? Jeg tror du skal lade 
 være med at læse signaturer...
 > At en rescue-saab.com side kan samle 'venner' ala Facebook
 > hjælper nada.
 > SAAB er færdig. INGEN vil redde gamle
 > og utidssvarende produktionsapparater og biler
 > som ikke kan sælges.
 Du vrøvler som du har forstand, og omkring lige netop dette emne, rækker den 
 sgutte langt, den forstand...
 > Der er simpelthen ingen
 > der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
 > krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.
 Igen - bla, bla, bla.....
 Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk selv 
 på det som kommer fra dine taster?
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
       Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:50
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a6c36e$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Forskellen er, at den svanske regering ikke vil risikere at GM flytter en 
 > evt. hjælpepakke til USA.
 Skulle en køber og/eller 'hjælpepakke' ikke netop
 sikre svenske arbejdspladser ?
 > M.h.t. Volvo, så er de forgældet op over skorstenen. De lånte i efteråret 
 > SEK 125 milliarder. De er nu sat til salg for pantsætningsværdien, som er 
 > SEK 25 milliarder.
 Men de lever og udvilker nyt.
 >>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist 
 >>> interesse, eksisterer ikke?
 >>>
 >>> -- 
 >>> http://www.rescue-saab.com/en >>> http://www.saabklub.dk/ >>
 >> Ærlig talt.
 >> At en interesseklub i danmark synes det er synd hjælper nada.   >
 > Hva' snakker du om? At der findes interesserklubber indenfor mærket har da 
 > ikke en skid med mærkets overlevelse eller ej at gøre? Jeg tror du skal 
 > lade være med at læse signaturer...
 Dit signatur forstyrrede kortvarigt indlægget
 og jeg opfattede dem derfor som
 et par ligegyldige links til de "bilproducenter
 og investorer" som skulle ha' vist interesse.
 >> Der er simpelthen ingen
 >> der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
 >> krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.
 >
 > Igen - bla, bla, bla.....
 Hvem vil investere langsigtet og i milliardklasen
 på noget som er dømt ude på forhånd ???
 Ingen.
 > Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk 
 > selv på det som kommer fra dine taster?
 SAAB er færdige. 
            
             |  |  | 
        Henrik B. (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-09 17:53
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a6c81f$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Forskellen er, at den svanske regering ikke vil risikere at GM flytter en 
 >> evt. hjælpepakke til USA.
 >
 > Skulle en køber og/eller 'hjælpepakke' ikke netop
 > sikre svenske arbejdspladser ?
 Jo netop. Så derfor er regeringen tilbageholden, så længe GM er inde i 
 billedet, da de jo nemt kunne finde på at stikke deres vamle fingre ned i 
 pengekassen (hjælpepakken), og suge til sig...
 >> M.h.t. Volvo, så er de forgældet op over skorstenen. De lånte i efteråret 
 >> SEK 125 milliarder. De er nu sat til salg for pantsætningsværdien, som er 
 >> SEK 25 milliarder.
 >
 > Men de lever og udvilker nyt.
 Ligeså gør Saab. Båndet kører stadig, ligesom de får leveret varer.
 >>> Der er simpelthen ingen
 >>> der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
 >>> krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.
 >>
 >> Igen - bla, bla, bla.....
 >
 > Hvem vil investere langsigtet og i milliardklasen
 > på noget som er dømt ude på forhånd ???
 > Ingen.
 Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...
 >> Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk 
 >> selv på det som kommer fra dine taster?
 >
 > SAAB er færdige.
 *Gaaaaab*
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
         Ukendt (28-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-02-09 08:41
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a6c8f8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Ligeså gør Saab. Båndet kører stadig, ligesom de får leveret varer.
 
 Langt de fleste underleverandører har ellers sagt stop
 meget tidligt i forløbet.
 
 > Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...
 
 Tør jeg næsten tro ja.
 Og 7-8 stykker lyder faktisk
 af vanvittig mange når SAAB
 selv har vist, de ikke ku' tjene
 fornuftige penge i årevis..
 
 >>> Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk
 >>> selv på det som kommer fra dine taster?
 >>
 >> SAAB er færdige.
 >
 > *Gaaaaab*
 
 Det er de faktisk.
 Indtil dine 7-8 spøgelser
 hiver millidarder op af lommen...
 
 
 
 
 |  |  | 
          Henrik B. (28-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-02-09 16:14
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a8ea9d$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Ligeså gør Saab. Båndet kører stadig, ligesom de får leveret varer.
 >
 > Langt de fleste underleverandører har ellers sagt stop
 > meget tidligt i forløbet.
 Hvilke aviser læser du??
 GM har betalt gælden til underleverandørerne...
 >> Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...
 >
 > Tør jeg næsten tro ja.
 > Og 7-8 stykker lyder faktisk
 > af vanvittig mange når SAAB
 > selv har vist, de ikke ku' tjene
 > fornuftige penge i årevis..
 Okay. Saab's VD er sikkert glad for at blive kaldt en løgner...
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
           Ukendt (01-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-03-09 09:12
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a9549a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Hvilke aviser læser du??
 
 Dem man lige falder over.
 De siger sjovt nok det samme,
 at underleverandørene stoppede 'i tide'.
 
 > GM har betalt gælden til underleverandørerne...
 
 Muligt. Men det får dem næppe til at satse igen.
 
 >>> Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...
 >>
 >> Tør jeg næsten tro ja.
 >> Og 7-8 stykker lyder faktisk
 >> af vanvittig mange når SAAB
 >> selv har vist, de ikke ku' tjene
 >> fornuftige penge i årevis..
 >
 > Okay. Saab's VD er sikkert glad for at blive kaldt en løgner...
 
 Muligvis.
 Men penge er der stadig ikke i SAAB
 og det er omdr.punktet uanset hvem
 der måtte føle sig interesserede.
 
 
 
 
 |  |  | 
            Klaus D. Mikkelsen (01-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  01-03-09 09:56
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" skriver:
 > 
 > Men penge er der stadig ikke i SAAB
 > og det er omdr.punktet uanset hvem
 > der måtte føle sig interesserede.
 Du ved det selvfælgelig langt bedre end SAAB's direktion - klart....
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
             Ukendt (01-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-03-09 10:03
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:49AA4DAD.D0D21308@du.kan.finde.den...
 >">> Eque <<" skriver:
 >>
 >> Men penge er der stadig ikke i SAAB
 >> og det er omdr.punktet uanset hvem
 >> der måtte føle sig interesserede.
 >
 > Du ved det selvfælgelig langt bedre end SAAB's direktion - klart....
 
 Er der da penge i SAAB ?
 De nærmeste til at få gang i hjulene igen
 er - SAAB.
 -hvis der var noget at komme efter...
 
 
 
 
 |  |  | 
      Henrik B. (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-09 17:54
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a6be0f$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Og eksemplet Volvo, så kunne de få statshjælp modsat SAAB.
 > Årsag ? Fordi Ford kunne stille garanti til Volvo AB mht.
 > finansiering osv så de ikke løber unødig risiko, som i tilfældet
 > GM/SAAB.
 Ikke desto mindre har GM netop betalt Saab's samlede gæld hos 
 underleverandører - i alt 1,7 milliarder....
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
       Ukendt (28-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-02-09 08:41
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a6c92a$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Ikke desto mindre har GM netop betalt Saab's samlede gæld hos
 > underleverandører - i alt 1,7 milliarder....
 
 Stod der noget om, at underleverandørene
 på den baggrund vil fortsætte med forsyningerne ??
 
 
 
 
 |  |  | 
        Henrik B. (01-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  01-03-09 15:09
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a8ea9b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:49a6c92a$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >> Ikke desto mindre har GM netop betalt Saab's samlede gæld hos 
 >> underleverandører - i alt 1,7 milliarder....
 >
 > Stod der noget om, at underleverandørene
 > på den baggrund vil fortsætte med forsyningerne ??
 Tjah, jeg tolker det sådan, når man tænker på at produktionen er igang igen. 
 Specielt med tanke på at man kører med just-in-time princippet...
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
    Henrik B. (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-09 17:10
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a5a03a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
 > at så kan GM sælge dem efterfølgende.
 > Hvem vil købe ???
 >
 > INGEN !
 Sjovt, at man har 7 - 8 interesserede købere på hånden! De er næppe bare 
 dukket op, ud af det blå..
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
     Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:34
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a6bed4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
 >news:49a5a03a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >> Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
 >> at så kan GM sælge dem efterfølgende.
 >> Hvem vil købe ???
 >>
 >> INGEN !
 >
 > Sjovt, at man har 7 - 8 interesserede købere på hånden! De er næppe bare
 > dukket op, ud af det blå..
 
 
 Det var gonnok mange..
 Men de må i såfald være villige i at investere
 i et fallitbo som kræver mange milliarder for
 at komme op igen. De har ikke penge til
 at forny og vidreudvikle. Det koster i disse
 miljø-tider.
 
 "Men den nye Saab-ejer skal ikke kun vise sit ansigt. En ny ejer skal
 forpligte sig på at tage halvdelen af finansieringen af lånet til Saab,
 lyder kravet ifølge nyhedsbureauet Reuters fra den borgerlige Reinfeldt.
 
 Den svenske statsminister pegede på, at staten godt kan give et lån til
 landets anden store bilproducent, Volvo, da Volvos ejere, Ford, ikke
 forbereder en exit fra ejerskabet. Dermed må GM vælge en ud af to veje:
 Beholde Saab eller finde en køber, der er klar på
 finansieringsbetingelserne.
 
 Saab har fået godkendt sin betalingsstandsning og vil i de næste tre måneder
 gennemføre sin "rekonstruering", som ifølge selskabets moderkoncern ikke er
 mulig uden en milliardstor kapitalindsprøjtning.
 
 
 
 
 |  |  | 
      BJ (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-02-09 17:40
 | 
 |  | 
 ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
 news:49a6c47a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Saab har fået godkendt sin betalingsstandsning og vil i de næste tre
 > måneder gennemføre sin "rekonstruering", som ifølge selskabets
 > moderkoncern ikke er mulig uden en milliardstor kapitalindsprøjtning.
 
 Chapter 11 giver mulighed for næsten 1 år.
 
 mvh/Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:51
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a6c5b3$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
 > news:49a6c47a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >> Saab har fået godkendt sin betalingsstandsning og vil i de næste tre
 >> måneder gennemføre sin "rekonstruering", som ifølge selskabets
 >> moderkoncern ikke er mulig uden en milliardstor kapitalindsprøjtning.
 >
 > Chapter 11 giver mulighed for næsten 1 år.
 
 Krise stiger fortsat i styrke.
 Så 1 år hjælper nok hverken fra eller til.
 Om 1 år er mange fabrikanter klar med
 levedygtig og prisrimelig hybrid-teknik.
 SAAB er stadig 'gammel'.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Henrik B. (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-09 17:50
 | 
 |  | 
 
            ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen 
 news:49a6c47a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Sjovt, at man har 7 - 8 interesserede købere på hånden! De er næppe bare 
 >> dukket op, ud af det blå..
 >
 >
 > Det var gonnok mange..
 > Men de må i såfald være villige i at investere
 > i et fallitbo som kræver mange milliarder for
 > at komme op igen. De har ikke penge til
 > at forny og vidreudvikle. Det koster i disse
 > miljø-tider.
 Nu har man så stadig et pusterum til at forny og videreudvikle, for man har 
 allerede tre modeller, som er 95+% klar til at blive sat i produktion. Og 
 man er stadig i fuld gang med at forny Saab 9-3, som er planlagt til at 
 skulle afløses/fornyes i 2011. Så helt skidt ser det ikke ud med 
 modelfornyelse.
 > Den svenske statsminister pegede på, at staten godt kan give et lån til 
 > landets anden store bilproducent, Volvo, da Volvos ejere, Ford, ikke 
 > forbereder en exit fra ejerskabet.
 Ikke desto mindre er Volvo sat til salg, og man forventer at et salg vil 
 være sket efter Påske. Man har sågar sat navn på to kinesiske producenter, 
 som er interesserede - og hertil kommer en unavngiven europæisk producent, 
 som givetvis er Renault-Nissan Group.
 -- 
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/ |  |  | 
       Ukendt (26-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-09 17:53
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a6c853$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
 
 > Nu har man så stadig et pusterum til at forny og videreudvikle, for man
 > har allerede tre modeller, som er 95+% klar til at blive sat i produktion.
 > Og man er stadig i fuld gang med at forny Saab 9-3, som er planlagt til at
 > skulle afløses/fornyes i 2011. Så helt skidt ser det ikke ud med
 > modelfornyelse.
 
 Deres 'biobiler' burde være en form for sidste redning...
 
 
 >> Den svenske statsminister pegede på, at staten godt kan give et lån til
 >> landets anden store bilproducent, Volvo, da Volvos ejere, Ford, ikke
 >> forbereder en exit fra ejerskabet.
 >
 > Ikke desto mindre er Volvo sat til salg, og man forventer at et salg vil
 > være sket efter Påske. Man har sågar sat navn på to kinesiske producenter,
 > som er interesserede - og hertil kommer en unavngiven europæisk producent,
 > som givetvis er Renault-Nissan Group.
 
 Vi får se.
 Hvis, så ville Ford nok ha' solgt dem forlængst hvis
 de var så økonomi-belastende at ha' i folden.
 
 
 
 
 |  |  | 
  BJ (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  02-03-09 19:05
 | 
 |  |  |  |  | 
  BJ (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  02-03-09 19:09
 | 
 |  |  |  |  | 
   Tom (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  02-03-09 19:19
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49ac2059$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
 >
 > http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24 Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser     --
 Tom
            
             |  |  | 
    Claus Frørup (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Frørup
 | 
 Dato :  02-03-09 20:22
 | 
 |  | 
 
            Isang tao pinangalanan, Tom nagsulat:
 >
 >"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 >news:49ac2059$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 >> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 >> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
 >>
 >> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24 >
 >Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser     Skumfiduserne kan ristes over en 850'er   -- 
 Dette er en signatur.
 Læs den ikke.
            
             |  |  | 
     Ivan Madsen (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ivan Madsen
 | 
 Dato :  02-03-09 20:24
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 02 Mar 2009 20:22:19 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
 wrote:
 >Isang tao pinangalanan, Tom nagsulat:
 >
 >>
 >>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 >>news:49ac2059$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>>
 >>> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 >>> news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>>
 >>> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
 >>>
 >>> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24 >>
 >>Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser     >
 >Skumfiduserne kan ristes over en 850'er   Nååh, ja - noget erfaring i familien, ikke?   ))
            
             |  |  | 
     Finn Guldmann (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  02-03-09 20:37
 | 
 |  | 
 
            Claus Frørup skrev:
 >> Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser     > Skumfiduserne kan ristes over en 850'er   > 
 Sådan en havde jeg engang.
 Ja endda to. Først en coupe og siden en sports coupe.    Men det var ikke mens jeg havde dem de kunne bruges til at riste over.    -- 
 MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden
            
             |  |  | 
      Christian Flasche (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Flasche
 | 
 Dato :  02-03-09 21:25
 | 
 |  | 
 "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:gohchn$25me$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Claus Frørup skrev:
 >>> Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser     >> Skumfiduserne kan ristes over en 850'er   >>
 > Sådan en havde jeg engang.
 >
 > Ja endda to. Først en coupe og siden en sports coupe.    >
 > Men det var ikke mens jeg havde dem de kunne bruges til at riste over.    >
 > -- 
 > MVH Finn Guldmann
 > www.guldfinn.dk > www.danskvejbruger.dk > ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden
 Hej
 Fiat eller Volvo ?    -- 
 Hilsen Christian 
            
             |  |  | 
    BJ (02-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  02-03-09 21:00
 | 
 |  | 
 "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:49ac22ff$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 >> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
 >>
 >> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24 >
 > Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser     Ha..Jeg ender med at have en ægte klassiker ..... made in Gothenburg, 
 Sweden...   mvh/Bjørn J. 
            
             |  |  | 
 |  |